2007-11-18, 23:47
Medlem
Draqos avatar
Testade alla tre smaker idag. Julkolan var rent odrickbar, ändå leder den omröstningen på www.nygarda.se helt ofattbart. Nougat var helt ok, men knappast något man dricker till julbordet. Julkryddor var helt klart det bästa, riktigt god med en fruktigt mustig smak. Jag tänker på apelsiner med stjärnanis i när jag dricker den. Ett kul komplement till den vanliga musten.
Citera
2007-11-19, 20:20
Medlem
ChristianXs avatar
Ytterst pinsamt, men handlade precis icas julmust på PET. Kunde ju inte stå emot. Fast riktig julmust ska ju inte drickas förrän i december, så detta får duga.
Citera
2007-11-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushdraw
En kompis viskade i mitt öra att julmusten är ute i butik!

Nu skall det bunkras!
Varför bunkra? Går ju köpa must året runt numera i varenda jävla butik. Sommarmust, påskmust och jumust.
Citera
2007-11-19, 20:35
Medlem
Chigarans avatar
Ahh, har haft en flaska Spendrups LyxMust på lagring sen förra julen
Ska avnjutas med glädje och lite julfika första december
Citera
2007-11-19, 21:44
Medlem
Flytande_argots avatar
Jag skulle tippa att jag dricker mellan 20-40 flaskor 1.4-1.5 liters flaskors julmust själv under december månad! Det är ju bara så jävla gott. Och så julskinka med kokt potatis och skånesenap! åååååååh!
Citera
2007-11-19, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
... Och så julskinka med kokt potatis och skånesenap! åååååååh!

Herrejävlar, jag som suttit och försökt säga till mig själv att jag inte ska äta nått mer ikväll. Antar man får skylla sig när man går in på mat-forumet
Citera
2007-11-20, 13:41
Medlem
qwiiiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Jag skulle tippa att jag dricker mellan 20-40 flaskor 1.4-1.5 liters flaskors julmust själv under december månad! Det är ju bara så jävla gott. Och så julskinka med kokt potatis och skånesenap! åååååååh!

Jag kan inte annat än att hålla med dej!
Fy fan va jäg är sugen på all god julmat som sköljs ner med den ädla drycken julmust mums ge mej köttbullar, sill, janssons, prinskorv, SKINKAN och ägg
Fy helvete börjar nästa grina nu när jag tänker på jul allt är så mysigt fan va jag längtar och jag har uppkörning 11 december det hade vart den ultimata julklappen om jag klarade den och fick körkort
Citera
2007-11-20, 14:16
Medlem
Fjärrkontrolls avatar
Julmust får man börja dricka tidigast på julaftons morgon! Inte före!
Citera
2007-11-21, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwiiik
Jag kan inte annat än att hålla med dej!
Fy fan va jäg är sugen på all god julmat som sköljs ner med den ädla drycken julmust mums ge mej köttbullar, sill, janssons, prinskorv, SKINKAN och ägg
Fy helvete börjar nästa grina nu när jag tänker på jul allt är så mysigt fan va jag längtar och jag har uppkörning 11 december det hade vart den ultimata julklappen om jag klarade den och fick körkort

min första uppkörning gjorde jag den 12e december, va visserligen ett par år sen men jag hade samma tanke som du,. jävlar vad jag kuggade
Citera
2007-11-21, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Snart får vi julmust på midsommar.... Jag tycker dom kan börja sälja musten treveckor före jul. Det räcker.

Vi har redan must på sommaren fasst då heter den sommarmsut det är presic samma dricka fasst annat namn och ettikett

Påsken= påskmust
Sommaren= sommarmust
Julen= julmust

övrig tid: bara must
Citera
2007-11-22, 21:51
Medlem
Nu har det även kommit Must-smak till Sodastream.

Någon som testat??

http://www.sodastream.se/
Citera
2007-11-22, 22:01
Medlem
Schrails avatar
Mm drack julmust förra helgen och satan vad gott det är! Blir att köpa en flaska att dricka även i helgen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in