2011-09-05, 23:53
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0pkvast
Det är den vanliga argumentationen av mångkulturalister.
Man säger vad man själv tycker, utan någon helst förankring i verkligheten. Man har ingen fakta eller statistik som kan belägga argumentationen. Sen så har man nästan alltid fel men får då ryggdunkningar från andra idioter som hyllar idioten för att han sätter dit "rasisterna"..
Win-win alltså för idioterna.
Allt handlar om ett sjukligt bekräftelsebehov och hat mot högintellektuella.

Kan inte annat än att hålla med, logiska argument,fakta och ögonvittnes skildringar duger inte för dessa "revolutionärer".. kan man inte bemöta dessa så fabriceras raskt nya påståeenden och nedsättande epitet fram.. lite som Aftonhoran och Expo Expressen fungerar idag!
Citera
2011-09-05, 23:53
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Man säger vad man själv tycker, utan någon förankring i verkligheten. Man har ingen fakta eller statistik som kan belägga argumentationen. Sen så har man nästan alltid fel men får då ryggdunkningar från andra idioter som hyllar idioten för att han sätter dit "rasisterna"..

Byt ut "rasisterna" mot "ordningsvakter" så är du ännu närmre sanningen. Faktum är att de allra flesta som hamnar i problem med ordningsvakterna har sig själva att skylla, men inte inser det själva. Som sagt, det här är ett typiskt fall, det liknar alla andra fall jag någonsin sett.

"Jag har inte gjort nåt, vakten hoppade på mig utan anledning, jag ville bara diskutera etc etc etc."

Sannolikheten att den versionen stämmer är sällan stor. Denna gången verkar den ännu mindre eftersom händelsen bevittnades av två poliser som ger sitt vittnesmål till ordningspolisen som kommer till platsen. Ordningspolisen beslutar därefter att gripa EA och ta urinprov på honom.

Jag tror att det är som vanligt. Någon är lite för full, gör bort sig och försöker skydda sig själv genom att smutskasta ordningsvakten. Ett klassiskt fall helt enkelt.
Citera
2011-09-05, 23:54
Medlem
Citat:
Man säger vad man själv tycker, utan någon helst förankring i verkligheten. Man har ingen fakta eller statistik som kan belägga argumentationen. Sen så har man nästan alltid fel men får då ryggdunkningar från andra idioter som hyllar idioten för att han sätter dit "rasisterna"..
Win-win alltså för idioterna.
Allt handlar om ett sjukligt bekräftelsebehov och hat mot högintellektuella.

Självkritik är inte ditt starka område va? Majoriteten här "vet" ju redan nu att Erik inte gjort något, trots att inga hårda fakta för någon sida presenterats. Jag hoppas du inte räknar in dig själv som högintellektuell.
Citera
2011-09-05, 23:55
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Varför skulle inte polisen kunna avfärda det på plats? Polisen är förman för ordningsvakterna och kan avfärda i stort sett vad som helst.

Det kan visa negativt, absolut. Men det är intressant att fundera över varför de ville ta med honom? Kan hans beteende vara grunden för beslutet?

Almqvist behöver ju inte alls ha motsatt sig att prov togs i den uppkomna situationen. Tvärtom. Han måste ju insett att ett negativt piss-prov ytterligare stärker hans position mot de anmälande vakterna om han inte slagits, tjafsat eller bråkat utan istället själv blivit angripen. Exakt så hade nog de flesta normalbegåvade resonerat.
Citera
2011-09-05, 23:56
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Jag är inte övertygad om något, men tittar jag på alla fakta jag ännu vet, så pekar det åt det hållet. Det är mest troligt att ordningsvakterna sitter inne med rätt version så att säga.

Du menar alltså följande:

1: Två livvakter från Säpo har tyst stått och sett på när Erik Almqvist tidigare under kvällen har knarkat och bestämt sig för att inte ingripa eller anmäla händelsen.

2: Erik Almqvist, som uppenbarligen har tillräcklig begåvning för att nå den positionen han har, är dum nog att knarka inför dessa livvakter för att sedan gå ut och spöa upp två OV tillsammans med sin flickvän, vilket bara det vore politiskt självmord.

3: Erik Almqvist är även så dum att han dementerar allt trots att en sådan händelse borde ha skapat en hel del vittnen där huvudvittnena bör vara hans två livvakter som har hängt med honom hela dagen.

4: De båda OV har dokumenterade fysiska skador efter attacken.
Citera
2011-09-05, 23:57
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Almqvist behöver ju inte alls ha motsatt sig att prov togs i den uppkomna situationen. Tvärtom. Han måste ju insett att ett negativt piss-prov ytterligare stärker hans position mot de anmälande vakterna om han inte slagits, tjafsat eller bråkat utan istället själv blivit angripen. Exakt så hade nog de flesta normalbegåvade resonerat.

Precis, de flesta gripna åker sannolikt med frivilligt. Ett negativt prov säger dock inget annat än att han inte har narkotika i blodet. Han kan fortfarande ha betett sig olämpligt.
Citera
2011-09-05, 23:59
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Men snälla pojk, direkt när Säpo tar lille Erik i handen och går så vet ordningsvakterna att Säpo är där, eller tror du att Säpo inte säger att de är från polisen när de hindrar vakterna att gripa/avhysa Erik? Anmälan görs efter incidenten, vakterna är väl medvetna om att säpo var närvarande, ändå väljer de att anmäla Erik vilket är väldigt märkligt om han inte gjort något. Frågor på det?

hehe.. frågor på det frågar han.. ja lilla vän det har jag..

Visst, vill du säga att SÄPO tar han i hand när de säkrar objektet så varsågod, den omskrivningen får stå för dig, vad som är klart är att de INTE avhyser eller avlägsnar EA, utan bara säkrar honom eftersom krogen/klubben inte är ett så värst säkert ställe sedan babianvakterna verkar tro att de kan härja hur man vill där.

Anmälan görs efter incidenten när babianvakterna insett att de sitter riktigt taskigt till eftersom de gjort ett ingripande som inte står i proportion till brottets art, (läs på PL8), d.v.s tjänstefel och de inser att de kan förlora sina förordnaden om de inte kan på ett proportionellt sätt kan motivera sitt ingripande.

Det var väl inte så svårt..?

Frågor på det?
Citera
2011-09-05, 23:59
Medlem
s0pkvasts avatar
Citat:
Byt ut "rasisterna" mot "ordningsvakter" så är du ännu närmre sanningen. Faktum är att de allra flesta som hamnar i problem med ordningsvakterna har sig själva att skylla, men inte inser det själva. Som sagt, det här är ett typiskt fall, det liknar alla andra fall jag någonsin sett.

"Jag har inte gjort nåt, vakten hoppade på mig utan anledning, jag ville bara diskutera etc etc etc."

Sannolikheten att den versionen stämmer är sällan stor. Denna gången verkar den ännu mindre eftersom händelsen bevittnades av två poliser som ger sitt vittnesmål till ordningspolisen som kommer till platsen. Ordningspolisen beslutar därefter att gripa EA och ta urinprov på honom.

Jag tror att det är som vanligt. Någon är lite för full, gör bort sig och försöker skydda sig själv genom att smutskasta ordningsvakten. Ett klassiskt fall helt enkelt.
Vi vet att MENA-invandrare är sjukligt överrepresenterade i våldsbrott.
Så om man lägger ihop MENA-blatte(oftast vänsteridiot), arbetar som vakt(allt som oftast våldsfetischer), vänsteridiot(alltså anti-demokrat) så kommer man närmare sanningen.

Det är helt enkelt så att den anti-demokratiska våldsblatten såg EA och därmed tog chansen helt oprovocerat misshandla EA, men det idioterna inte förstod var att EA hade beskydd av SÄPO.
Citera
2011-09-06, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein

1: Två livvakter från Säpo har tyst stått och sett på när Erik Almqvist tidigare under kvällen har knarkat och bestämt sig för att inte ingripa eller anmäla händelsen.

2: Erik Almqvist, som uppenbarligen har tillräcklig begåvning för att nå den positionen han har, är dum nog att knarka inför dessa livvakter för att sedan gå ut och spöa upp två OV tillsammans med sin flickvän, vilket bara det vore politiskt självmord.

3: Erik Almqvist är även så dum att han dementerar allt trots att en sådan händelse borde ha skapat en hel del vittnen där huvudvittnena bör vara hans två livvakter som har hängt med honom hela dagen.

Jag har inte sett pellepolis skriva detta, har jag missat något? Hur otroligt är det att Erik kanske bara var full som en kastrull och tjafsade med vakterna för att han inte blev insläppt?
Citera
2011-09-06, 00:01
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein

1. De följer inte med honom överallt, hemma sitter de säkert utanför i en bil. Så där kan han göra vad han vill så sett. Säger dock inte att han knarkat för det.

2. Om han knarkat eller ej, vet jag givetvis inte. Att någon som är berusad beter sig illa mot ordningsvakter utan att själv förstå konsekvenser händer många gånger varje kväll, så varför inte denna kväll?

3. Precis som majoriteten av de som beter sig illa mot ordningsvakter/poliser på fyllan och inte inser konsekvenserna av det, skyller han på dem.

4. Jasså?
Citera
2011-09-06, 00:02
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Denna gången verkar den ännu mindre eftersom händelsen bevittnades av två poliser som ger sitt vittnesmål till ordningspolisen som kommer till platsen. Ordningspolisen beslutar därefter att gripa EA och ta urinprov på honom.

Hur vet du NÄR säpopersonalen hördes? Säpo bekräftar för SvD att säpokillarna har hörts om händelsen. Det har dock inte framgått NÄR de hördes så vitt jag vet.
Citera
2011-09-06, 00:02
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Vi vet att MENA-invandrare är sjukligt överrepresenterade i våldsbrott.
Så om man lägger ihop MENA-blatte(oftast vänsteridiot), arbetar som vakt(allt som oftast våldsfetischer), vänsteridiot(alltså anti-demokrat) så kommer man närmare sanningen.

Det är helt enkelt så att den anti-demokratiska våldsblatten såg EA och därmed tog chansen helt oprovocerat misshandla EA, men det idioterna inte förstod var att EA hade beskydd av SÄPO.

Och det var därför EA greps och fördes med till polisstationen för provtagning... Jo, det låter logiskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in