2006-11-22, 08:44
Medlem
stRs avatar
Jaha men nu var ju snön borta igen..
Citera
2006-11-22, 13:48
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Jaha men nu var ju snön borta igen..

Jepp, men förra årets sockermage börjar åter titta fram under skjortan.
Citera
2006-11-23, 09:52
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Donken serverar fuskmust (Bjäre) numer. Med den lockelsen kände jag mig även tvingad att testa nya baconcheesen som faktiskt var helt ok.
Citera
2006-11-23, 15:40
Medlem
thebandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap
Donken serverar fuskmust (Bjäre) numer. Med den lockelsen kände jag mig även tvingad att testa nya baconcheesen som faktiskt var helt ok.

Baconcheesen smakar röv! Torrt kött, äcklig bacon och flottigt bröd. Kan det bli värre? Jo, med en vidrig slemmig saltgurka.
Citera
2006-11-23, 15:44
Medlem
hetzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap

Bjäre är ju Coca Colas försökt att ta del av den profit som går till must istället för cola under julen här i sverige. Enligt mig är det Bojkott som gäller. Men det är ju personligt. (notera att jag inte har problem med att dricka coca cola, även om jolt går före)

Baconcheesen var okej :P men inte mer (måste ta bort gurkan...jävla påhitt med gurka på hamburgare... kan nästan gå med på tomat men gurka WTF!!) ska det va bacon så går man ju till Burger King eller en riktigt hamburger resturang.

Nice med must igen, måste nästan testa att lagra den ett år vilket är vanligt i sverige (enligt wikipedia :P)

http://en.wikipedia.org/wiki/Julmust
Citera
2006-11-23, 15:47
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit
Baconcheesen smakar röv! Torrt kött, äcklig bacon och flottigt bröd. Kan det bli värre? Jo, med en vidrig slemmig saltgurka.

Smakupplevelsen beror möjligen på vilken referensram du utgår från. Själv äter inte röv.

Bon appétit.
Citera
2006-12-01, 19:31
Medlem
Hekate_66s avatar
aah

Klunk klunk... aaaah... gud vad gott det är... julmust! Men det lustiga är att der bara gott i december omkring jul.
Citera
2006-12-01, 19:47
Medlem
Nu har jag inte läst hela tråden, så jag vet inte öm någon redan tipsat men jag drack någon sorts extra stark julmust i förra veckan. Det ni, det var helt sjukt gott! Kommer tyvärr inte ihåg vilket märke det var men den ska tydligen finnas i de flästa mataffärer.

Edit: Är julmusten god att grogga med månne? Några tips?
Citera
2006-12-04, 15:06
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QlolfGang
Nu har jag inte läst hela tråden, så jag vet inte öm någon redan tipsat men jag drack någon sorts extra stark julmust i förra veckan. Det ni, det var helt sjukt gott! Kommer tyvärr inte ihåg vilket märke det var men den ska tydligen finnas i de flästa mataffärer.

Edit: Är julmusten god att grogga med månne? Några tips?

Finns ett par sidor tillbaka i tråden.

Scualos Tomtebloss eller ngt liknande med gin. Fungerar jättebra. Tycker du inte om spritsmaken går det bra att späda med must.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=3442064&postcount=194
Citera
2006-12-09, 21:00
Medlem
Crashs avatar
Första backen avklarad
Citera
2006-12-09, 21:09
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikgottfrid
Har letat efter Spendrups fina julmust men inte hittat den.
Den enda spendrups som fanns var den vanliga. Var en hel uppsjö av julmuster (heter det så?) i affären och jag visste inte vilken jag skiulle ta men har inte smakat spendrups i år så det blev den. Har någon smakat Spendrups Extra´fin eller har den ens kommit ut på marknaden?

Den vanliga spendrups julmusten har ett nytt recept för i år med mindre socker och kolsyra och smakar inte alls bra. Smakar utspätt..
Citera
2006-12-09, 22:54
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Den vanliga spendrups julmusten har ett nytt recept för i år med mindre socker och kolsyra och smakar inte alls bra. Smakar utspätt..
Håller med, tyckte redan förra året att den var ganska blaskig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in