2015-05-14, 01:41
Avstängd
Takpapps avatar
Buuöääk! Jag kommer aldrig mera betala en krona till skiten MAX. Hur man kan göra nåt så vardagligt till något så äckligt är svårt att förstå. Äta på en soptipp? Blöta gegg-frites? Och reklamen säger att de är så kripsiga så det brakar? Jävla lögner som bara motiverar ren bojkott. Visst, skräpfolket kommer köpa er skit, men är det såna ni är, norrlänningar? Stolthet. Haha!
Citera
2015-05-14, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Varför inte bara köpa färdiggjorda pannbiffar istället? Smakar ju exakt likadant som puckarna som serveras på Max, och så är det betydligt billigare också.

Jag åt ofta på Max på 90-talet, men allt eftersom tycker jag kvalitén har blivit sämre och sämre, och det där med pannbiff slog mig verkligen under mitt senaste besök.
Citera
2015-05-16, 13:55
Medlem
Moffins avatar
Efter all skit jag hört om max måste jag ändå säga att jag blev positivt överraskad när jag var där. Deras kycklingburgare var riktigt god och pommesen var ljusår bättre än mcdonalds. Faktiskt krispiga och gillar att de hade skal.

Enda minuset var väl att brödet på burgaren var av det grövre slaget. Bara för att jag beställer kyckling betyder inte det att jag vill äta nyttigt liksom

Köpte en liten creole jr till för att se om köttkvaliten var så dålig som folk säger. Jo den var sämre än mcdonalds helt klart men fortfarande bättre än allt du hittar i frysdisken.

Angående priset så är det ju lite högre men man fick fan så mycket mer mat på max än vad man får på mcdonalds. Sen att man kanske vill ha mindre mat till ett lägre pris är en sak men i jämförelse med mcdonalds känns det ändå som att man får mer mat för pengarna.
Citera
2015-05-17, 15:29
Medlem
PXfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Efter all skit jag hört om max måste jag ändå säga att jag blev positivt överraskad när jag var där. Deras kycklingburgare var riktigt god och pommesen var ljusår bättre än mcdonalds. Faktiskt krispiga och gillar att de hade skal.

Enda minuset var väl att brödet på burgaren var av det grövre slaget. Bara för att jag beställer kyckling betyder inte det att jag vill äta nyttigt liksom

Köpte en liten creole jr till för att se om köttkvaliten var så dålig som folk säger. Jo den var sämre än mcdonalds helt klart men fortfarande bättre än allt du hittar i frysdisken.

Angående priset så är det ju lite högre men man fick fan så mycket mer mat på max än vad man får på mcdonalds. Sen att man kanske vill ha mindre mat till ett lägre pris är en sak men i jämförelse med mcdonalds känns det ändå som att man får mer mat för pengarna.

Man kan byta till friscobröd utan extra kostnad! Gör hela burgaren bättre
Citera
2015-05-18, 04:36
Medlem
MAX serverar halal, jag bojkottar!

http://www.maxarabia.com/en/UAE/Food/Halal-Certification/

I arabländerna serverar MAX Hamburgare halalslaktat kött men i Sverige påstår de "Vi sympatiserar med svensk djurhållning och känner oss trygga med den noggranna kontroll som finns hos våra svenska leverantörer."

Men Halal och andra regler inom djurhållning har de inga problem med utanför Sveriges gränser.

Tycker ni det finns någon uns till hyckleri?

Diskutera gärna utanför boxen.

Nej, MAX har aldrig varit någon favorit hos mig med sin inte allt för korta ingredienslista
Svenskt nötkött, potatis, vatten, ägg, koksalt, natrium, potatisfibrer, potatismjöl, potatisstärkelse, buljong (köttbuljong, salt), kryddextrakt (rosmarin).. Det där var bara köttet.
Citera
2015-05-18, 04:40
Bannlyst
Vad tror du att de serverade i arabländer? Haram?
Citera
2015-05-18, 04:42
Medlem
P04s avatar
MAX får väl vara så djävla goda och ta seden dit man kommer, vilket bör gälla i de flesta fall.
Citera
2015-05-18, 04:48
Medlem
ElCampeadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
MAX får väl vara så djävla goda och ta seden dit man kommer, vilket bör gälla i de flesta fall.

Medhåll. Har inget till övers för araber, men naturen är grym och vi är på toppen av näringskedjan. Vi dödar likförbannat djuren och är ena goda hycklare om vi surar över att de tappar dem på blod medan hjärtat pumpar. Jag vill inte ha araber eller icke-vita här, överhuvudtaget. Att de sen har en arkaisk slaktmetod bryr jag mig faktiskt inte så mycket om. Att de bråkar om det här är ett problem. Att de är här är ett problem. Inte om de är i sina hemländer eller gör något i sina hemländer. Det skiter jag helt och hållet i så länge det inte skadar någon vit människa. Om det någonsin skadar en vit människa skulle jag offra miljoner araber före jag lät något kröka ett hår på en vit människas huvud.
Citera
2015-05-18, 05:24
Medlem
Europes avatar
Oj, jag visste inte ens att Max fanns utomlands... Jag menar, Max fanns endast på ett undanskymt ställe i Stockholm City när jag var tonåring (jag föredrog dem framför de andra kedjorna) och därefter försvann Max helt för lång tid, så jag har inte ens tänkt tanken att de expanderar utomlands. Men visst, de har ju expanderat rätt rejält här också under senaste årtiondet.

Men om man säljer mat i Förenade arabemiraten, så lär det vara halal, så torde väl frågeställning vara om svenska restaurangkedjor ska överhuvudtaget expandera i muslimska länder, ifall man är emot det?
Citera
2015-05-18, 05:29
Medlem
storm72s avatar
för 30 kr/meny får de slakta hur de vill
Citera
2015-05-18, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storm72
för 30 kr/meny får de slakta hur de vill

word, bryr mig inte så mkt hur djuret är slaktat, det är hursomhelst dött nu och inte tusan blir det bättre av att kasta mat eller? är priset och köttet bra får det vara slaktat precis hur som helst så vitt jag bryr mig
Citera
2015-05-18, 08:05
Medlem
Megadeths avatar
Varför inte maila och fråga? jag har mailat mcdonalds och frågat. allt dem har var halal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in