Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Jag hänvisar till sådant som finns dokumenterat på antigen ljud eller videoupptagningar. Det är alltså så objektiva och vederlagda som det går.
De är objektiva så till vida att de visar ett omedelbart händelseförlopp, inte vad som hänt före eller efter upptagningen. Dessutom är din tolkning av dessa i bästa fall skev i värsta fall helt ohederlig.
Citat:
SD har väldigt lite med saken att göra. Problemet med Almqvist är inte att han är Sverigedemokrat utan att han inte klarar av ett förtroendeuppdrag.
Om det inte vore för ditt blinda hat mot nationalister i tidigare inlägg så skulle jag påstå att du har en dold agenda. Nu gör du dig bara löjlig istället.
Citat:
-Det är så här att det går rykten som är väldigt tramsiga, som är väldigt... du ser väldigt rädd ut..
– Vadå?
– Varför känner du dig påhoppad?
– Nej, vadå?
– Det märker jag på dig.
– Nej.
– Kan du öppna din väska.
– Nej, nej nej.
– Vänta, vänta, vänta här.
– Neej, okej, jag lämnar den.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=2737513
Du tycker att det är en trevlig och fin konversation? Ett meningsutbyte?
Meningsutbytet är väl inte direkt kärvänligt men definitivt är känslor inblandade från båda sidor. Vad som är ett brott eller lögnaktigt i den inspelningen har jag svårt att se, vad är det du vill visa? Du påstod att det hela visar på lögn och brott från EAs sida. Nu visar du bara en politiker som på sin fritid uppträder nervöst och en smula påträngande. Menar du att sådant beteende diskvalificerar en politiker? Sätt sedan in det hela i sitt sammanhang - att sällskapet misstänkte att kvinnan (Caroline Stenman) var AFA-aktivist som var där i syfte att kartlägga SD-ledamöterna och att Stenman, trots att hon blev avslöjad, inte uppgav att hon var SR-journalist. Då är beteendet fullt logiskt från EAs sida och jag måste ge honom en eloge för att han var så samlad och lugn som han faktiskt var. Det kan inte ha varit en lätt situation.
Citat:
Han "gick in i TV:n". Tur för Petzäll att flickvännen inte var stridslysten. Sen blev han inlagd på rehab för sprit- och tablettmissbruk. Fullt normalt. Sånt som alla gör ibland.
Jag har inte försvarat det faktum att Petzäll blev LOB-ad. Jag menar bara att man måste vara saklig, LOB är inget brott och det du påstår om skadegörelse är ju bara lögn eftersom skadegörelse i vart fall kräver ett uppsåt. Annars är det inget brott. Det var det jag vände mig emot, att du beskrev det som skadegörelse eftersom skadegörelse är ett brott.
Ytterligare exempel på din skamlösa överdrivna retorik (skäms du inte det minsta?) är ju att kalla det för att Petzäll blivit "inlagd" för sprit- och tablettmissbruk. Om jag förstått saken rätt har han inte blivit inlagd - inlagd åsyftar att man faktiskt tas in på sjukhus enligt LVM (lagen om vård av missbrukare) som är en tvångslag för att avgifta och mer eller mindre rädda livet på narkomaner. Petzäll hade problem att hantera de läkemedel han föreskrivits av läkare. Många människor gör samma misstag, de dricker alkohol en gång med läkemedel och det går bra och upprepar det senare med en helt annan effekt. Omdömeslöst ja. Kriminellt nej. Petzäll fick vad jag förstod det vård för sitt missbruk av läkemedel. Det är inte bra men diskvalificerar honom inte som politiker, att jag sedan tycker att han är en streber, politikerbroiler och har ett utseende som verkligen är motbjudande, jag ser honom som SDs svar på Fredrick Federley - är inget som jag tar med i ekvationen för det saknar relevans. Tilläggas bör att många politiker har haft problem (Axen-Ohlin med alkohol), Thomas Bodström vägrade urinprov och en rad andra vi aldrig någonsin får höra talas om eftersom det faktiskt är ganska privat.
Citat:
Två mot en där de två är mest aggressiva är ingen nödvärnssituation. Läs på innan du börjar svamla. Det jag hade förväntat mig av en riksdagspolitiker i en sådan situation är att gå ifrån platsen.
Om nu Almqvist och Westling begick ett brott, varför har de inte delgivits misstanke om ett sådant? Varför har de inte åtalats? Menar du att det finns någon slags konspiration bland svenska åklagare som håller SDare bakom ryggen? Vad har du för belägg för en sådan konspiration? Inga hänvisningar till Konspirationsforumet här på Flashback tack! Ditt påstående om att två mot en inte kan vara en nödvärnssituation avslöjar bara hur djupt juridiskt okunnig du är.
Citat:
På vilket sätt är du saklig när du vägrar se all kritik mot - eller ens rapporterande av - Erik Almqvists agerande som någonting annat än en politisk kampanj? Det är ju bara förvirrat.
Lägg inte ord i min mun. Jag ser inte alls kritik eller rapporterande av Almqvists agerande som en politisk kampanj.
Jag vänder mig emot att man kallar äldre händelser för brottsliga och lögnaktiga när det inte finns belägg för det eftersom inga misstankar om brott föreligger i de fallen och lögnaktiga verkar vara helt upp till betraktaren. Jag har inga problem med att man rapporterar och spekulerar kring senaste händelsen med Almqvist.
Citat:
Men tycker du verkligen, på fullt allvar, att våra rikdagspolitiker skall syssla med sådant? Om vi utgår från din beskrivning - är det verkligen sådana människor vi skall betala 60.000 i månaden för att stifta våra lagar?
Jag tycker inte att riksdagspolitiker ska ofta vara ute i vimlet vare sig det är krogen, premiärer eller annat. De ska ägna sig åt hårt arbete och stilla hemmaliv. Ja, jag menar allvar. Men så länge det anses rent allmänt okey för politiker att gå på kändiskrogar och gratisätarpremiärer så anser jag att detta ska gälla
även för Erik Almqvist. Trots att han uppenbarligen behöver livvaktsskydd.
Citat:
Interna festresor......

Du fattar fan ingenting...
Fråga: Vad kallar man en båtkryssning som en grupp personer som är kompisar och medlemmar i samma förening åker på oavlönat i syfte att festa?
Svar:
Citat:
Pallar man inte med politiken och vad den innebär får man väl sluta med den?
Ingen har väl påstått något annat. Petzäll tog timeout och timeout har vi sett mängder med både riksdagsledamöter och regeringsledamöter göra tidigare. För min del får Petzäll gärna ta permanent timeout.
Citat:
Och blanda inte ihop det här - högst personliga agerandet - med hotet från vänstergrupper eller andra extrema. Reinfeldt är GARANTERAT mer hotad är Almqvist och inte fan springer han runt och gör lite vad han känner för bara för att han skall ha "rätt att vara som en vanlig man". Satans jävla dumheter.
Jag tror faktiskt inte att Reinfeldt är mer hotad än Erik Almqvist när det gäller spontant våld och hot. Jag tror långt många fler som spontant får syn på Erik Almqvist kan tänka sig och gå fram och "säga sitt hjärtas mening" på ett agressivt och otrevligt sätt och en del av dessa är säkert beredda att utöva våld. Låt vara att Reinfeldt är mer känd men Almqvist rör upp mer känslor. Vad du anför om "springer runt och gör vad han känner för" saknar helt och hållet belägg och substans och är bara ytterligare ett exempel på din väldigt ohederliga retorik. Var
saklig.
Nu drar jag mig ur den här diskussionen. Det känns inte som vi kommer någon vart. Du har inga belägg för tidigare brottspåståenden annat än dina egna kvasijuridiska tolkningar från media och påståenden om lögner, har i vart fall inte jag sett några belägg för heller annat än dina tolkningar av artiklar från kvällspressen. Du verkar försöka övertyga med någon sorts "ingen rök utan eld"-argument och hela din världsbild verkar utgå från Aftonbladet. På något sätt är det lustigt, på något annat sätt tragiskt.