http://video.google.com/videoplay?docid=7065205277695921912
All form av öppen organisering ser jag som positivt då alla kan delta och påverka osv.
Det är definitivt en intressant ide, även om jag själv föredrar att låta saker
"fall as they may", så man bör inte bli för fast vid en specifik ide om hur framtiden kommer bli, därimot är det väldigt intressant att fundera ut lösningar på dessa problem. Idén att Teknologi>Politik eftersom politik endast skapar lagar och regleringar kring saker och ting medans tekniken löser faktiska problem har jag sedan länge anammat, när chefen för mitt nuvarande arbete vart sjuk och ledningen tyckte det var självklart att ekonomiavdelningen tog över kontrollen under tiden, så undrade jag genast varför? varför är det självklart att ekonomiavdelningen ska styra ett teknikföretag? (obs retorisk fråga)
Detta kan med stor säkerhet bli ett internetfenomen, men det ligger dock ett värde i det med, det är mer troligt att det faktiskt inte blir just denna rörelse som tar oss in i nästa era, men det är definitivt ett krafttag i rätt riktning, det är dock möjligt (som dem faktiskt deklarerar i filmen) att denna rörelse skapar vad den syftar på dock föga troligt.