2009-11-07, 23:10
Medlem
kmrdzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Har du köpt Zeunerts julmust till provningen? Den är i glasflaska och är god.
Tack för tipset, ska kolla upp den!

Fler tips, gärna!
Citera
2009-11-07, 23:19
Medlem
Julmust och påskmust ska inte börja drickas för tidigt, då tappar den all spänning Såg att redan i oktober så såldes julmust och julpynt förfullt - Inte så kul

Julmust ska hällas upp i slutet av november och vara spårlöst försvunnen lagom till nyår
Citera
2009-11-07, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvesson
Julmust och påskmust ska inte börja drickas för tidigt, då tappar den all spänning Såg att redan i oktober så såldes julmust och julpynt förfullt - Inte så kul

Julmust ska hällas upp i slutet av november och vara spårlöst försvunnen lagom till nyår

På den lokala ICA-butiken har man sedan två veckor kunnat handla juleskum, julmust, samt lussebullar, och det har jag gjort, med råga! Min filosofi är att så länge det finns julmust i butiken så är det juletid, och då ska skiten drickas
Citera
2009-11-08, 06:13
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettgramtjack
På den lokala ICA-butiken har man sedan två veckor kunnat handla juleskum, julmust, samt lussebullar, och det har jag gjort, med råga! Min filosofi är att så länge det finns julmust i butiken så är det juletid, och då ska skiten drickas

Va har de börjat sälja lussebullar redan?
Nog för att jag tycker att man är för tidigt ute med julmusten men lussebullarna kunde de gott vänta med till i början av december
Citera
2009-11-08, 06:43
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle
Kan någon dementera eller bekfräfta min teori jag har om jul/påsk-must?

Jag tror att det är samma beska smörja i bägge flaskorna bara att de bytt etikett. Ingen som känner samma sak?
Japp.
All must bryggs på en gång.
Påskmusten kan smaka lite annorlunda eftersom den har lagrats längre, men det är samma bryggning.
Allt enligt Apotekarnes info.
Citera
2009-11-09, 14:45
Medlem
Noose..s avatar
Säljs (jul)must enbart i Sverige?
Citera
2009-11-09, 16:03
Medlem
Rakiis avatar
Just nu toppar Apotekarnas must i glasflaska (50 cl), och köpte mig en flaska billig julemust av Eldorado idag för dryga sju kronor. Återstår att se hur den smakar då jag kylt den.
Citera
2009-11-09, 17:19
Medlem
Baseballbats avatar
Julmust finns la bara i Sverige och någon annan version av det finns också i Norge?

Allafall Apotekarens köpte jag igår och det måste varit det bästa jag druckit på länge!
Citera
2009-11-09, 17:41
Medlem
Acidiferouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baseballbat
Julmust finns la bara i Sverige och någon annan version av det finns också i Norge?

Allafall Apotekarens köpte jag igår och det måste varit det bästa jag druckit på länge!

Jag är inne på PET nummer 4 sen jag hittade det på Hemköp. Guds gåva till mänskligheten!
Citera
2009-11-09, 17:43
Medlem
ska iväg nu och köpa mig några julmust! äntligen
Citera
2009-11-09, 17:54
Medlem
Smecks avatar
Blev lite förvirrad för stunden när jag såg Julmusten lysa upp hörnet på den lokala butiken, köpte en flaska och insåg senare när jag satte mig vid datorn att det var november
Citera
2009-11-09, 17:59
Medlem
Tjackadsmurfs avatar
Nu klunkar jag Kopparbergs julmust, riktigt nice faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in