Fy tusan vad jag längtat. Det var med en treårings damp-rus-ögon jag stegade fram längs brödhyllan och i ögonvrån till min förtjusning såg den röda etiketten, den stämmningsfulla texten, julmust light, och det porlande svarta guldet på pall, på pall, på pall i mittgången. Nästan retfullt lockande att få förgylla min strupe.
Sitter just nu och avnjuter läckerheten! Och jo, det smakar lika bra som förra året.
Jag förstår ditt sätt at se på saken. Det jag inte förstår är att detta är ju ingen nyhet att det fnns must i affärerna året om? Sen om den heter julmust, påskmust eller ej är det ju likadan must
Nja, är det verkligen så tillgängligt? Tror knappast att majoriteten av affärerna har must inne, snarare en minoritet. Men om Carlsberg börjar promota "Apotekarnes Sommarmust" riktigt hårt nu så kanske varenda jävla butik köper in.
Nja, är det verkligen så tillgängligt? Tror knappast att majoriteten av affärerna har must inne, snarare en minoritet. Men om Carlsberg börjar promota "Apotekarnes Sommarmust" riktigt hårt nu så kanske varenda jävla butik köper in.
I ärlighetens namn har jag inte sprungit runt och kikat i butikshyllorna. Men på de större matvaruhusen har de funnits så länge jag kan minnas.
Jag tycker det är bra att musten finns året om för dem som gillar den. Dock dricker jag must just kring jul.
Det finns köttbullar och rödbetssallad året om också, bara för att det finns så behöver du inte konsumera.
Det där var en dålig jämförelse. Julmat säljs ju inte i sin helhet i butiken. Du måste köpa olika delar och sätta samman dessa till något som kallas julmat. Det krävs därför en ansträngning av dig. När det gäller must är det annorlunda. Där räcker det med att du tar en flaska i hyllan, går hem och öppnar den och dricker.
I ärlighetens namn har jag inte sprungit runt och kikat i butikshyllorna. Men på de större matvaruhusen har de funnits så länge jag kan minnas.
Jag tycker det är bra att musten finns året om för dem som gillar den. Dock dricker jag must just kring jul.
Jo, det ska väl få finnas. Men jag tycker att man då ska få leta efter den. Den ska finnas endast i välsorterade butiker. Jag vill inte se Apotekarnes sommarmust i varenda jävla butik.