2007-10-25, 07:25
Medlem
Kollade snabbt igår efter denna härlighet men hittade den inte i någon av butikerna.
Får gå ut och ta en titt lite senare idag.
Citera
2007-10-25, 08:12
Medlem
qapmocs avatar
Wiee, blir att bege sig till affären då
Citera
2007-10-25, 08:56
Medlem
This_is_me_s avatar
Julmust är en mycket god dryck.

Men ibland kan smaken påminna lite om öl tycker jag?
Citera
2007-10-25, 09:24
Medlem
~Kokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dom försökte på sig sommar must detta året,såg den pallen stod kvar tills det blev rea på den
Mm.. sommarmusten var ett sött försök. Det sötaste var att korkarna var röda och etiketten gul, vilket osökt för mig in på det faktum att de endast bytt etiketterna från i julas.
Citera
2007-10-25, 10:01
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~Koko
Mm.. sommarmusten var ett sött försök. Det sötaste var att korkarna var röda och etiketten gul, vilket osökt för mig in på det faktum att de endast bytt etiketterna från i julas.
På sommaren dricker jag enbärsmust som är slående lik julmusten.Nästan säker på att det är liknande innehåll.
Julmusten finns ju även som påskmust o denna gudabenådade dryck borde ju rimligen kunna sälja året runt eller?
Citera
2007-10-25, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
På sommaren dricker jag enbärsmust som är slående lik julmusten.Nästan säker på att det är liknande innehåll.
Julmusten finns ju även som påskmust o denna gudabenådade dryck borde ju rimligen kunna sälja året runt eller?
Var har du hittat enbärsmust, jag har letat efter det i över 10år. Vilket bryggeri tillverkar fortfarande?
Citera
2007-10-25, 10:14
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
Var har du hittat enbärsmust, jag har letat efter det i över 10år. Vilket bryggeri tillverkar fortfarande?
På hälsokraftclub som en hälsoaffärskedja heter.Finns i dom flesta hälsokostaffärerna,ofta på ngn hylla ej i kyl.
Jag fick den som barn hos mina morföäldrar o letade sedan i vuxen ålder febrilt till tantan skulle köpa snackbars till sin träning,där jag fann en hylla fylld av enbärsmust,ropade nästan till lite o köpte hem 6 st flaskor.
Ej tänkt på det så jag kollat men tror det är 70cl falskor.

Fick höra här hemma nu att även vissa bra kvantumbutiker brukar ha detta i ngn hylla,ej själv sett men kanske värt ett försök.
Ang bryggeriet står det still,men vill du kan jag köpa hem ett par flaskor idag o posta det namnet senare.
Citera
2007-10-25, 11:34
Medlem
Citat:
På hälsokraftclub som en hälsoaffärskedja heter.Finns i dom flesta hälsokostaffärerna,ofta på ngn hylla ej i kyl.
Jag fick den som barn hos mina morföäldrar o letade sedan i vuxen ålder febrilt till tantan skulle köpa snackbars till sin träning,där jag fann en hylla fylld av enbärsmust,ropade nästan till lite o köpte hem 6 st flaskor.
Ej tänkt på det så jag kollat men tror det är 70cl falskor.

Fick höra här hemma nu att även vissa bra kvantumbutiker brukar ha detta i ngn hylla,ej själv sett men kanske värt ett försök.
Ang bryggeriet står det still,men vill du kan jag köpa hem ett par flaskor idag o posta det namnet senare.
Om det inte är för mycket besvär så. Tack.
Citera
2007-10-25, 12:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Dom sålde must året runt innan men har för mig det inte hade någon direkt positiv på verkan på försäljningen så dom slutade.
Det var en härrans massa år sedan dom slutade dock.

Lite därför jag blidde lite förvånad nu när "sommar musten" som dom kalla den kom.

Men must är ju så säsongs betonad så folk vill i princip bara ha den till jul och påsk,även om jag kan tänka mig den året runt

Och coca cola company i USA är inget större fan av julmust
Citera
2007-10-25, 12:46
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushdraw
En kompis viskade i mitt öra att julmusten är ute i butik!

Nu skall det bunkras!

Jag såg något om julmust i Metro idag. Och jag säger som jag sa i samma tråd för 2 år sen:
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Snart får vi julmust på midsommar.... Jag tycker dom kan börja sälja musten treveckor före jul. Det räcker.

Åt helvete är det.
Citera
2007-10-25, 12:52
Medlem
flushdraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Åt helvete är det.

Äsch! Det gäller att börja i tid
Citera
2007-10-25, 12:59
Medlem