Citat:
Ursprungligen postat av Thatsfuckedup
Ja du, antar att du kan bedöma mitt tillstånd bättre än en utbildad psykolog och läkare utan att ens ha träffat mig.
(ignorera ifall du syftade på att medicinen är det som gör dig grinig)
Nej det kan jag inte, jag kan sia efter uppgifterna du givit muntligen HITTILLS

jag vill bara försäkra mig om du inte kan tilldöma dig ADD med rätta om du hade lutat dig på den uppgiften, då grinighet enligt uppgift inte är ett ADD symtom,
däremot om du har alla andra symtom så har du ju all rätt
att tro att du har ADD för dessa.
Det känns som en naturlig ståndpunkt utan läkarens utsaga.
Citat:
Nu förstår jag inte riktigt men vi får se om jag har uppfattat rätt, det jag menar att min umgängeskrets är ganska liten eftersom jag är ganska innovert och aldrig riktigt orkar ta mig tiden att lära känna folk såvida jag inte tycker de är oerhört intressanta (i brist på bättre ord) eller tar det första steget att samtala/umgås. Därför vill jag inte förlora vänner bara för att jag ska gå runt och bli grinig på minsta sak utan då skiter jag i medicinen eftersom jag värderar vänner högre.
Du pratar om SSRI nu va? en lite bi-sats det är ju ingen som skola skrivas ut specifikt mot ADD, utan mot depression och social fobi, sedan är det väll bi-effekter man ofta utvecklar som ADD'are, så det lär ju hjälpa..frågan är hur mycket jämfört med stim packs
Du blir grinig när du tuggar SSRI medicinen, och du märker skillnaden när du slutar?
förstod jag! det rätt, vad är det för otäck variant du käkar? det låter som en sällsynt biverkning
Citat:
eftersom jag är ganska innovert och aldrig riktigt orkar ta mig tiden att lära känna folk såvida jag inte tycker de är oerhört intressanta (i brist på bättre ord) eller tar det första steget att samtala/umgås.
För att ta sig tid så måste man väll tro på sin förmåga till att börja med, vilket jag inte själv gör...det finns ju ingen anledning att fortsätta inte orka om man plötsligt vet hur man ska snacka, så jag antar att du blir orkeslös över den vetskapen
Det är ju omöjligt att veta om folk är intressanta eller inte såvida man inte lär sig samspela...samtidigt låter som om du behärskar detta för att överhuvudtaget ha funnit någon människa intressant? för det finns ju tyvärr ingen intressant människa som kommer att överfalla en med lära känna material såvida du inte agerar rätt först...jag beskriver mina egna problem här, och oroar mig med att läsa på om kärnan i problemet föreställer jag mig
behärskar du steg 1 i lära känna processen?
http://www.google.se/search?q=the+fine+art+of+small+talk&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE
fficial&client=firefox-a