2008-10-08, 17:34
Medlem
mthrfckr.s avatar
http://thezeitgeistmovement.com/

Är det dags att engagera sig tror ni?
Citera
2008-10-08, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mthrfckr.

förstår inte, kommer inte längre än rubriken...

kan du vara sjysst och sammanfatta vad det handlar om?
Citera
2008-10-08, 17:38
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mthrfckr.

Frågan är om de kommer att köra nåt i Sverige. Den tionde skulle de börja va? Verkar vara spännande, jag är med om det blir nåt här, såvida sammansättningen inte är typ 90% anarko-liberaler eller stalinister.
Citera
2008-10-08, 17:43
Medlem
bananjuices avatar
Mina pengar ligger på att det kommer vara ett internetfenomen.
Citera
2008-10-08, 17:54
Medlem
mthrfckr.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontBeAretard
förstår inte, kommer inte längre än rubriken...

kan du vara sjysst och sammanfatta vad det handlar om?

Jag antar att man eftersträvar att skapa någon form av motståndsrörelse baserat på den "fakta" man lägger fram i filmen Zeitgeist och dess uppföljare. För sympatisörer då, givetvis.
Citera
2008-10-08, 18:16
Medlem
http://video.google.com/videoplay?docid=7065205277695921912

All form av öppen organisering ser jag som positivt då alla kan delta och påverka osv.

Det är definitivt en intressant ide, även om jag själv föredrar att låta saker "fall as they may", så man bör inte bli för fast vid en specifik ide om hur framtiden kommer bli, därimot är det väldigt intressant att fundera ut lösningar på dessa problem. Idén att Teknologi>Politik eftersom politik endast skapar lagar och regleringar kring saker och ting medans tekniken löser faktiska problem har jag sedan länge anammat, när chefen för mitt nuvarande arbete vart sjuk och ledningen tyckte det var självklart att ekonomiavdelningen tog över kontrollen under tiden, så undrade jag genast varför? varför är det självklart att ekonomiavdelningen ska styra ett teknikföretag? (obs retorisk fråga)

Detta kan med stor säkerhet bli ett internetfenomen, men det ligger dock ett värde i det med, det är mer troligt att det faktiskt inte blir just denna rörelse som tar oss in i nästa era, men det är definitivt ett krafttag i rätt riktning, det är dock möjligt (som dem faktiskt deklarerar i filmen) att denna rörelse skapar vad den syftar på dock föga troligt.
Citera
2008-10-08, 18:19
Medlem
Pseud0nyms avatar
Angående internetfenomen tror jag inte att deras potential ska underskattas. Vi lever i ett informationssamhälle. Så länge som kapitalisterna är dumma nog att låta oss använda internet så fritt som idag så ska vi utnyttja det till max. Det är inte säkert att det blir mycket längre.
Citera
2008-10-08, 18:24
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Angående internetfenomen tror jag inte att deras potential ska underskattas. Vi lever i ett informationssamhälle. Så länge som kapitalisterna är dumma nog att låta oss använda internet så fritt som idag så ska vi utnyttja det till max. Det är inte säkert att det blir mycket längre.

På EU-nivå diskuteras det att man ska kunna gå in och stoppa enskilda användares internettrafik. Var är FRA-är-livsfarligt-grabbarna undrar jag?

Man måste inse att såna här grejer på internet inte är särskilt grymma och är svåra att nå ut med. Dessutom funkar internet dåligt för det mesta, se typ alla chan.
Citera
2008-10-08, 18:45
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
På EU-nivå diskuteras det att man ska kunna gå in och stoppa enskilda användares internettrafik. Var är FRA-är-livsfarligt-grabbarna undrar jag?

Man måste inse att såna här grejer på internet inte är särskilt grymma och är svåra att nå ut med. Dessutom funkar internet dåligt för det mesta, se typ alla chan.
Jag anser att 4chan innehar en revolutionär potential

De var ju och demonstrerade med v-masker i Holland i alla fall. Rom byggdes inte på en dag.
Citera
2008-10-08, 18:56
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Jag anser att 4chan innehar en revolutionär potential

De var ju och demonstrerade med v-masker i Holland i alla fall. Rom byggdes inte på en dag.

Nejmen 4chan har legat uppe i många år, och det är först på sistone man fått någorlunda genomslag, då främst för att man kört mot Scientologerna och nu senast för att man "hackade" Sarah Palins mailkonto. Man har skumma prioriteringar!
Citera
2008-10-08, 18:57
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Nejmen 4chan har legat uppe i många år, och det är först på sistone man fått någorlunda genomslag, då främst för att man kört mot Scientologerna och nu senast för att man "hackade" Sarah Palins mailkonto. Man har skumma prioriteringar!
Ja, jo de är ju knappast välorganiserade
Citera
2008-10-08, 19:00
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ja, jo de är ju knappast välorganiserade

Hehe, dessutom är det till stor del pedofiler, weeaboos och tolvåringar som tycker det är tufft med teh internetz som hänger där. Där ligger problemet med internet, man har ingen möjlighet att bedöma vilka som hjälper en osv. Jag tror att Zeitgeist Movement kommer bli en flopp, om jag ska tro Rupert Giles i den andra tråden så har de ju inte ens en koherent klassanalys liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in