2010-06-30, 01:51
Medlem
ThExanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GearsOfWar
Fy fan, ja är ett helvete med den där jävla sömnen, ibland blir ja nästan manisk å skiter i sömnen den
har ja ändå ingen kontroll över, nästa dag kan ja lika väl vara död, så varför sova? Surt att de ska tjabbla till dig det för dig, för känns som att det är en jävla svårighet med insomningen. Jodå psykologen
är väl rätt okej, dock misstänker jag att ja även lider utav asperger. Men han har hakat upp sig på en
grej, ja beskrev att jag ibland kan bli väldigt blyg när jag försöker få ihop det med tjejer. Hans påpekande är då att aspergare beter sig mer som gentlemän. Så hoppas att allt blir bra, och ja får rätt
diagnoser.

Hah! stackars pojk, hoppas du inte får en manisk psykolog som skjuter på dig massa diagnoser.
har en kompis som är en apare. Han vill inte ha med tjejer att göra, Men vad vet jag.

Mjo eller hur. Men så länge de inte tar mina droger (som ajg inte har) ifrån mig är jag nöjd
Citera
2010-06-30, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThExanor
Hah! stackars pojk, hoppas du inte får en manisk psykolog som skjuter på dig massa diagnoser.
har en kompis som är en apare. Han vill inte ha med tjejer att göra, Men vad vet jag.

Mjo eller hur. Men så länge de inte tar mina droger (som ajg inte har) ifrån mig är jag nöjd

Han menar på att om man är blyg, så har man tänkt in säg i den andre människans tankar, gjorde dock
ett theory of mind test, å där sa han att ja svarade som alla andra med autism. Hehe jo, det vore ju
förjävligt.
Citera
2010-06-30, 02:23
Medlem
ThExanors avatar
Citat:
Han menar på att om man är blyg, så har man tänkt in säg i den andre människans tankar, gjorde dock
ett theory of mind test, å där sa han att ja svarade som alla andra med autism. Hehe jo, det vore ju
förjävligt.

Haha, akta, det det börjar lukta alá mani-psykopat-som-diagnostiserar-sin-diskborste-som-apatisk-psykolog.

Hur är det med ditt sociala nätverk? Många kompisar? Frågar inte ens om jobb. Du utreds för ADD

Kriminalitet? Du får tyvärr inte räkna till alla dina TB med porr du tankat

Barndom? Skola?
Citera
2010-06-30, 02:39
Medlem
Citat:
Haha, akta, det det börjar lukta alá mani-psykopat-som-diagnostiserar-sin-diskborste-som-apatisk-psykolog.

Hur är det med ditt sociala nätverk? Många kompisar? Frågar inte ens om jobb. Du utreds för ADD

Kriminalitet? Du får tyvärr inte räkna till alla dina TB med porr du tankat

Barndom? Skola?

Hehe, han säger att han var en av grundarna som startade neuropsykiatriska alla fall. Njaa, har väl inte
så många vänner, max 2. som ja kanske träffar 1 gång i månaden. hade lite mer vänner förr, men efter
lite droganvändning, betraktade dem mig inte som deras polare längre, blää han är en sån pundare å
så vidare. Nä något jobb har ja inte heller, varit arbetslös i 6år nu å jag vet inte vad jag är intresserad av, som ja skulle kunna tänka mig å jobba med.

Hehe njaa förutom fildelningen är ja rätt reko, lite våldsamheter på fyllan, men håller mig nykter nu för tiden då ja blir sängliggande 1 vecka efter supandet (ångest järnet). Min barndom har väl varit okej, förutom mobbning å så vidare, gick i skolan
tills 1:a året i gymnasiet då jag hoppade av.

Hur ser det ut för dig då?
Senast redigerad av GearsOfWar 2010-06-30 kl. 02:42.
Citera
2010-06-30, 02:57
Medlem
ThExanors avatar
Citat:
Hehe, han säger att han var en av grundarna som startade neuropsykiatriska alla fall. Njaa, har väl inte
så många vänner, max 2. som ja kanske träffar 1 gång i månaden. hade lite mer vänner förr, men efter
lite droganvändning, betraktade dem mig inte som deras polare längre, blää han är en sån pundare å
så vidare. Nä något jobb har ja inte heller, varit arbetslös i 6år nu å jag vet inte vad jag är intresserad av, som ja skulle kunna tänka mig å jobba med.

Hehe njaa förutom fildelningen är ja rätt reko, lite våldsamheter på fyllan, men håller mig nykter nu för tiden då ja blir sängliggande 1 vecka efter supandet (ångest järnet). Min barndom har väl varit okej, förutom mobbning å så vidare, gick i skolan
tills 1:a året i gymnasiet då jag hoppade av.

Hur ser det ut för dig då?

Min psykolog sa att han utrede en forna bandidos ledare och att han fick hans väst. då bad jag honom trycka den mot kinden och äta något hårt. Jag litar inte på de små liven.

Utreds man för ADD har man inget jobb Dvs ifall man inte varit inne i psykarusellen innan. dvs adhd som barn.
Har själv aldrig haft ett jobb de 4½ åren jag varit myndig. Förutom sommarjobb.

Har polare i massor. Två olika "gäng" dessutom, ett par reko killar och några pundare.

Hoppade av efter halva tvåan. ska försöka mig på att plugga nästa höst.

Är inte jätte aggressiv. tar ju ett tag att brusa upp mig. Men det har brustit en gång. då fick jag en misshandels dom och lite skulder i form av böter.
Är ju inte damp ungen som måste ut o råna o snatta.

EDIT: Ja det är väll all narkotika isf
Citera
2010-06-30, 03:11
Medlem
Citat:
Min psykolog sa att han utrede en forna bandidos ledare och att han fick hans väst. då bad jag honom trycka den mot kinden och äta något hårt. Jag litar inte på de små liven.

Utreds man för ADD har man inget jobb Dvs ifall man inte varit inne i psykarusellen innan. dvs adhd som barn.
Har själv aldrig haft ett jobb de 4½ åren jag varit myndig. Förutom sommarjobb.

Har polare i massor. Två olika "gäng" dessutom, ett par reko killar och några pundare.

Hoppade av efter halva tvåan. ska försöka mig på att plugga nästa höst.

Är inte jätte aggressiv. tar ju ett tag att brusa upp mig. Men det har brustit en gång. då fick jag en misshandels dom och lite skulder i form av böter.
Är ju inte damp ungen som måste ut o råna o snatta.

EDIT: Ja det är väll all narkotika isf

Nä för fan, jag känner inte heller någon särskild tillit till dem. Som 16 åring, när det inte gick så bra
i gymnasiet, tog mamma med mig till en psykolog. Fick då diagnosen lätt utvecklingsstörd, detta trots
att jag hade gått ut med godkända betyg å var diagnostiserad MBD som barn. Vet inte vad mina låga
resultat berodde på, men har för mig att jag redan från första början, kände negativa vibbar inför
denna kärringjäveln, Så därför är ja ju mån att ja får rätt diagnos denna gång.

Nä precis, känner mig oxå väldigt lugn å sansad, endast aggressiv vid misslyckanden i tv-spel typ.
Citera
2010-06-30, 03:17
Medlem
ThExanors avatar
Citat:
Nä för fan, jag känner inte heller någon särskild tillit till dem. Som 16 åring, när det inte gick så bra
i gymnasiet, tog mamma med mig till en psykolog. Fick då diagnosen lätt utvecklingsstörd, detta trots
att jag hade gått ut med godkända betyg å var diagnostiserad MBD som barn. Vet inte vad mina låga
resultat berodde på, men har för mig att jag redan från första början, kände negativa vibbar inför
denna kärringjäveln, Så därför är ja ju mån att ja får rätt diagnos denna gång.

Nä precis, känner mig oxå väldigt lugn å sansad, endast aggressiv vid misslyckanden i tv-spel typ.

Om jag inte miss minner mig är väll MBD riktiga DAMP?
Det förstår jag. förlåt. insåg att tjejen sover naken. kan inte tänka på annat nu. gonatt för idag
Citera
2010-06-30, 03:22
Medlem
Citat:
Om jag inte miss minner mig är väll MBD riktiga DAMP?
Det förstår jag. förlåt. insåg att tjejen sover naken. kan inte tänka på annat nu. gonatt för idag

Jo det stämmer, MBD (Minimal Brain Damage) var föregångaren till damp.
Citera
2010-06-30, 10:20
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Han menar på att om man är blyg, så har man tänkt in säg i den andre människans tankar,

Håller du med om detta?

Jag är själv fem före diagnostiserad aspergare (vid närmare 40 års ålder!), och tycker det låter helt uppåt väggarna - i varje fall om man med blyg avser enbart beteendet och inte något mer invecklat omfattande de interna processerna också.

Jag ansågs blyg under skolåldern, men var det nog inte egentligen. Jag gillade bara inte uppmärksamhet, eftersom jag inte alls kunde hantera det. Blev lätt rädd att göra "fel" och få ännu mer uppmärksamhet. Andra människors eventuella tankar eller känslor existerade nog inte för mig i den åldern alls. (Men mina föräldrar började nog explicit lära mig om sånt när jag var sådär 4-6 år gammal, men det tog mycket länge innan jag kunde applicera den kunskapen "on the fly".)

Visst kan jag tänka mig att blyghet _också_ kan komma från en överdriven oro över andras tankar eller känslor, men att se vari motivationen ligger måste nog vara ytterst vanskligt.

Men jag vill tipsa den här tråden om detta utomordentligt intressanta föredrag som Kapillär postade i ADHD tråden:

http://www.youtube.com/watch?v=q3d1SwUXMc0

Knappa 80 minuter långt, men väl värt det. Presenterar (bl.a.) idén att AD(H)D är en störning i "intention" snarare än "attention", dvs skjuter in sig på svårigheterna att prestera eller göra (&isynnerhet göra färdigt ), inte att lära sig eller lägga märka till saker.
Citera
2010-06-30, 17:22
Medlem
ThExanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Knappa 80 minuter långt, men väl värt det. Presenterar (bl.a.) idén att AD(H)D är en störning i "intention" snarare än "attention", dvs skjuter in sig på svårigheterna att prestera eller göra (&isynnerhet göra färdigt ), inte att lära sig eller lägga märka till saker.

När jag nu gick igenom mitt papper står det såhär.

"Dock har MittNamn en tendens att ta på sig för mycket ansvar vilket gör att han stundtals hamnar i situationer där han fodrar mer erfarenhet och större social kompetens för att reda ut situationen. Dock är MittNamns välvillighet och hans goda förmåga till social kompetens så överbyggande att konsekvenserna av påtagna uppgifter inte blir så stora. Osv osv"

Jag vet inte. men det låter ju snarlikt nästan. eller fattar jag helt fel? :P

Wais-III Testerna är ju ganska ojämna.
Lägsta - Sifferrepition = 5 kumaltiv 6-10%
Högsta - Bild arrangemang = 15 kumaltiv 2%

Kumaltiv vad jag antar så är det i procent gentemot vad andra har?

Edit: hartassar
Citera
2010-06-30, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Håller du med om detta?

Jag är själv fem före diagnostiserad aspergare (vid närmare 40 års ålder!), och tycker det låter helt uppåt väggarna - i varje fall om man med blyg avser enbart beteendet och inte något mer invecklat omfattande de interna processerna också.

Jag ansågs blyg under skolåldern, men var det nog inte egentligen. Jag gillade bara inte uppmärksamhet, eftersom jag inte alls kunde hantera det. Blev lätt rädd att göra "fel" och få ännu mer uppmärksamhet. Andra människors eventuella tankar eller känslor existerade nog inte för mig i den åldern alls. (Men mina föräldrar började nog explicit lära mig om sånt när jag var sådär 4-6 år gammal, men det tog mycket länge innan jag kunde applicera den kunskapen "on the fly".)

Visst kan jag tänka mig att blyghet _också_ kan komma från en överdriven oro över andras tankar eller känslor, men att se vari motivationen ligger måste nog vara ytterst vanskligt.

Men jag vill tipsa den här tråden om detta utomordentligt intressanta föredrag som Kapillär postade i ADHD tråden:

http://www.youtube.com/watch?v=q3d1SwUXMc0

Ligger en del i det du säger faktiskt, ogillar uppmärksamhet å gör allt för att undvika det. Trivs inte
å vara i centrum, med folks blickar fästa mot mig.
Citera
2010-07-01, 16:01
Medlem
Citat:

Först måste ajg fråga, Hur lång tid tog det efter det att du blev diagnostiserad tills det att du fick medcCc?

Jag vet inte om "självdestruktiva tankebanor" är specielt passande ordval För du SKADADE inte dig verken medvetet eller omedvetet. psykologiskt eller fysisk.

Och nej jag får inte en känsla av att få fler och starkare symptom när jag läser om det. Däremot brukar jag dra ursäkter. typ "Jag åt snor. för jag har ADD." Men det har jag försökt att sluta med. Då jag förstår hur jävla jobbigt det måste vara.

För mig tog det bara några veckor, minns inte riktigt exakt men det var inte speciellt länge iaf.

Självdestruktiv kanske inte var rätt ord, men i brist på bättre förklaring blev det så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in