Citat:
Ursprungligen postat av EADGBe
Okej, så den här upptäckten kommer inte hjälpa min gymnasietid då, men kommer ha räddat min framtida utbildning. Tror ni att jag kan be honom om något "stressdämpande" då? Om jag har övertygat honom att jag har ADD borde han väl kunna göra det som en god gärning? Jag känner faktiskt att jag behöver det.
Vet du vilket psykiatri jag kommer få besöka som nyfyld 18åring? Blir det BUP? Privat psykiatriker? Är det ett alternativ att gå till en privat psykiatriker? Tror ni att läkaren ger mig valet, eller säger att du får vänta i 3 månader, sedan blir det ett möte på BUP. Kan jag då säga emot och vara villig att betala de 300kr för en privatpsykiatriker?
Eventuellt så kan han ge dig stressdämpande medel, men vet ej vad det skulle vara.
Du kommer antagligen få besöka en allmänpsykiatrisk mottagning, ungefär som en vårdcentral fast för psykiatrin. Går det inte genom din läkare så kan ju privat psykvård vara ett alternativ, men tror mer att det är i terapeutiskt syfte isåfall..
Citat från BUP´s hemsida:
"
Barn och ungdomar som inte fyllt 18 år kan ta kontakt med oss. Därefter är det de vuxenpsykiatriska mottagningarna man vända sig till. "
Du kommer garanterat att få en remiss till allmänpsykiatrin, har skrivit att du kan gå genom din läkare eller självanmäla dig genom att ringa till psykiatrimottagningen där du bor! Hav förtröstan, det löser sig kompis
Nu ska jag gå och lägga mig, rekommenderar att du gör det samma så du inte är helt död imorgon när du ska träffa läkaren.
Och kom ihåg, det du säger till din läkare imorgon kommer inte jaga dig livet ut, skickar han inte dig vidare så finns det massor av andra vägar att gå.
Uppdatera gärna här i tråden om hur ditt möte gick!
Godnatt