2006-11-17, 20:38
Medlem
Chiggis, vad är ditt utlåtande om lyxmusten nu då? Är den annorlunda än vanliga Spendrups? Jag tyckte den var mycket god, men jag vet inte om den var annorlunda mot vanliga spendrups.
Citera
2006-11-17, 20:50
Medlem
Ahruons avatar
Kör på Apotekarnes, funkar bra. Ska testa lite andra sorter dock. Funderar på försöka lagra lite julmust i år. Typ köpa in några backar... någon som brukar göra det?
Citera
2006-11-17, 20:59
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Chiggis, vad är ditt utlåtande om lyxmusten nu då? Är den annorlunda än vanliga Spendrups? Jag tyckte den var mycket god, men jag vet inte om den var annorlunda mot vanliga spendrups.

Den var riktigt god, tycker att den är lite lenare än Spendrups vanliga Must.
Om det sen är bra eller dåligt är ju en smaksak, jag tyckte iaf. om den väldigt mycket.
Att flaska sen är väldigt snygg i sin enkelhet är bara en bonus
Citera
2006-11-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chigaran
Den var riktigt god, tycker att den är lite lenare än Spendrups vanliga Must.
Om det sen är bra eller dåligt är ju en smaksak, jag tyckte iaf. om den väldigt mycket.
Att flaska sen är väldigt snygg i sin enkelhet är bara en bonus

Ja visst var den len. Mycket lenare än ex. Apotekarnes. Liknade Bjäre faktiskt, men den har du väl inte smakat så du kanske inte kan jämföra.
Citera
2006-11-17, 21:12
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Ja visst var den len. Mycket lenare än ex. Apotekarnes. Liknade Bjäre faktiskt, men den har du väl inte smakat så du kanske inte kan jämföra.

Självklart har jag smakat Bjäre, man ska ha sina vänner nära men sina fiender närmare

Tyckte att den här LyxMusten trots sin lenhet hade lite mer karaktär än Bjäre
Citera
2006-11-17, 21:15
Medlem
dePauls avatar
Jag är också ganska förtjust i den vanliga Apotekarnes. Inte Light-versionen dock!

~Paul~
Citera
2006-11-17, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chigaran
Självklart har jag smakat Bjäre, man ska ha sina vänner nära men sina fiender närmare

Tyckte att den här LyxMusten trots sin lenhet hade lite mer karaktär än Bjäre

Det har du rätt i. Jag sätter den på listan över favoriter iaf tills vidare. Tänkte testa lite olika mustsorter fram till jul. Har ex. inte testat den hypade Zeunerts än!
Citera
2006-11-17, 21:23
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Det har du rätt i. Jag sätter den på listan över favoriter iaf tills vidare. Tänkte testa lite olika mustsorter fram till jul. Har ex. inte testat den hypade Zeunerts än!

Hmm Zeunerts, jag tror att jag testade den för nåt år sen. Om jag minns rätt så var smaken rätt snarlik öl. Men det kan också ha varit en annan Must jag testade. Blir till att köpa en flaska snart och testa.
Citera
2006-11-18, 13:05
Bannlyst
Ska ta mig en klunk nu! xD
Citera
2006-11-18, 14:22
Medlem
Racerbyces avatar
Någon som har testat julmusten från Vasa Bryggeri? Tänker då närmast på den som heter Gammeldags Julmust. Gillar beskrivningen på deras sajt om denna:

Citat:
Denna must har en gammeldags karaktär och en god visuell utstrålning av tradition och högtid. Musten har en lite kraftigare smak och sitt ursprung i ett recept som ”försvann” på 70-talet.
Vasa Bryggeri lanserade julmusten julen 1999 och den fick omdömet – ”Smakar precis som julmusten smakade förr!

http://www.vasabryggeri.nu/
Citera
2006-11-22, 04:47
Medlem
boogeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hund-
Ah, julmust är så jävla gott. Har redan druckit massor, passar man sig inte så har man ju redan tröttnat snart . Bjäre, är inte det Coca-Colas egna julmust? Suger säkert. Vilken är godast då? Har hittils bara druckit Apotekarnes och sedan någon annan som jag inte vet vad den heter, står bara Svenska klassiker på den.

Nah, Bjäre är väldigt god, helt klart en av de bästa. Brukar dock köra på vad som är billigast där jag handlar, tycker inte att skillnaden är extremt stor, och dricker man mycket blir det ett par kronor som jag gärna använder till annat.
Citera
2006-11-22, 08:41
Medlem
tuborgs avatar
Julmustpremiär igår (blev Apotekarnes - fanns inget mer "exotiskt" på coop nära), fy satan vad gott det är. Blir nog att bunkra upp inför helgen.

Lite O/T, är det någon som vet om systemet börjat sälja Cognacsglöggen de hade förra året?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in