Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-21, 15:40
  #1429
Medlem
Knullkungens avatar
Test av deras nya vegetariska burgare som släpps idag; http://www.kuriren.nu/nyheter/lulea/...e-8688177.aspx
Citera
2016-01-21, 17:24
  #1430
Medlem
oldeubois avatar
"Observera dock att den samfriteras med produkter som innehåller ost samt på några få restauranger med kyckling." Okej... Ang. en "vegansk" meny.
Citera
2016-01-21, 20:56
  #1431
Medlem
Queen-Obscences avatar
Att de valde att inte panera halloumin känns som en lättnad då det oftast är svårt att kombinera glutenfritt och vegetariskt. Ska bli spännande att prova på
Citera
2016-01-22, 16:45
  #1432
Medlem
Provade deras BBQ Sandwich idag (pulled pork varianten), tummen upp!

Riktigt bra sås, en majonäsvariant men inte så syrlig utan mer åt det söta hållet. Bra med hetta med mycket jalapenos. Hade önskat lite mer oumph (som det kallas) för att den inte skulle kännas så "lätt". Nog det bästa jag provat på Max förutom deras Crunchy nacho, blir att prova halloumiburgaren vid nästa tillfälle
Citera
2016-01-23, 00:51
  #1433
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centralt
Provade deras BBQ Sandwich idag (pulled pork varianten), tummen upp!

Riktigt bra sås, en majonäsvariant men inte så syrlig utan mer åt det söta hållet. Bra med hetta med mycket jalapenos. Hade önskat lite mer oumph (som det kallas) för att den inte skulle kännas så "lätt". Nog det bästa jag provat på Max förutom deras Crunchy nacho, blir att prova halloumiburgaren vid nästa tillfälle

Testade densamma tidigare idag. Riktigt trevlig med majonnäs och jalapeños. Tydligen är den vegan med lättmajonnäs original, men går såklart att få med riktig majo om man vill, vilket alla fattar kommer höja betyget ytterligare några snäpp.

Oumph? Frågan är vem man ska sparka på marknadsavdelningen efter detta namnval?

Kör samma stil annars, halloumi next. Hörde t o m random människor på stan diskutera denna med halloumi strax efteråt och det lät lovande.

Bra initiativ MAX!
Citera
2016-01-23, 02:26
  #1434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phillehh
Var där idag och käkade..
Du får ju dock tänka lite logiskt, det är stormpackat med folk där nu eftersom de har ett superpris, men om en månad kommer det att lägga sig och det kommer bli ett normalt pris. När detta händer så kommer Burger King att konkurrera ut dem eftersom folket tänker "Ähh, vi käkar på BK ist eftersom det är godare".

Ha ha! Jag är verkligen seriös nu när jag säger att du är den enda jag kan komma på som tycker BK är godare än Max. :P

Jag tycker personligen att de är ganska lika fast BK har tappat lite i kvalité de senaste åren tycker jag.

Men på de flesta ställen (utom Malmö verkar det som) så ligger McDonalds, Max och Bk i en klunga i samma kvarter typ annars och de brukar ha kunder hela tiden. Folk tröttnar väl efter ett tag och så är nästa 50 meter bort liksom.

Däremot måste jag säga att Bk i Malmö där vid torget med alla polisbilarna utanför var något av det vidrigaste jag upplevt i sabbmatsväg. Hårt bröd, vattnigt och kallt sås och kött och pommesen be knappt saltade. Med sån konkurrens lär nog Max klara sig bra ett tag.
Citera
2016-01-23, 10:19
  #1435
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Testade densamma tidigare idag. Riktigt trevlig med majonnäs och jalapeños. Tydligen är den vegan med lättmajonnäs original, men går såklart att få med riktig majo om man vill, vilket alla fattar kommer höja betyget ytterligare några snäpp.

Oumph? Frågan är vem man ska sparka på marknadsavdelningen efter detta namnval?

Kör samma stil annars, halloumi next. Hörde t o m random människor på stan diskutera denna med halloumi strax efteråt och det lät lovande.

Bra initiativ MAX!
Namnet kommer av själva råvaran som ska föreställa kött, men håller med om att namnet låter lite löjligt.. som att en tioåring kommit på det.
http://oumph.se/

Dock smakar den desto bättre!
Citera
2016-01-23, 16:21
  #1436
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technosis
Ha ha! Jag är verkligen seriös nu när jag säger att du är den enda jag kan komma på som tycker BK är godare än Max. :P

Jag tycker personligen att de är ganska lika fast BK har tappat lite i kvalité de senaste åren tycker jag.

Men på de flesta ställen (utom Malmö verkar det som) så ligger McDonalds, Max och Bk i en klunga i samma kvarter typ annars och de brukar ha kunder hela tiden. Folk tröttnar väl efter ett tag och så är nästa 50 meter bort liksom.

Däremot måste jag säga att Bk i Malmö där vid torget med alla polisbilarna utanför var något av det vidrigaste jag upplevt i sabbmatsväg. Hårt bröd, vattnigt och kallt sås och kött och pommesen be knappt saltade. Med sån konkurrens lär nog Max klara sig bra ett tag.

Då kan jag lägga till mig själv

BK slår Max vilken dag som helst även om jag helt och hållet håller med att BK har tappat en hel del dom senaste åren och jag kan inte sätta tungan på vad det är som är fel. Men något är det.

Torget du nämnde måste vara Stortorget då det brukar finnas en rad med snutar där och en BK ligger precis där.

Jag tror att Malmö har en väldigt bra spridning på sina Max/McDonalds/Burger King restauranger och ligger verkligen inte i någon klunga.

Jag tror att det har med hur utvecklingen av staden har skett genom åren med nya områden som bebyggts. Har mycket med demografi att göra.
Citera
2016-01-24, 19:44
  #1437
Medlem
Thelonegunmans avatar
Jag handlar aldrig på Max och den kedjan har aldrig imponerat på mig men initiativet med de nya burgarna måste stödjas så jag och frugan provade en varsin burgare i helgen. Jag åt Crispy Mexican och hon halloumi. Båda var väldigt goda men väldigt slarvigt sammansatta och svårätna. Jag gillar pulled oumph så den ska testas snart den med.
Citera
2016-01-24, 20:03
  #1438
Medlem
elliot1990s avatar
Längesedan jag köpte take away då jag tänker på vikten. Nu med dom nya vegetariska rätterna rullar jag ner till Max i veckan. BBQ sandwich ser så inbjudande ut.
Citera
2016-01-25, 11:11
  #1439
Medlem
elliot1990s avatar
Om man skippar tillbehör som trips och läsk. Är den nya gröna menyn ohälsosam? Antingen en halloumiburgare eller pulled oumph! får det bli. Jag gillar deras gamla vegetariska alternativ. Dessvärre finns grönsaksburgare på exakt alla hak.
Citera
2016-01-25, 20:43
  #1440
Medlem
Queen-Obscences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Om man skippar tillbehör som trips och läsk. Är den nya gröna menyn ohälsosam? Antingen en halloumiburgare eller pulled oumph! får det bli. Jag gillar deras gamla vegetariska alternativ. Dessvärre finns grönsaksburgare på exakt alla hak.

Känner du spontant att du vill vara så hälsosam som möjligt så kan du skippa pommes eller byta ut dem mot minimorötter eller liknande. Läsken kan man enkelt byta mot vatten..
Vad gäller burgaren så be om fullkornsbröd så är det genast hälsosammare.. Jag kör själv alltid på det glutenfria brödet men vet inte alls hur mycket nyttigare det är.. går inte upp i vikt i alla fall. Allting handlar om kalorier in och kalorier ut och en burgare gör dig inte automatiskt fet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback