2011-09-05, 17:37
Medlem
D_Devils avatar
Någon som vet ungefär hur lång tid det kommer ta innan FUP finns tillgängligt?
Citera
2011-09-05, 17:37
Medlem
quanto_tempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Och om det visar sig att Erik med vänner ljugit får man hoppas att SD sparkar honom ut ur partiet och att nästa gång sätta munkavel på när det händer något, tills fakta ligger på bordet.

Det är nog helt självklart att E.A. talar sanning, allt annat vore ett extremt politiskt självmord för hans del. Vakten är nog ganska rökt som OV nu.
Citera
2011-09-05, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ingen vet vad en munkavel är så det går inte.
Munkavle, känns det bättre nu? Försöker du undvika ämnet?
Citera
2011-09-05, 17:40
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quanto_tempo
Det är nog helt självklart att E.A. talar sanning, allt annat vore ett extremt politiskt självmord för hans del. Vakten är nog ganska rökt som OV nu.

Som du säger skulle allt annat vara idiotiskt men det är inte första gången SD:are gör helt galna saker.

David von Arnold Antoni? Martin Kinnunen binder sin egen flickvän?
Citera
2011-09-05, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quanto_tempo
På vilket sätt är ordningsvakten rökt? Jag väntar gärna med att utröna vem som gjort vad tills fakta kommit fram i utredningen. Finns för många konstigheter och frågetecken. Själv gissar jag att inget händer, dvs allt läggs ned.
Citera
2011-09-05, 17:42
Medlem
Lodbrokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mokos
... Att han lämnades över till Ord Poliser ja det var kanske för att provtagning måste ske för att bevisa att EA inte var narkotika påverkad...
Sådan provtagning (kroppsbesiktning) av en icke fordonsförare får inte göras utan skälig misstanke om narkotikabrott. Polisen tillhandahåller alltså ingen "kom-och-pissa-service" åt de som vill visa att de inte har brukat narkotika. Vad misstanken nu baseras på vet väl ytterst få än så länge, men inte är det enbart för att någon OV/EV påstår så.

Alltså har han varit gripen, misstänkt för ringa narkotikabrott. Gripandet hävdes rimligen efter förhör och lämnat urinprov.

Och det lär väl ta en minst vecka innan SKL har analyserat urinprovet. Provsticka räcker inte. Efter analysen vet vi om misstanken var korrekt eller inte.
Citera
2011-09-05, 17:43
Medlem
Sluta tro att han är oskyldig. EA har begått ett brott och därmed basta!
Citera
2011-09-05, 17:45
Medlem
D_Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_Devil
Någon som vet ungefär hur lång tid det kommer ta innan FUP finns tillgängligt?

Dum fråga kanske men.
Citera
2011-09-05, 17:46
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colonel.Gaddafi

Du anammar den riktige Gaddafis syn på brott och straff ser jag. Inget om "oskyldig till motsatsen" bevisats här inte.
Citera
2011-09-05, 17:48
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colonel.Gaddafi

Äntligen kom Colonel.Gaddafi in med sitt knivskarpa sinne och förklara hur det ligger till!

Mod kan låsa tråden nu och ingen rättegång behöver hållas real Gaddfi-style, HAIL Colonel.Gaddafi!
Citera
2011-09-05, 17:53
Medlem
quanto_tempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Äntligen kom Colonel.Gaddafi in med sitt knivskarpa sinne och förklara hur det ligger till!

Mod kan låsa tråden nu och ingen rättegång behöver hållas real Gaddfi-style, HAIL Colonel.Gaddafi!

Blev själv imponerad av en så snabb lösning av fallet. Jag såg självaste Jeremy Brett i Sherlock Holmes framför mig då jag läste hans kommentar
Citera
2011-09-05, 17:58
Moderator
Eerieyes avatar
Tror nog att det räcker för "skälig misstanke" om en förordnad ordningsvakt påstår något. Överhuvudtaget så räcker vittnesuppgifter för "skälig misstanke" som ju är en svag misstankegrad. När det gäller knark på krogen så finns det ju en gråzon. Jag har aldrig förstått hur rättsapparaten kan acceptera att en ordningsvakt kan gripa någon för knark, egentligen. Ordningsvakter får inte ingripa på så lösa boliner, egentligen. Knarket måste på analys och personen på kroppsbesiktning innan misstankegraden blir sådan att en ordningsvakt får gripa. Och då är personen redan föremål för polisiär handläggning.

Men vakten får avvisa pga berusning/uppträdande, däremot. Eftersom EA nu påstår att provet var negativt (sticka) och kommer att fortsätta vara negativt (SKL) samt att SÄPO (enligt EA) vittnat till EA:s förmån: Ja, då är vakten körd. Att hoppa på en riksdagsledamot med SÄPO i släptåg.. Hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in