2012-06-10, 18:05
Medlem
Illmatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Jag tycker nästan de är i samma nivå. Pac-Marquez III var enligt mig en av de värsta besluten jag sett, ju oftare jag ser den fighten desto mer upprörd blir jag. Jag vill inte överdriva men jag tyckte verkligen Marquez gjorde ett mästerverk i den fighten där han tog de andra två fighterna (som många anser att han vann också) och gjorde allt till perfektion. Det är ett av de bästa exempel jag har sett på effektiv counterpunching och han läste av Pacman briljant. I Pacmans hörna gav Roach råd efter råd men Pacman lyssnade inte och de kunde inte göra någonting åt Marquez - i slutet gick Pacman med hängande axlar, en besegrad man, medan Marquez hade händerna i luften. Det talar sitt tydliga språk.

Sanningen är den att Marquez inte har samma fanbase som Pacman så folk blev inte lika upprörda som med det här beslutet. Jag tycker inte att det här beslutet var lika illa som den mot Marquez.

En grej till jag måste nämna är att kolla på skillnaden i energi hos Pacquiao mot Marquez där han var väldigt aktiv med fötterna och jämför med hans fight mot Bradley. Jag tror inte han har mycket kvar i sig tyvärr.

Jag tyckte att det förekom starka reaktioner om att Marquez blev rånad. Men Pacquiao fick ändå in rena träffar och gjorde bra ïfrån sig om man kollar på Compubox i den tredje fighten. Och jag blev också överraskad över att Manny vann den fighten. Men Bradley var ju inte i närheten av de Marquez lyckades åstadkomma mot Manny. Bradley visade mycket hjärta men han blev ju utklassad. Svårt att debattera ens utan att blanda in tidigare fighter som inte ska ha något med gårdagens fight att göra.
Citera
2012-06-10, 18:17
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Efter ha tänkt på saken lite så tycker jag att det var en jämn fight där Pacman vann med några ronders marginal. Däremot så tycker jag Ledermans scorecard på HBO-sändningen där han hade Pacquiao som vinnare i 11 av 12 ronderna var löjlig, så dominant var han inte...

Håller med om att HBO-sändningen blev lite väl ensidig, de verkade nästan perverst upphetsade över Pacquiaos bedrift. Hur som helst, själv såg jag inte den minsta antydan till att Bradley skulle vunnit mer än 4, kanske 5 (med "Bradley-brillor" på) ronder. Den enda jag klart kunde ge till honom var nummer tio, visade upp ett snyggt fotarbete och effektiva hit and run-kombinationer. Ronderna 3-9 var ju en ren uppvisning ifrån Mannys sida, även om Bradley visade prov på god haka så är väl inte det vad sporten går ut på? Tror heller aldrig media varit så enhällig tidigare när det kommer till domarbeslut som i denna fight.
Citera
2012-06-10, 19:34
Medlem
Niders avatar
Ser matchen nu för första gången, är bara inne på första.

Jag kan knappast påstå att jag är kunnig inom boxning, men hur kommer detta sig egentligen att domarna beslöt att Bradley skulle vinna? handlar det bara om pengar? finns det verkligen en tanke bakom det hela, eller är det bara fantasiteorier som man läser om?
Citera
2012-06-10, 20:17
Medlem
Ninjors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nider
Ser matchen nu för första gången, är bara inne på första.

Jag kan knappast påstå att jag är kunnig inom boxning, men hur kommer detta sig egentligen att domarna beslöt att Bradley skulle vinna? handlar det bara om pengar? finns det verkligen en tanke bakom det hela, eller är det bara fantasiteorier som man läser om?
Man (Läs: Bob Arum) vill dra in så mycket pengar som möjligt. Detta förverkligas genom att göra Bradley till den nya stora. För när Manny försvinner inom kort försvinner finns det ingen kvar som kan dra in stålar.
Låt oss säga att Bradley också på pappret hade förlorat idag ... hur hade hans karriär sett ut då i jämförelse med att vara obesegrad, med vinst mot Manny i record? Jo, det skulle inte gå att dra in några pengar på honom. Han skulle vara en i mängden av "mediokra toppfighters", roliga att kolla på men utan globalt jätteintresse.

Bob Arum har med andra ord rört om rejält boxningsgrytan och samtidigt kört en kniv i ryggen på Manny. I och med detta kan vi om Manny inte drar sig ur (vilket han förhoppningsvis gör) få se både en och två fighter till mellan dessa två herrar.
Citera
2012-06-10, 20:35
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Tråkigt när fel boxare får beslutet. Det måste vara jobbigt för Bradley att vinna på det här sättet när typ 99% tycker att han förlorade klart. En hel del gav inte Bradley en enda rond men det håller jag dock inte med om. Jag gav Bradley tre ronder MAX fyra....Hur som helst jag har svårt att se Bradley som Arums nya kassako. Bradley är inte tillräkligt bra drar inte publik och kommer med all sannolikhet inte vara obesegrad särskilt länge till. Både Pac och Bradley snackade om att de vill mötas igen i deras nästa fight så nu är det bara en tidsfråga tills returmatchen blir signad. Frågan är kommer en returmatch gå att marknadsföra och få folk att bli hypade?

Lite bättre nyheter är att Chad Dawson vs Andre Ward är nu helt klart. Matchen går den 8 september.
Citera
2012-06-10, 22:25
Medlem
theswedishguy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Man (Läs: Bob Arum) vill dra in så mycket pengar som möjligt. Detta förverkligas genom att göra Bradley till den nya stora. För när Manny försvinner inom kort försvinner finns det ingen kvar som kan dra in stålar.
Låt oss säga att Bradley också på pappret hade förlorat idag ... hur hade hans karriär sett ut då i jämförelse med att vara obesegrad, med vinst mot Manny i record? Jo, det skulle inte gå att dra in några pengar på honom. Han skulle vara en i mängden av "mediokra toppfighters", roliga att kolla på men utan globalt jätteintresse.

Bob Arum har med andra ord rört om rejält boxningsgrytan och samtidigt kört en kniv i ryggen på Manny. I och med detta kan vi om Manny inte drar sig ur (vilket han förhoppningsvis gör) få se både en och två fighter till mellan dessa två herrar.

Håller helt med, Bradley vann aldrig mer än 5 ronder. På tal och Arum också, har inte han åkt dit för att ha mutat officials tidigare?
Citera
2012-06-11, 09:26
Medlem
Mikojans avatar
Jag såg inte matchen, men det är klart det ligger nära till hands tro att Bob Arum fixat det så att det kan bli en lukrativ returmatch.

Nu går promotorn till motattack och säger det kan inte bli nån retur innan delstaten Nevada gjort en ordentlig undersökning av vad som hände.

http://network.yardbarker.com/boxing/article_external/pacquiao_bradley_promoter_bob_arum_refuses_rematch _wants_investigation/10983755?linksrc=home_rg_head_10983755

Kanske bara ett smart move av Arum för att komma undan kritikerna?
Citera
2012-06-11, 11:37
Medlem
Godzilla3s avatar
Jag har sett om matchen igen och jag tycker fortfarande att det var en väldigt jämn fight, jag tyckte att Pacquiao vann med 7 ronder mot 5 där Bradley tog alla fyra sista ronder. Jag var imponerad av Bradley och jag tycker många av slagen som HBO-kommentatorerna fick orgasm av inte landade, hade Bradley inte skadat foten i fjärde ronden hade det varit ännu jämnare.

Men okej, om vi går bort från den här fighten och blickar framåt. Om vi av något mirakel skulle få Mayweather-Pacman, tror någon här ärligt talat att Pacman har en chans?

Basera det på båda fighternas senaste form och inte vad de har gjort för tio matcher sen. Pacman har tappat enormt mycket tycker jag, han har bara en hand som är farlig (straight left) och den skulle Mayweather neutralisera lätt precis som Marquez o Bradley delvis gjorde. Hans fotarbete har segats ner ordentligt, enorm skillnad. Han har inte samma fighterattityd heller, jag tyckte Pacman slutade fightade helt o hållet sista ronderna mot Bradley och det var det som gjorde att Bradley vann fighten. Mayweather är ännu mer skillad och smartare än Bradley och en briljant counterpuncher. Mayweather har också tappat lite speed som vi såg mot Cotto, i fotarbetet speciellt men till skillnad från Pacman så behöver inte Mayweather det lika mycket, han är så pass smart i ringen och så jävla bra när han blir pressad mot repen.
Citera
2012-06-11, 14:29
Medlem
Citat:
Men okej, om vi går bort från den här fighten och blickar framåt. Om vi av något mirakel skulle få Mayweather-Pacman, tror någon här ärligt talat att Pacman har en chans?

Man kan nästan anse mig som en pactard och då tror jag ändå att Mayweather hade vunnit mot Pac om matchen går hela vägen till dombeslut. Jag som många andra vill fotfarande se matchen för att vem annars därute kan ge Mayweather en riktig utmaning? Sergio Martinez, och om de skulle mötas så tror jag att Martinez har en riktigt bra chans som har både storlek och längd samt att han är en högerboxare vilket en del ha påpekat inte är lika lätt för Mayweather stilen att försvara sig mot.
Tror dock inte att den matchen kommer att ske heller pga skillnaden i viktklass.
Citera
2012-06-11, 14:47
Medlem
InTheFleshs avatar
Det enda positiva man ta av det här är att det kanske blir en match med Mayweather då Pac kanske känner han har mindre att förlora nu, o andra sidan så förlora den matchen lite i hype nu. Mayweather skulle nog ha kalas den fighten.
Citera
2012-06-11, 15:13
Medlem
Ninjors avatar
Citat:
För det första, du är en av dom få som tycker att detta var en jämn match. Vill du se en jämn match ska du kolla på Mannys näst senaste, men den håller du av någon anledning som "det största rånet någonsin". Någon här gillar inte Manny, det kan vi vara överens om.

För det andra, Manny körde över Bradley rent statistiskt (Bradley som ansågs vara hans största utmanare ... efter du vet vem), kolla siffrorna för du verkar ha ett par rejält otränade ögon. På vilket sätt menar du att han nu har en mindre chans att slå Mayweather än tidigare?

Det känns som att du har en något naiv bild av hur det fungerar, ser du en röd ruta i en boxares record så kan du inte längre tänka själv. Nej Godzilla3, detta var Manny's match trots att han blev tilldelad en förlust.
Citera
2012-06-11, 15:27
Medlem
bravehs avatar
Här är min bedömning, jag anser att Pacman borde vunnit klart men jag har någon slags förståelse för att en ritktigt färgad domare skulle kunna döma tvärtom:

Rond 1-6 - Fem klara ronder till Pacman och en jämn rond med knapp fördel till Pacman

Rond 7 - Oavgjord, hugget som stucket

Rond 8 - Jämn med knapp fördel till Bradley

Rond 9 - 12 - Jämna ronder samtliga med fördel till Bradley varav den sista var den jämnaste.
Senast redigerad av braveh 2012-06-11 kl. 15:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in