Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
För det första, du är en av dom få som tycker att detta var en jämn match. Vill du se en jämn match ska du kolla på Mannys näst senaste, men den håller du av någon anledning som "det största rånet någonsin". Någon här gillar inte Manny, det kan vi vara överens om.
För det andra, Manny körde över Bradley rent statistiskt (Bradley som ansågs vara hans största utmanare ... efter du vet vem), kolla siffrorna för du verkar ha ett par rejält otränade ögon. På vilket sätt menar du att han nu har en mindre chans att slå Mayweather än tidigare?
Det känns som att du har en något naiv bild av hur det fungerar, ser du en röd ruta i en boxares record så kan du inte längre tänka själv. Nej Godzilla3, detta var Manny's match trots att han blev tilldelad en förlust.
För det andra, Manny körde över Bradley rent statistiskt (Bradley som ansågs vara hans största utmanare ... efter du vet vem), kolla siffrorna för du verkar ha ett par rejält otränade ögon. På vilket sätt menar du att han nu har en mindre chans att slå Mayweather än tidigare?
Det känns som att du har en något naiv bild av hur det fungerar, ser du en röd ruta i en boxares record så kan du inte längre tänka själv. Nej Godzilla3, detta var Manny's match trots att han blev tilldelad en förlust.
Jag förstår att folk kan tycka att jag är lite biased men jag vill börja med att säga att jag inte har något emot Pacquiao personligen, jag gillar honom - hur kan man inte göra det? Snubben är jävligt skön o hans Bruce Lee-frilla o skägg är klockrent. Jag tycker att han är en något överskattad boxare, det är allt.
Jag höll Pacman som segrare i denna match som jag skrev tidigare, jag såg honom vinna med 7-5. Det jag inte håller med om är folk som tilldelar honom 10-11 ronder för då såg jag verkligen inte samma fight. Därför ser jag inte detta som ett rån, men jag håller med om att beslutet i slutändan var felaktigt. Men sen var beslutet felaktigt i Pacmans fight mot Marquez också.
Sen angående att jag har en naiv bild och att jag inte kan tänka själv kan jag inte hålla med om. Då kan vi ta upp samma match igen Pacman-Marquez III. Jag känner som jag sa tidigare att Marquez vann den fighten och de andra två också för den delen men domarna håller inte med mig där. Jag tyckte att det var ett större rån för där hade jag Marquez i ganska klar ledning när fighten var slut. Min viktiga poäng i den fighten är att vem var det som fick sin vilja igenom? Vem var det som styrde fighten? Det var JMM och det är det jag håller väldigt högt. Pacman var frustrerad och kroppsspråket efter matchen sa allt.
Sen kan man kolla på Castillo-Mayweather I där beslutet också var högst tvivelaktigt, Mayweather är min favoritboxare men till och med jag vet att han ska tacka gudarna för dombeslutet där.
Allt jag försöker säga egentligen, och det är inte för att smutskasta Pacman eller att jag har något emot honom. Pacman under sin storhetstid var en krigare som jag sällan sett och hans energi var helt sjuk. I slutronderna så bara matade han slag, ta fighten mot Margarito som exempel. Och en annan grej som var sjukt imponerande var hur han alltid kunde slå från omöjliga vinklar. Jag tycker att han har tappat mycket av det där, nu kommer han i en rak linje och är lätt o läsa för att han bara har ett riktigt effektiv slag.
Lite synd men för att vara ärliga så har vi blivit lite bortskämda med hur mycket de har visat.