2006-12-16, 23:34
Medlem
Blodulvs avatar
Dubbelpost.
Citera
2006-12-16, 23:38
Medlem
holats avatar
Zeunerts är bäst tycker jag, den smakar annorlunda till skillnad från t ex. apotekarnes å spendrups
Citera
2006-12-16, 23:44
Medlem
Fader Lanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holat
Zeunerts är bäst tycker jag, den smakar annorlunda till skillnad från t ex. apotekarnes å spendrups

Tycker den är alldeles för söt. Smakar absolut inte som de flesta vanliga dåliga socker och vatten-sorterna, men har ändå en märklig smak.
Citera
2006-12-17, 16:42
Medlem
Bjäres Julmust är min absoluta favorit. Men den är nog väldigt lokal här nere i norra Skåne skulle jag tro då den kommer från Bjärnum utanför Hässleholm. Den skiljer sig markant i både smak och fyllighet från övriga, passar oerhört bra som ett alkoholfritt substitut för öl till maten om man nu föredrar det.
Citera
2006-12-17, 17:35
Medlem
Berggubbes avatar
Bjäre lokal?? Coca Cola köpte Bjäres mustrecept -04 så den finns i hela landet.
Personligetycker jag att den musten smakar
Citera
2006-12-17, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diazepam
Ja, som bekant är det en jungel av julmust. Frågan är villken är godast? En kort recention och beskrivning av musten, för och nackdelar osv.

Kör!

EDIT: sitter just nu och dricken en "no-name" must från Lidel. Eftersom detta är den enda musten jag provat på i år så kan jag inte jämmföra med dom andra. Kort beskrivning: Smakar julmust (inte alla som gör det) är dock vattnig och saknar någon tydlig definition. För 2,90 + pant är det dock ok.

Tror jag aldrig läst en text med så många stavfel på så få meningar förut.
Det finns bara en ÄKTA julmust och det är Spendrups. Den smakar precis som barndomens julmust och inte syntet som Apotekarnes exmepelvis.
Citera
2006-12-17, 18:41
Medlem
Min högst personliga åsikt är att Vasas julmust är godast, med Apotekarens som god tvåa.
Citera
2006-12-17, 18:49
Medlem
Draqos avatar
Tillskillnad från många andra tycker jag Spendrups är snäppet godare än Aportekanes. Spendrus känns torrare, lite mer vuxen i smaken, medan Aportekanes är mer söt och barnvänlig.
Citera
2006-12-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Föredarar Apotekarnes. Lagom kolsyrat och skummande, bra och lång smak.
Instämmer
Citera
2006-12-17, 21:15
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diazepam
JEDIT: sitter just nu och dricken en "no-name" must från Lidel. Eftersom detta är den enda musten jag provat på i år så kan jag inte jämmföra med dom andra. Kort beskrivning: Smakar julmust (inte alla som gör det) är dock vattnig och saknar någon tydlig definition. För 2,90 + pant är det dock ok.

Måste hålla med om det. För det priset så är den helt OK, dock inget för julbordet. Där blir det både must och öl från Grebbestads Bryggeri. Både för att det smakar bra och för att stödja ett lokalt bryggeri. Dom har finast etiketter också.
Citera
2006-12-18, 00:36
Medlem
Anteeees avatar
Måste säga att i år är spendrups den godare, har för mig att det inte var så förra året ;S
Citera
2006-12-18, 05:50
Medlem
tjaboooos avatar
"three hearts julmust" från krönleins bryggeri får nog första platsen iår, deras lightversion är inte dum heller och priset är det inte många som slår, 1.75 per flaska vilket ger ett literpris på strax över 5.75kr.

apotekarnes hamnar nog på delad andra plats med kopparbergs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in