Citat:
Ursprungligen postat av Boxi
Jag kan bara instämma i kören angående diagnosen, man har det från barnsben om man har det.
Om du inte får diagnosen ADD eller ADHD (jag gissar att det är vad du vill?) så kan du ändå medicinera någorlunda framgångsrikt trots att du inte får ut metylfenidat eller liknande.
Du kan provar strattera (upplevs av många som rävgift men det funkar bra på vissa), edronax och wellbutrin/voxra. Dom påverkar dopamin och/eller noradrenalin och är mer eller mindre internationellt accepterade som alternativ adhd-medicin. Har du tur kan du få ut modiodal också men räkna inte med det.
Jag hoppas verkligen att jag får diagnosen trots att jag inte var hyperaktiv som barn. Jag har alltid känt att studierna varit tuffare att ta tag i än mina kompisar, har aldrig förstått hur folk orkat sitta och läsa en bok, eller skriva en bok. Alla aspekter av mitt liv kan jag klassa som "jobbigt".
Jag mår som bäst när jag spelar ett intensivt datorspel och kollar på t.ex. house samtidigt. Dvs när jag är väldigt stimulerad. Att sitta och njuta av en bra låt kan jag göra, men jag kan inte bara göra det, då är det för tråkigt, jag måste syssla med någon aktivitet när jag gör det.
Jag tänker bäst när jag går långa promenader ensam på kvällen, då är det skönt att tänka. Annars är det bara kaotiskt och stressigt att tänka.
Blir så jävla glad om jag får diagnosen och medicin för det, hade gjort mitt liv så jäääävla mycket bättre.