Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Jag tycker nästan de är i samma nivå. Pac-Marquez III var enligt mig en av de värsta besluten jag sett, ju oftare jag ser den fighten desto mer upprörd blir jag. Jag vill inte överdriva men jag tyckte verkligen Marquez gjorde ett mästerverk i den fighten där han tog de andra två fighterna (som många anser att han vann också) och gjorde allt till perfektion. Det är ett av de bästa exempel jag har sett på effektiv counterpunching och han läste av Pacman briljant. I Pacmans hörna gav Roach råd efter råd men Pacman lyssnade inte och de kunde inte göra någonting åt Marquez - i slutet gick Pacman med hängande axlar, en besegrad man, medan Marquez hade händerna i luften. Det talar sitt tydliga språk.
Sanningen är den att Marquez inte har samma fanbase som Pacman så folk blev inte lika upprörda som med det här beslutet. Jag tycker inte att det här beslutet var lika illa som den mot Marquez.
En grej till jag måste nämna är att kolla på skillnaden i energi hos Pacquiao mot Marquez där han var väldigt aktiv med fötterna och jämför med hans fight mot Bradley. Jag tror inte han har mycket kvar i sig tyvärr.
Sanningen är den att Marquez inte har samma fanbase som Pacman så folk blev inte lika upprörda som med det här beslutet. Jag tycker inte att det här beslutet var lika illa som den mot Marquez.
En grej till jag måste nämna är att kolla på skillnaden i energi hos Pacquiao mot Marquez där han var väldigt aktiv med fötterna och jämför med hans fight mot Bradley. Jag tror inte han har mycket kvar i sig tyvärr.
Jag tyckte att det förekom starka reaktioner om att Marquez blev rånad. Men Pacquiao fick ändå in rena träffar och gjorde bra ïfrån sig om man kollar på Compubox i den tredje fighten. Och jag blev också överraskad över att Manny vann den fighten. Men Bradley var ju inte i närheten av de Marquez lyckades åstadkomma mot Manny. Bradley visade mycket hjärta men han blev ju utklassad. Svårt att debattera ens utan att blanda in tidigare fighter som inte ska ha något med gårdagens fight att göra.