Julmust och påskmust ska inte börja drickas för tidigt, då tappar den all spänning Såg att redan i oktober så såldes julmust och julpynt förfullt - Inte så kul
Julmust ska hällas upp i slutet av november och vara spårlöst försvunnen lagom till nyår
Julmust och påskmust ska inte börja drickas för tidigt, då tappar den all spänning Såg att redan i oktober så såldes julmust och julpynt förfullt - Inte så kul
Julmust ska hällas upp i slutet av november och vara spårlöst försvunnen lagom till nyår
På den lokala ICA-butiken har man sedan två veckor kunnat handla juleskum, julmust, samt lussebullar, och det har jag gjort, med råga! Min filosofi är att så länge det finns julmust i butiken så är det juletid, och då ska skiten drickas
På den lokala ICA-butiken har man sedan två veckor kunnat handla juleskum, julmust, samt lussebullar, och det har jag gjort, med råga! Min filosofi är att så länge det finns julmust i butiken så är det juletid, och då ska skiten drickas
Va har de börjat sälja lussebullar redan?
Nog för att jag tycker att man är för tidigt ute med julmusten men lussebullarna kunde de gott vänta med till i början av december
Kan någon dementera eller bekfräfta min teori jag har om jul/påsk-must?
Jag tror att det är samma beska smörja i bägge flaskorna bara att de bytt etikett. Ingen som känner samma sak?
Japp.
All must bryggs på en gång.
Påskmusten kan smaka lite annorlunda eftersom den har lagrats längre, men det är samma bryggning.
Allt enligt Apotekarnes info.
Just nu toppar Apotekarnas must i glasflaska (50 cl), och köpte mig en flaska billig julemust av Eldorado idag för dryga sju kronor. Återstår att se hur den smakar då jag kylt den.
Blev lite förvirrad för stunden när jag såg Julmusten lysa upp hörnet på den lokala butiken, köpte en flaska och insåg senare när jag satte mig vid datorn att det var november