2006-12-18, 09:52
Medlem
Utan tvekan är det Vasas Julmust special som vinner, men även Vasas Gammeldags Julmust är toppen.
På god 2:a plats kommer Bjäre julmust och på 3:e plats dimper Apotekarnes ner.
Citera
2006-12-18, 14:25
Medlem
Racerbyces avatar
Min favorit är Zeunerts. Testade Bjäre häromdagen för första gången och blev positivt överraskad med tanke på all "Bjäre bashing" som förekommit här.

Finns Vasa över hela landet? Vilka kedjor säljer den? Den verkar rätt populär i denna tråd men jag har aldrig testat den.
Citera
2006-12-18, 14:42
Medlem
Great_Cs avatar
Vasa

Som rubriken säger. Övrig julmust kommer helst ej över mina läppar. Vilket å andra sidan kan bero på att jag är född och uppvxuen i Söderhamn.
Citera
2006-12-18, 14:58
Medlem
Abbe78s avatar
Apotekarnes är godast
Citera
2006-12-19, 10:13
Bannlyst
I år har jag druckit Spendrups, Apotekarnes, Kopparbergs och Zeunerts.

Zeunerts går direkt bort, för mycket svagdricka-känsla, dassig och inte alls mustig. Förstår dock att man kan gilla den, den smakar ju helt annorlunda jämfört med de andra julmust-varianterna. Kanske är Zeunerts-smaken den original-mustiga, och alla andra är bara läskifierade varianter?

De övriga tre är i princip likvärdiga. Spendrups och Kopparbergs är mildare och sötare än Apotekarnes som är något kryddigare, snäppet mer "vuxen" men ändå inte i närheten av Zeunerts.
Citera
2006-12-19, 11:44
Medlem
Mananms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Finns Vasa över hela landet? Vilka kedjor säljer den? Den verkar rätt populär i denna tråd men jag har aldrig testat den.

läs tidigare i tråden exempel.. där finns svaren vart Vasa säljes..
tyvärr om du bor i södra sverige kan det nog bli svårt att få tag i.
Citera
2006-12-19, 12:54
Medlem
Det är väl det lilla konservativa barnet inom mig som vill att Jular ska smaka som förr som alltid får mig att välja Apotekarnes Julmust.

Och jag är nöjd med det. Har hos släkt och vänner fått smaka på andra muster. Jag lyssnar till barnet..
Citera
2006-12-19, 13:49
Medlem
Stereomikes avatar
Zeunerts
Citera
2006-12-19, 14:16
Medlem
Appropå julmust men ändå inte. Drack en öl förra helgen som jag ej druckit förut. Suffolk Strong Vintage Ale och den påminde enormt mycke om julmust, så alla julmustälskare:

Testa den!

Grymt god!
Citera
2006-12-19, 17:54
Medlem
Ralf2s avatar
Jag tycker faktiskt också att Zeunerts must är godast. Äkta norrländsk som det står på flaskan. Har liksom en mycket mustigare smak. Den har nästan en viss bismak av öl.

Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Zeunerts julmust är outstanding! Förr fanns ju bara Zeunerts i norrland då bryggeriet låg i Sollefteå, men idag görs väl den på annat ställe (Kopparbergs bryggeri har köpt upp Zeunerts).. Ganska dyr är den i alla fall, sex stycken (0,5 l) för 99 kr.

Verkar ju vara rena rövarpriset. Här får man 3st för 20kr.
Citera
2006-12-20, 00:13
Medlem
knoxahs avatar
Apotekarnes. ;D
Citera
2006-12-20, 02:24
Medlem
Vill varna för en must som heter Läckö.
Smakar något men inte fan är det julmust.

Har dock bara min lathet att skylla. Isället för att gå ica och köpa Apotekarnas så blev det göfabs 10:a. Lika dyr var den också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in