2011-09-05, 11:26
Medlem
Matamoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBlatteKille84
Det är ett kraftigt hatbrott, då vakten var invandrare. Vaktens namn är Armo för den delen om ingen vet och han är utmärkt vakt som sköter sitt jobb punktfritt, så felet ligger gatanterat hos rasisten och främlingsfientliga Erik. Fy fan säger jag bara.

Jisses...att du kan klämma ut så mycket dynga på tre meningar. Är det bara barnungar på det här forumet? Det är självklart inget hatbrott. Eller räcker det med att personen är invandrare för att det ska bli hatbrott? Hatbrott är för övrigt det mest idiotiska svenska lagstiftare kommit på sen pomperipossa-skatten. Det är särlagstiftning som endast förstärker och cementerar ett "vi och dom"-förhållande. Ta nu ditt erbarmerliga nonsenssnack, kryp ner under din sten och börja läsa några böcker istället för att förorena strängen med dina infantila idiotier.
Citera
2011-09-05, 11:26
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Det är ett kraftigt hatbrott, då vakten var invandrare. Vaktens namn är Armo för den delen om ingen vet och han är utmärkt vakt som sköter sitt jobb punktfritt, så felet ligger gatanterat hos rasisten och främlingsfientliga Erik. Fy fan säger jag bara.

Ligger nog något i det. Klubben som Erik ville in i är alltså V/Wall på Sturecompagniet, som nog måste betraktas som den "hetaste" i Stockholm. Det är en rätt trång entré med hårt tryck, där man som vakt måste sålla rätt hårt. Speciellt en lördagkväll. De ställer inte vilken nybörjare som helst där.
Citera
2011-09-05, 11:28
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Almqvist
Ordningsvakterna är tjänstemän och återger i sin fabricerade historia för öppna polisen bl a att jag var grovt narkotikapåverkad, varför jag får åka med och göra urinprov. Beslutet kom i snäckan till de poliser vi pratade med ifrån den polis (befäl tror jag) som satt med vakterna och tog upp deras anmälan. Det sista Säpo gör är att lägga sig i sådant, det vore inte bara rättsosäkert utan skulle nog reta rätt många om livvakter var ett frikort från vanliga rättsprocesser.

Men det är OK att Säpo används som ett frikort för att bete sig som en mupp?
Citera
2011-09-05, 11:32
Medlem
raevigaraevs avatar
OT: Någon som har länken till bråket mellan två män (far och son) och en krogvakt.
Detta skedde mitt på ljusa dagen.
Citera
2011-09-05, 11:37
Medlem
Mokoss avatar
Citat:

Sköter han jobbet punktfritt? hur menar du nu? sköter han det utan punkter? det brukar jag med göra!!
Att han heter Armo säger ju det mesta.. han ser EA.. "Eyy.. värsta SvenneDemokraten, jag är Guud Inshalah.. jag ska jävlas med han.."

Låter ju som en riktigt bra vakt.... eller inte.!

Fy fan säger då jag!
Citera
2011-09-05, 11:43
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fireheadswe
Har sprungit på de flesta krogar runt stureplan.

Har aldrig haft problem med vakter, tvärtom, de uppträder med respekt och ser alltid till att folk sköter sig. Annars ryker deras tillstånd. Det handlar om pengar. Dåligt rykte är inte bra för affärerna.
De flesta vakter är stenhårda för att de måste. De är klart de "går in i rollen" som hårda, men de måste det ju vara.

Det är så många unga grabbar med självförtroende större än Gud som vill in, alla kommer inte in, en del vill glida förbi kön, sticka till en 500-ing, de försöker vara "kändisar" osv...
Onyktra, höga på amfetamin och kokain försöker de ta sig in.

Sånt pack är jag glad att slippa när jag går ut. Jag är glad för att vakterna slänger ut dräggen. Jag är helt övertygad om att den Gode Erik var lite för förfriskad och ville "glida in och stila lite" för tjejen...

"hey... här kommer jag... kolla nu hur jag glider in"
- "Jag ska till Vip-rummet"

Sen blir det stopp. Pang boom. Stopp.
Han står inte på Gästlistan. Då tar hans ego över.
Här börjar det.
Egot talar och han börjar tjafsa.
Tjafsar du så spelar det ingen roll vem du är. Jag har sett större kändisar är Erik bli utkastad från krogen. Han är en fjant om man jämför.

Han åkte ut för att han stod i 10-20 minuter och vägrade gå.
Han var inte välkommen. Vem tror han att han är om han står kvar och tjafsar.
För fan... skicka ett sms till polarna.
- "jag kommer inte in, åker hem och skriver lite motioner för sveriges väl - ses i morgon"
Men icke.
Egot ska in. Tjafsandet blir större och större och sen kommer det:
"Ser ni inte vem jag är"- logiken.

Han kör offerrollen. "jag kommer inte in för att jag är SD - Alla är rasister och hela samhället är emot oss"

Nej, min gode Erik. Alla är inte emot dig, du beter dig som ett praktarsle och kräver att du ska in, när du inte ens står på Vip-listan.

Men det är som med alla SDare som gapar och skränkar och skitar ner. Stora i orden, stora egon, stora hårda ord om PK, batikhäxor, Mona Muslim, invandrardrägg, media, politiker.
Folk börjar tröttna.
Det var en bra strategi att vara brutal i orden och i sin retorik... .men nu orkar vi inte längre.

Hade ni skött era kort bättre hade ni kanske blivit tagna på allvar.
Men nu gör ni bort er och sen när man inte orkar lyssna längre så kommer det:
- "Ingen vågar ta debatten"
- Jo, folk tar debatten hela tiden... men vi orkar fan inte med diskutera med patrasket.

Hoppas Erik åker dit så det smäller om det.
Han kommer dit full, kommer inte in i Vip-rummet, står och tjafsar, spelar ingen roll. Han stör ordningen och ska ut. Säpo står bredvid. Tar ut honom på gatan. Polisen tar med honom till stationen.

Det som är bra med denna historia är att han portad för alltid på krogarna kring stureplan!

Att du inte har några problem med vakterna runt stureplan kanske beror på att du är en liten söt flicka med blonda tofsar och som putar lite sött med läpparna mot babianvakterna runt Stureplan.. Klart som fan du inte har några problem då?

Att alla vill ta debatten.. men ingen orkar lyssna säger du.. ja det låter ju som en bra och ensidig debatt.. Men det är ju så samhället funkar idag, man dömer på förhand och sedan stänger man öronen för alla logiska argument och hör bara vad man vill höra..

Det största odemokratiska praktarslena är ni som tror att ni är så jävla bra, men ni har aldrig något annat att komma med än de vanliga flosklerna och gamla skitsnacket.. Lär er lyssna så kanske vi kan ta debatten, men som ni säger själva.. "vi orkar inte"....
Lata jävlar!

FÖ tycker jag att vaktapan skall förlora sin bricka och krogen granskas i sömmarna!
Citera
2011-09-05, 11:46
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mokos
Sköter han jobbet punktfritt? hur menar du nu? sköter han det utan punkter? det brukar jag med göra!!
Att han heter Armo säger ju det mesta.. han ser EA.. "Eyy.. värsta SvenneDemokraten, jag är Guud Inshalah.. jag ska jävlas med han.."

Fy fan säger då jag!

Du vet nu alltså exakt hur ordningsvakten är som person för att han heter som han gör?

Bra där.
Citera
2011-09-05, 11:46
Medlem
Citat:

Säger killen som kallar tjejer för horor och knullar med andra utöver sin flickvän..ok!
Citera
2011-09-05, 11:51
Medlem
Skuggads avatar
Citat:

Smart att du hänger ut vakten.

I övrigt verkar det inte som att incidenten hade något med vaktens etnicitet att göra. Även om Erik hade slagit vakten skulle det nödvändigtvis inte klassas som hatbrott.

Eftersom Erik själv tydligen har bakgrund som vakt, lär han också ha ganska bra pejl på juridiken. Jag finner det föga sannolikt att någon skulle få för sig att puckla på en tjänsteman, medan två poliser i tjänst tittar på. Att poliserna var civilklädda förstärker bara tesen att det var vakterna som tog sig friheter.

Sedan kanske Almqvist snackade en hel del, vilket säkert är otroligt drygt att stå och höra på som krogvakt. Men det är inte olagligt.
Citera
2011-09-05, 11:52
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Du vet nu alltså exakt hur ordningsvakten är som person för att han heter som han gör?

Bra där.

Förlåt.. var ett antagande från min sida.. helt rätt.. jag har ju ingen aning om hur han är som person sant..

Men faktum kvarstår.. vakten är tydligen invandrarkille, EA är SD.. Man behöver ju inte vara kärnfysiker för att göra den matten om man säger så..
Citera
2011-09-05, 11:55
Medlem
Citat:

Fy fan säger då jag!
Kan inte du vara med och vakta Erik den svenske TIGERN på din fritid.Du verkar vara mannen för jobbet.Lika klarsynt som Erik.Om ni sedan hör någon tilltalas med namnet Armo eller liknande så klipper du honom direkt.
Citera
2011-09-05, 11:56
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Förlåt.. var ett antagande från min sida.. helt rätt.. jag har ju ingen aning om hur han är som person sant..

Men faktum kvarstår.. vakten är tydligen invandrarkille, EA är SD.. Man behöver ju inte vara kärnfysiker för att göra den matten om man säger så..

Vadåra? SDare påstår ju hela tiden att 1 av 10 medlemmar är invandrare, eller att man har invandrare som sympatiserat med partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in