2006-12-20, 17:22
Medlem
Zeunerts såklart! Det bästa är ju att den är på 50cl glasflaska.

Tyvärr lite dyrare, men det får man ta.
Citera
2006-12-21, 00:44
Medlem
Kullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Min favorit är Zeunerts. Testade Bjäre häromdagen för första gången och blev positivt överraskad med tanke på all "Bjäre bashing" som förekommit här.

Finns Vasa över hela landet? Vilka kedjor säljer den? Den verkar rätt populär i denna tråd men jag har aldrig testat den.

Absolut bästa julmusten är Fors , som tillverkar för Avesta Bryggeri. Tyvärr har företaget konkursat, men årets tillverkning av julmust räddades....Kan även rekommendera Avetas Gammeldags svagdricka...mmmmmmmmmm
Citera
2006-12-21, 01:18
Medlem
Gladiators avatar
Bjäre gör den klart godaste musten!
Citera
2006-12-21, 12:37
Medlem
tjaboooos avatar
nån som har lust att scanna in den där mycket dåliga testet på julmust som var med i gårdagens gp ?
Citera
2006-12-21, 13:34
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kullan
Absolut bästa julmusten är Fors , som tillverkar för Avesta Bryggeri. Tyvärr har företaget konkursat, men årets tillverkning av julmust räddades....Kan även rekommendera Avetas Gammeldags svagdricka...mmmmmmmmmm

Fan också, jag som brukade köpa deras Haiwa, en av mina absoluta läskfavoriter då jag hälsade på polare norröver. Den fanns i Gävle, Falun och Ludvika vad jag minns
Julmusten har jag inte testat dock...
Till topic gillade jag salig Bockens julmust bäst. Vasa ska ju vara bockens men jag tycker det är en mer bränd. knäckig ton i eftersmaken på den än den Bockens jag minns. Hursomhelst är den ändå min favorit av de befintliga. Apotekarnes på andra plats.
Citera
2006-12-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kullan
Japp! Så är det, Forsmusten kommer att bli saknad om den inte får bestå.
Citera
2006-12-21, 22:42
Avslutad
Fick av en händelse syn på Wasas special idag när jag råkade gå in i en butik som jag sällan handlar i normalt. Tror aldrig jag testat den innan. Ska prova den i morn. får se om den faller väl i smaken. Annars så tycker jag att Bjäres varit godast hitills av de sorter jag druckit, tom godare än Apotekarnes enligt mig, då är det Lighten jag köpt, hur skillnaden är på dem med socker i har jag ingen aning om. Wasan e dock sockrad.
Citera
2006-12-25, 13:30
Medlem
Bjerons avatar
Nyckelbryggeriets Julmust utklassar det mesta! På andra plats faller Apotekarnes in, som stolt trea blir Spendrups!
Citera
2006-12-25, 13:59
Medlem
morpheus__s avatar
Jag har druckit många olika julmustar och min favorit är faktiskt:

Stockmos från Lidl för 2,90 kr + pant, helt klart den godaste!
Citera
2006-12-25, 14:48
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
nån som har lust att scanna in den där mycket dåliga testet på julmust som var med i gårdagens gp ?
Detta du menar?
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=314972
Citera
2006-12-25, 20:21
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Detta du menar?
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=314972

den va det ja.
nu väntar jag bara på att nån ska komma med en bra förklaring på varför banco fick betyg 5 medans spendrup bara fick betyg 3.
Citera
2006-12-25, 20:32
Medlem
Bjerons avatar
Är det någon som kan ärligt talat säga att Julmust är supergott? - Alltså, supergott i den benämningen att ni skulle välja det före någon annan läsk?

Själv väljer jag Sprite/Fanta/Cola före Julmust om det går! Självklart dricker man ju ändå julmust kring jul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in