Detta är typiskt för min ADD
# Är ofta lättdistraherad av yttre stimuli.
# Är ofta glömsk i det dagliga livet.
# Drömmer sig bort.
# Allting är 150 procent eller så struntar man helt i det.
# Stänger ute ljud - personer i rummet för att filtrera uttryck, koncentrations svårigheter.
# Gör massa saker samtidigt och det stör den sak som ska göras.
# Kan inte behålla jobb.
# När nån ställer en fråga så har man redan ställt sig i försvar.
# Svårt att hålla tider
# Fattar saker och lär sig direkt men uppföljer ej om man absolut inte måste. Det kopplar inte
# Dyslexi
# Komma personer nära - icke asocial för det
# Drogmissbruk - alkohol för det aktiverar den del som är skadad i skallen. Även fast man blir bakis - Tjack gör livet lättare men säg inte för mycket om det. Jag sover gått på en lagom dos i näsan
Städar etc gör jag för man måste och jag gillar rent. Men krogkalle är en annan sak som att tex bara fråga vad man är skyldig även fast man har pengar. Gå till tandläkare får mina föräldrar boka..
Stolt bärare av ADD

- Attention Deficit Disorder - Man är smartare än andra på att suga upp saker som är helt onödiga.
Ni som inte har problem med att läsa,skriva,jobb eller skola har nog inte någon typ av add eller adhd
Utredning gick till på följande sätt.
1.Jag tog kontakt med en psykolog på nätet som vårdguiden erbjuder. Han sa att det var bäst att jag tog kontakt med husläkare.
2. Husläkare
3. Psyket- utredning påbörjad och så vidare
4. läkare igen med medicin
5. Uppföljning / Psyket
6. Tjack hela livet
7. Uppföljning/ Husläkare
8. Ännu mer uppföljning....
9. Tid för att få allt klart, hur länge som helst!
10. Det kommer bli mycket prata och mer prata i alla steg
Innan ni gör en utredning eller kommer på tanken så kommer hela din familj,flickvänner och kompisar att bli indragen, men bara om du vill! Jag gjorde utredningen för att kolla om man är frisk och inte för att fuska! Det kan nog se väldigt olika ut hur utredning går till. Du kan själv anmäla dig direkt till psyket och hoppa över husläkare. Dom måste ta i mot dig
Slutord: Jag har alltid tyckt att man är lite underlig men inte förstått eller ställt mig i försvar. Min far hade sluppit att aga mig så jävligt och alla hans gråa hår om utredningen hade startat tidigare i livet. Nu känner jag mig flera hundra kilo lättare bara för att man vet vad man har för brister !