Citat:
Ursprungligen postat av Cybertronic
Jag är ledsen men du har helt fel här. Du får läsa på om A.I. system och V.I./expertsystem.
OK. Nu har jag läst på. Jag upprepar mitt påstående ovan.
Citat:
Orättvisor och ineffektivitet såklart, samt problemet med att vi annars inte kommer "hinna med" maskinernas utveckling om vi inte själva är kapabla till att snabba på våran egna evolution.
Du använder en hypotetisk världsomfattande totalitär dator ingen vettig människa vill ha för att lösa ett hypotetiskt problem i en hypotetisk situation. Tycker du det är vettigt?
Citat:
Jag vet att det i dag är sci-fi men jag kan se en framtid där vi inte längre har biologiska kroppar.
Fint. Kan vi återvända till verkligheten och politik nu?
Citat:
Det är det vi tekniker och vetenskapsmän gör hela tiden. Vi försöker lösa problem och hitta bättre lösningar.
Vilket är den exaktsa motsatsen till vad du sysslar med här. Du hittar på problem som inte finns, och föreslår saker vi vet inte löser nåt.
Citat:
Det är den spekulativa verkligheten inom all forskning.
Det finns ingen spekulativ verklighet i forskning. Påståendet är rent absurt och går direkt emot allt vad forskning heter.
Citat:
Men religiösa förstår oftast inte vetenskap och kan därför bara använda sig av dom förklaringsmodeller dom besitter.
Ja, precis. Det här är ett bra exempel.
Citat:
Förstår inte vad du menar? "Handviftningar"? "Magi"?
Jag har pekat på två reella problem inom all verklighet. Din svar är "maskiner skall lösa det". Du hade lika gärna kunna säga "Magi!" Det är precis lika vettiga och seriösa svar.
Citat:
Det har jag ju redan gjort min vän...
Nej, det står allt mer klart att du inte har en aning om vad pengar är och inte kan nåt om ekonomi. Jag föreslår att du, som varande så vetenskaplig, läser på lite om det.
Citat:
"Energikrediten är ett elektroniskt kortsystem vars värde motsvarar de resurser som systemet kan förse sina klienter med, och kostnaderna är fixerade vid produktionskostnaderna, eftersom det inte förekommer någon vinst i nationalekonomisk mening. Investeringarna kan istället ske med hjälp av systemets totala oberoende och autarki"
Pengar alltså.
Citat:
"Energikrediten kan aldrig utsättas för spekulation, drabbas av inflation, stjälas eller utnyttjas för korrupta syften, eftersom dess värden och användningsområden är fixerade."
Fast inget av detta är sant. Och det blir inte sant bara för att du påståer det.
Citat:
Som du ser så är det två helt olika system.
Du har inte förklarat vad skillnaden är, vilket sannolikt beror på att du inte förstår vad pengar är. Det du beskrev är pengar.