2007-06-10, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Fy tusan vad jag längtat. Det var med en treårings damp-rus-ögon jag stegade fram längs brödhyllan och i ögonvrån till min förtjusning såg den röda etiketten, den stämmningsfulla texten, julmust light, och det porlande svarta guldet på pall, på pall, på pall i mittgången. Nästan retfullt lockande att få förgylla min strupe.

Sitter just nu och avnjuter läckerheten! Och jo, det smakar lika bra som förra året.

/perris

du har problem..
Citera
2007-06-10, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBN
Jag förstår ditt sätt at se på saken. Det jag inte förstår är att detta är ju ingen nyhet att det fnns must i affärerna året om? Sen om den heter julmust, påskmust eller ej är det ju likadan must

Nja, är det verkligen så tillgängligt? Tror knappast att majoriteten av affärerna har must inne, snarare en minoritet. Men om Carlsberg börjar promota "Apotekarnes Sommarmust" riktigt hårt nu så kanske varenda jävla butik köper in.
Citera
2007-06-10, 00:25
Medlem
stRs avatar
Det finns köttbullar och rödbetssallad året om också, bara för att det finns så behöver du inte konsumera.
Citera
2007-06-10, 00:27
Medlem
FBNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Nja, är det verkligen så tillgängligt? Tror knappast att majoriteten av affärerna har must inne, snarare en minoritet. Men om Carlsberg börjar promota "Apotekarnes Sommarmust" riktigt hårt nu så kanske varenda jävla butik köper in.

I ärlighetens namn har jag inte sprungit runt och kikat i butikshyllorna. Men på de större matvaruhusen har de funnits så länge jag kan minnas.
Jag tycker det är bra att musten finns året om för dem som gillar den. Dock dricker jag must just kring jul.
Citera
2007-06-10, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Det finns köttbullar och rödbetssallad året om också, bara för att det finns så behöver du inte konsumera.

Det där var en dålig jämförelse. Julmat säljs ju inte i sin helhet i butiken. Du måste köpa olika delar och sätta samman dessa till något som kallas julmat. Det krävs därför en ansträngning av dig. När det gäller must är det annorlunda. Där räcker det med att du tar en flaska i hyllan, går hem och öppnar den och dricker.
Citera
2007-06-10, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBN
I ärlighetens namn har jag inte sprungit runt och kikat i butikshyllorna. Men på de större matvaruhusen har de funnits så länge jag kan minnas.
Jag tycker det är bra att musten finns året om för dem som gillar den. Dock dricker jag must just kring jul.

Jo, det ska väl få finnas. Men jag tycker att man då ska få leta efter den. Den ska finnas endast i välsorterade butiker. Jag vill inte se Apotekarnes sommarmust i varenda jävla butik.
Citera
2007-10-24, 23:09
Medlem
flushdraws avatar
En kompis viskade i mitt öra att julmusten är ute i butik!

Nu skall det bunkras!
Citera
2007-10-24, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flushdraw

Nu skall det bunkras!

Mot affären! Imorgon.
Citera
2007-10-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushdraw

Nu skall det bunkras!
Får väl citera Gert Fylking: Äntligen!
Citera
2007-10-24, 23:43
Medlem
Schrails avatar
Inte en dag försent, Jävla tattare!
Citera
2007-10-25, 05:08
Medlem
Berggubbes avatar
Åhh..direkt till affären och handla.
En av årets mest efterlängtade saker.
Citera
2007-10-25, 06:45
Medlem
klybans avatar
Dom försökte på sig sommar must detta året,såg den pallen stod kvar tills det blev rea på den

Jag lyckades få tag i en must en gång som inte var gjord av han som gör 97-98% av all must syrup.
Fyyy faan slicken otrevlig upplevelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in