2011-09-11, 14:09
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molkom
Jag har inte läst vakternas version av händelsförloppet, och även om jag hade så får jag inte återge den här. När det gäller knytnävar/örfilar/handgemäng i detta fall, är de bara något jag läst i pressen, så jag vet inte från vem eller var de uppgifterna ens kommer.
Men betänk på vem/vilka som fick åka polisbil till en polisstation trots att de hade SÄPO-beskydd.
Enligt EA har han gjort detta frivilligt, vilket i mina ögon inte är särskilt troligt.
De flesta som omhändertas/avlägsnas med hjälp av polis får skjuts hem, eller till en T-bana längre bort så man inte kommer tillbaka till platsen och fortsätter bråka.

Ja, det finns enstaka rötägg, men sen jag kom tillbaka och jobbade dörr, måste jag själv säga att jag tycker de är väldigt få numer, iaf på de ställen jag jobbat mycket på. En del har såklart en del i bagaget, dock är det faktiskt så, att för att få jobba som entrévärd i ett aukt. bevakningsbolag så måste du vara godkänd av länsstyrelsen och får inte vara dömd för något grövre.
Sen, ja, rötäggen, de flesta sorterar bort sig själva efter hand, finns ingen som vill jobba med dem.

Sen när de kommer till "överdrivandet", stå i dörren med oss en kväll, så får du se hur mycket skit vi ändå bara ignorerar och släpper. Vill man jobba så finns det tillräckligt med skit ändå, de behöver man inte provocera fram, för att sen behöva sitta o ljuga i en rapport. Vem skulle riskera sitt levebröd för det?
I England får du böter och sitta inlåst för ordningsstörning, räcker i vissa fall med att svära åt en polis där. I sverige är vi trots allt rätt snälla och det är inte ens att lagbrott, förrän man gör våldsamt motstånd mot ingripandet.

Ok. Tack för svar. Intressant att det mycket väl kan finnas helt andra versioner från vakterna än vad som har återgivits i pressen. Det skulle ju i så fall sätta hela historien i ett helt nytt (och för Almqvist betydligt sämre) ljus.
Citera
2011-09-11, 14:10
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adde58
Tror du verkligen att jag tänker tala om vem som sagt detta till mig, då är du dummare än jag tror.

Det är bara att inse att OV gjort sig skyldig till ett grovt tjänstefel och skall bort från jobbet som OV.

Du noterade ju att jag bad om en trovärdig källa. Anonyma personer på FB som hävdar att de har poliskontakter är inte en trovärdig källa.

Ergo är det än i dag oklart om den dokumenterade lögnaren och våldsverkaren var narkotikapåverkad. Det är också oklart hur berusad han var.
Citera
2011-09-11, 14:17
Medlem
Citat:
Tror du verkligen att jag tänker tala om vem som sagt detta till mig, då är du dummare än jag tror.

Det är bara att inse att OV gjort sig skyldig till ett grovt tjänstefel och skall bort från jobbet som OV.

Vad baserar du detta på?
Citera
2011-09-11, 14:21
Medlem
adde58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GirigaJuden
och för varje person som hävdar att de föreligger besvärande sakförhållanden i EA fall så kan jag plocka fram en person som hävdar motsatsen. Så dina påståenden är inte mycket värda annat än för dig själv och de som tycker som du. Och ni röstar ändå inte på SD.
Olaga intrång låter det som alternativt hemfridsbrott låter det som. Och ingen dom, inte ens ett åtal?
Ahaaa, han låter hotfull men är inte hotfull genom ord eller handlingar. Ja, om du är så känslig att du darrar på manchetterna så fort någon låter hotfull så förstår jag varför du ägnar så mycket tid framför Flashback. Känns tryggare va?
Omhändertagen för fylla är naturligtvis inte bra men inte brottsligt. Är han dömd för någon skadegörelse? Om inte så kan väl du sluta anklaga folk för brottslighet?
Vad du talar om var en nödvärnssituation där en av angriparna greps av polis. Var det fel av EA och Westling att försvara sig menar du? Uppenbarligen tyckte inte rättsväsendet det då de inte ens misstänktes för något brott efteråt. Men som vanligt vet du att tolka händelseförloppet!
Förklara för mig varför du så hårt försöker svartmåla alla människor som har något med en politisk åsikt du inte gillar. Jag har kollat dina gamla inlägg och det går igen i allt du skriver om människor som har nationalistiska eller liknande åsikter. Är de inte brottslingar i dina ögon så är de alla moraliskt klandervärda eller värda att hånas. Vadan detta hat som förmörkar ditt omdöme?

Jag gillar förvisso Erik Almqvist i debatter och även Christian Westling. När det gäller SDs politiska åsikter så delar jag dem även om jag tyvärr inte röstade på dem (lovar dock bot och bättring 2014!). William Petzäll tycker jag verkar grymt osympatisk, en person vars hela uppenbarelse irriterar mig och jag hoppas att han försvinner från SD. Samtidigt så kan jag ju inte låta mina personliga åsikter om Petzäll påverka mig när vi talar om hans "fylleskandal", det är viktigt att vara saklig.

Håller inte med dig då det gäller William Petzäll, visst han är ung, han gjorde bort sig. Men han är fan ta mig påläst och duktig. Skulle vilja påstå att han är en tillgång för SD. Bra att att du inte låter dina personliga åsikter om Petzäll påverka dig.

Synd att media mörkar och ljuger svenskarna fulla av skit, men SD har faktiskt gjort många bra saker i riksdagen. Det är bara det att folk inte får veta om det p.g.a vår PK media.
Citera
2011-09-11, 14:27
Medlem
adde58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Du noterade ju att jag bad om en trovärdig källa. Anonyma personer på FB som hävdar att de har poliskontakter är inte en trovärdig källa.

Ergo är det än i dag oklart om den dokumenterade lögnaren och våldsverkaren var narkotikapåverkad. Det är också oklart hur berusad han var.

Jag har min källa, och vad du sen tror om den intresserar inte mig.
Citera
2011-09-11, 14:28
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puangsawan
Det som verkar sticka i ögonen på AFA-drägget är att Almqvist nyttjar sin rätt till självförsvar när våldsamma meningsmotståndare hotar honom i stället för att göra som de vill: Dvs springa hem med svansen mellan benen. All heder åt Almqvist.

Självförsvar enligt SD-metoden: lägg ut personuppgifterna på den som inte släpper in dig eller inte lånar ut sin folkdräkt på nätet och låt dina as till anhängare ringa och mailbomba personen.

Svenskhet i sin prydno. Karlatag!
Citera
2011-09-11, 14:33
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Polisanmäld kan man bli av vem som helst för vad som helst. Det viktiga är om det leder till åtal och dom. Jag kan polisanmäla dig för att vara en ful pedofil, det betyder inte ens att du är moraliskt tvivelaktig. Blir du däremot åtalad och dömd eller erkänner och tar ett strafföreläggande så kan du anses skyldig. Ful kan jag också anmäla dig för att vara men eftersom det inte är ett brott så är det ytterst sannolikt att min anmälan skulle läggas ner.

Förstår du?

Almqvist var anmäld för rån, detta lades ner. Han är nu anmäld för brott och vi får se om det leder någonstans. Jag tvivlar.

Att kalla en person våldsam för att denne sparkar en burk på marken och står i försvarsställning är otroligt överdrivet även att komma från en vänstermupp...hur orkar du?

Rent allmänt får man dessutom utöva våld i självförsvar, är man att betrakta som en våldsam person då? EA har ju aldrig varit dömd för något över huvudtaget. Ljuger, jag vet inte vad du menar att han ljugit om men uppenbarligen har lögnen inte varit brottslig eftersom han aldrig dömts för något. Att människor (inklusive du och jag!) ljuger ibland är mänskligt - och det är ju ändå en politiker vi talar om.

"Kriminella personer"...din retorik är skrattretande överdriven...men ja, Gudrun Schyman både ljög och dömdes för skattebedrägerier så hon är lugnt mer "kriminell" än EA.

Nu har han ju inte bara sparkat på en burk och det vet du.

Eftersom du inte förstår lögnen. Tillåt mig förklara så att även du förstår. En reporter rånades på sin väska. Erik Almqvist förnekade att han var inblandad. Han var inblandad vilket finns på band. Erik Almqvist är en dokumenterad lögnare. Varsågod och läs själv: http://www.expressen.se/Nyheter/1.1469229/har-blir-han-avslojad-av-den-dolda-mikrofonen

Erik Almqvist är dokumenterat våldsam och lögnaktig. Och nu verkar han ha trampat i klaveret på nytt. Vilken "otur" han måste ha.
Citera
2011-09-11, 14:37
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:

Du har rätt. Håll gärna dina anonyma påhittade källor för dig själv i framtiden.
Citera
2011-09-11, 14:40
Avslutad
Citat:

För er som inte förstått än så är detta http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/592294-varnades-av-sd-ledningen-for-rasistiskt-blogginlagg-nu-lamna användaren adde85 heder åt dig som inte är anonym.
Men det är klart du har ett egen intresse i att försvara dessa även om du nu lämnat partiet så kan du knappast anses opartisk i dina åsikter. Oavsett vi vet nu att du är polare och hänger med dessa trots att du tvingades slutat hos SD eftersom du är tvärsäker på resultatet av pissprovet. Vad kan du mer berätta?

För övrigt så anser jag inte att jag bryter mot någon regel om att hänga ut skribenter på forumet då han själv påtalar detta i denna tråd https://www.flashback.org/t1603644 dvs helt i enlighet med regel 1.06 Den som på forumet (via inlägg, PM eller IRC) postar, eller hotar att posta, personuppgifter, IP-nummer eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet riskerar avstängning, med undantag för användare som själva publicerat dessa uppgifter i forumet.
Citera
2011-09-11, 14:50
Medlem
GirigaJudens avatar
Citat:
Nu har han ju inte bara sparkat på en burk och det vet du.
Vad har han gjort då? Allt jag ser är två SD-are som säger åt en arg invandrarkille att backa och Erik måttar en spark mot en burk - och missar. I slutet grips den arge invandrarkillen samtidigt som han skriker att han är med i Original Gangsters.
Citat:
Eftersom du inte förstår lögnen. Tillåt mig förklara så att även du förstår. En reporter rånades på sin väska. Erik Almqvist förnekade att han var inblandad. Han var inblandad vilket finns på band. Erik Almqvist är en dokumenterad lögnare. Varsågod och läs själv: http://www.expressen.se/Nyheter/1.1469229/har-blir-han-avslojad-av-den-dolda-mikrofonen
Han förnekade att han begått något rån eller annat brott. Alla misstankar om något brott skrevs av. Minns du inte det?
Citat:
Erik Almqvist är dokumenterat våldsam och lögnaktig. Och nu verkar han ha trampat i klaveret på nytt. Vilken "otur" han måste ha.
Och där kommer etiketterna. En fånig liten spark i luften mot en burk som plockas upp av en arg kille som sedan grips av polis. En reporter som infiltrerar SDs interna festresor och sedan avslöjas och då agerar närmast hysteriskt? Jodå, jag har hört inspelningen när hon blir avslöjad och springer som en liten tonårsflicka så snabbt hennes små ben kan bära henne till sina handledare med orden "dom kom på mig".

Saken är den att SD-are är utsatta på ett helt annat sätt än andra politiker. Alla exempel utom just Petzäll är ju fall där problemen sökt upp SD-arna och inte tvärtom - just pga av att de är SD-are. Det är därför som tex Almqvist som ju är ganska betydelselös måste ha livvakter. För vem, ärligt talat, tror att Erik Almqvist inte vill kunna gå ut som en vanlig man på stan/krogen utan att riskera bråk? Och Almqvist har ju uppenbarligen ALDRIG varit inblandad i något bråk innan han blev riks-känd SDare. Det visar ju starkt att problemen söker SD - inte tvärtom.
Citera
2011-09-11, 14:57
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Vad har han gjort då? Allt jag ser är två SD-are som säger åt en arg invandrarkille att backa och Erik måttar en spark mot en burk - och missar. I slutet grips den arge invandrarkillen samtidigt som han skriker att han är med i Original Gangsters.

Men tycker du verkligen, på fullt allvar, att våra rikdagspolitiker skall syssla med sådant? Om vi utgår från din beskrivning - är det verkligen sådana människor vi skall betala 60.000 i månaden för att stifta våra lagar?

Citat:
Han förnekade att han begått något rån eller annat brott. Alla misstankar om något brott skrevs av. Minns du inte det?
Och där kommer etiketterna. En fånig liten spark i luften mot en burk som plockas upp av en arg kille som sedan grips av polis. En reporter som infiltrerar SDs interna festresor och sedan avslöjas och då agerar närmast hysteriskt? Jodå, jag har hört inspelningen när hon blir avslöjad och springer som en liten tonårsflicka så snabbt hennes små ben kan bära henne till sina handledare med orden "dom kom på mig".

Interna festresor...... Du fattar fan ingenting...

Citat:
Saken är den att SD-are är utsatta på ett helt annat sätt än andra politiker. Alla exempel utom just Petzäll är ju fall där problemen sökt upp SD-arna och inte tvärtom - just pga av att de är SD-are. Det är därför som tex Almqvist som ju är ganska betydelselös måste ha livvakter. För vem, ärligt talat, tror att Erik Almqvist inte vill kunna gå ut som en vanlig man på stan/krogen utan att riskera bråk? Och Almqvist har ju uppenbarligen ALDRIG varit inblandad i något bråk innan han blev riks-känd SDare. Det visar ju starkt att problemen söker SD - inte tvärtom.

Pallar man inte med politiken och vad den innebär får man väl sluta med den?
Och blanda inte ihop det här - högst personliga agerandet - med hotet från vänstergrupper eller andra extrema. Reinfeldt är GARANTERAT mer hotad är Almqvist och inte fan springer han runt och gör lite vad han känner för bara för att han skall ha "rätt att vara som en vanlig man". Satans jävla dumheter.
Citera
2011-09-11, 15:11
Medlem
GirigaJudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Jag hänvisar till sådant som finns dokumenterat på antigen ljud eller videoupptagningar. Det är alltså så objektiva och vederlagda som det går.
De är objektiva så till vida att de visar ett omedelbart händelseförlopp, inte vad som hänt före eller efter upptagningen. Dessutom är din tolkning av dessa i bästa fall skev i värsta fall helt ohederlig.
Citat:
SD har väldigt lite med saken att göra. Problemet med Almqvist är inte att han är Sverigedemokrat utan att han inte klarar av ett förtroendeuppdrag.
Om det inte vore för ditt blinda hat mot nationalister i tidigare inlägg så skulle jag påstå att du har en dold agenda. Nu gör du dig bara löjlig istället.
Citat:
-Det är så här att det går rykten som är väldigt tramsiga, som är väldigt... du ser väldigt rädd ut..
– Vadå?
– Varför känner du dig påhoppad?
– Nej, vadå?
– Det märker jag på dig.
– Nej.
– Kan du öppna din väska.
– Nej, nej nej.
– Vänta, vänta, vänta här.
– Neej, okej, jag lämnar den.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=2737513

Du tycker att det är en trevlig och fin konversation? Ett meningsutbyte?
Meningsutbytet är väl inte direkt kärvänligt men definitivt är känslor inblandade från båda sidor. Vad som är ett brott eller lögnaktigt i den inspelningen har jag svårt att se, vad är det du vill visa? Du påstod att det hela visar på lögn och brott från EAs sida. Nu visar du bara en politiker som på sin fritid uppträder nervöst och en smula påträngande. Menar du att sådant beteende diskvalificerar en politiker? Sätt sedan in det hela i sitt sammanhang - att sällskapet misstänkte att kvinnan (Caroline Stenman) var AFA-aktivist som var där i syfte att kartlägga SD-ledamöterna och att Stenman, trots att hon blev avslöjad, inte uppgav att hon var SR-journalist. Då är beteendet fullt logiskt från EAs sida och jag måste ge honom en eloge för att han var så samlad och lugn som han faktiskt var. Det kan inte ha varit en lätt situation.
Citat:
Han "gick in i TV:n". Tur för Petzäll att flickvännen inte var stridslysten. Sen blev han inlagd på rehab för sprit- och tablettmissbruk. Fullt normalt. Sånt som alla gör ibland.
Jag har inte försvarat det faktum att Petzäll blev LOB-ad. Jag menar bara att man måste vara saklig, LOB är inget brott och det du påstår om skadegörelse är ju bara lögn eftersom skadegörelse i vart fall kräver ett uppsåt. Annars är det inget brott. Det var det jag vände mig emot, att du beskrev det som skadegörelse eftersom skadegörelse är ett brott.

Ytterligare exempel på din skamlösa överdrivna retorik (skäms du inte det minsta?) är ju att kalla det för att Petzäll blivit "inlagd" för sprit- och tablettmissbruk. Om jag förstått saken rätt har han inte blivit inlagd - inlagd åsyftar att man faktiskt tas in på sjukhus enligt LVM (lagen om vård av missbrukare) som är en tvångslag för att avgifta och mer eller mindre rädda livet på narkomaner. Petzäll hade problem att hantera de läkemedel han föreskrivits av läkare. Många människor gör samma misstag, de dricker alkohol en gång med läkemedel och det går bra och upprepar det senare med en helt annan effekt. Omdömeslöst ja. Kriminellt nej. Petzäll fick vad jag förstod det vård för sitt missbruk av läkemedel. Det är inte bra men diskvalificerar honom inte som politiker, att jag sedan tycker att han är en streber, politikerbroiler och har ett utseende som verkligen är motbjudande, jag ser honom som SDs svar på Fredrick Federley - är inget som jag tar med i ekvationen för det saknar relevans. Tilläggas bör att många politiker har haft problem (Axen-Ohlin med alkohol), Thomas Bodström vägrade urinprov och en rad andra vi aldrig någonsin får höra talas om eftersom det faktiskt är ganska privat.
Citat:
Två mot en där de två är mest aggressiva är ingen nödvärnssituation. Läs på innan du börjar svamla. Det jag hade förväntat mig av en riksdagspolitiker i en sådan situation är att gå ifrån platsen.
Om nu Almqvist och Westling begick ett brott, varför har de inte delgivits misstanke om ett sådant? Varför har de inte åtalats? Menar du att det finns någon slags konspiration bland svenska åklagare som håller SDare bakom ryggen? Vad har du för belägg för en sådan konspiration? Inga hänvisningar till Konspirationsforumet här på Flashback tack! Ditt påstående om att två mot en inte kan vara en nödvärnssituation avslöjar bara hur djupt juridiskt okunnig du är.
Citat:
På vilket sätt är du saklig när du vägrar se all kritik mot - eller ens rapporterande av - Erik Almqvists agerande som någonting annat än en politisk kampanj? Det är ju bara förvirrat.
Lägg inte ord i min mun. Jag ser inte alls kritik eller rapporterande av Almqvists agerande som en politisk kampanj. Jag vänder mig emot att man kallar äldre händelser för brottsliga och lögnaktiga när det inte finns belägg för det eftersom inga misstankar om brott föreligger i de fallen och lögnaktiga verkar vara helt upp till betraktaren. Jag har inga problem med att man rapporterar och spekulerar kring senaste händelsen med Almqvist.
Citat:
Men tycker du verkligen, på fullt allvar, att våra rikdagspolitiker skall syssla med sådant? Om vi utgår från din beskrivning - är det verkligen sådana människor vi skall betala 60.000 i månaden för att stifta våra lagar?
Jag tycker inte att riksdagspolitiker ska ofta vara ute i vimlet vare sig det är krogen, premiärer eller annat. De ska ägna sig åt hårt arbete och stilla hemmaliv. Ja, jag menar allvar. Men så länge det anses rent allmänt okey för politiker att gå på kändiskrogar och gratisätarpremiärer så anser jag att detta ska gälla även för Erik Almqvist. Trots att han uppenbarligen behöver livvaktsskydd.
Citat:
Interna festresor...... Du fattar fan ingenting...
Fråga: Vad kallar man en båtkryssning som en grupp personer som är kompisar och medlemmar i samma förening åker på oavlönat i syfte att festa?
Svar:
Citat:
Pallar man inte med politiken och vad den innebär får man väl sluta med den?
Ingen har väl påstått något annat. Petzäll tog timeout och timeout har vi sett mängder med både riksdagsledamöter och regeringsledamöter göra tidigare. För min del får Petzäll gärna ta permanent timeout.
Citat:
Och blanda inte ihop det här - högst personliga agerandet - med hotet från vänstergrupper eller andra extrema. Reinfeldt är GARANTERAT mer hotad är Almqvist och inte fan springer han runt och gör lite vad han känner för bara för att han skall ha "rätt att vara som en vanlig man". Satans jävla dumheter.
Jag tror faktiskt inte att Reinfeldt är mer hotad än Erik Almqvist när det gäller spontant våld och hot. Jag tror långt många fler som spontant får syn på Erik Almqvist kan tänka sig och gå fram och "säga sitt hjärtas mening" på ett agressivt och otrevligt sätt och en del av dessa är säkert beredda att utöva våld. Låt vara att Reinfeldt är mer känd men Almqvist rör upp mer känslor. Vad du anför om "springer runt och gör vad han känner för" saknar helt och hållet belägg och substans och är bara ytterligare ett exempel på din väldigt ohederliga retorik. Var saklig.

Nu drar jag mig ur den här diskussionen. Det känns inte som vi kommer någon vart. Du har inga belägg för tidigare brottspåståenden annat än dina egna kvasijuridiska tolkningar från media och påståenden om lögner, har i vart fall inte jag sett några belägg för heller annat än dina tolkningar av artiklar från kvällspressen. Du verkar försöka övertyga med någon sorts "ingen rök utan eld"-argument och hela din världsbild verkar utgå från Aftonbladet. På något sätt är det lustigt, på något annat sätt tragiskt.
Senast redigerad av GirigaJuden 2011-09-11 kl. 15:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in