2012-06-11, 15:32
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
För det första, du är en av dom få som tycker att detta var en jämn match. Vill du se en jämn match ska du kolla på Mannys näst senaste, men den håller du av någon anledning som "det största rånet någonsin". Någon här gillar inte Manny, det kan vi vara överens om.

För det andra, Manny körde över Bradley rent statistiskt (Bradley som ansågs vara hans största utmanare ... efter du vet vem), kolla siffrorna för du verkar ha ett par rejält otränade ögon. På vilket sätt menar du att han nu har en mindre chans att slå Mayweather än tidigare?

Det känns som att du har en något naiv bild av hur det fungerar, ser du en röd ruta i en boxares record så kan du inte längre tänka själv. Nej Godzilla3, detta var Manny's match trots att han blev tilldelad en förlust.

Jag förstår att folk kan tycka att jag är lite biased men jag vill börja med att säga att jag inte har något emot Pacquiao personligen, jag gillar honom - hur kan man inte göra det? Snubben är jävligt skön o hans Bruce Lee-frilla o skägg är klockrent. Jag tycker att han är en något överskattad boxare, det är allt.

Jag höll Pacman som segrare i denna match som jag skrev tidigare, jag såg honom vinna med 7-5. Det jag inte håller med om är folk som tilldelar honom 10-11 ronder för då såg jag verkligen inte samma fight. Därför ser jag inte detta som ett rån, men jag håller med om att beslutet i slutändan var felaktigt. Men sen var beslutet felaktigt i Pacmans fight mot Marquez också.

Sen angående att jag har en naiv bild och att jag inte kan tänka själv kan jag inte hålla med om. Då kan vi ta upp samma match igen Pacman-Marquez III. Jag känner som jag sa tidigare att Marquez vann den fighten och de andra två också för den delen men domarna håller inte med mig där. Jag tyckte att det var ett större rån för där hade jag Marquez i ganska klar ledning när fighten var slut. Min viktiga poäng i den fighten är att vem var det som fick sin vilja igenom? Vem var det som styrde fighten? Det var JMM och det är det jag håller väldigt högt. Pacman var frustrerad och kroppsspråket efter matchen sa allt.

Sen kan man kolla på Castillo-Mayweather I där beslutet också var högst tvivelaktigt, Mayweather är min favoritboxare men till och med jag vet att han ska tacka gudarna för dombeslutet där.

Allt jag försöker säga egentligen, och det är inte för att smutskasta Pacman eller att jag har något emot honom. Pacman under sin storhetstid var en krigare som jag sällan sett och hans energi var helt sjuk. I slutronderna så bara matade han slag, ta fighten mot Margarito som exempel. Och en annan grej som var sjukt imponerande var hur han alltid kunde slå från omöjliga vinklar. Jag tycker att han har tappat mycket av det där, nu kommer han i en rak linje och är lätt o läsa för att han bara har ett riktigt effektiv slag.
Citera
2012-06-11, 15:36
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Här är min bedömning, jag anser att Pacman borde vunnit klart men jag har någon slags förståelse för att en ritktigt färgad domare skulle kunna döma tvärtom:

Rond 1-6 - Fem klara ronder till Pacman och en jämn rond med knapp fördel till Pacman

Rond 7 - Oavgjord, hugget som stucket

Rond 8 - Jämn med knapp fördel till Bradley

Rond 9 - 12 - Jämna ronder samtliga med fördel till Bradley varav den sista var den jämnaste.

Jag håller med dig, efter 8 ronder hade jag 7-1 till Pacman. Men när fighten var slut hade jag 7-5 till Pacman, jag vet inte exakt hur domarna har scorat det men jag kan tänka mig att de sista ronderna kan ha varit avgörande.
Citera
2012-06-11, 18:08
Medlem
Urijahs avatar
Såg precis fighten och håller med alla andra som tycker att det var absurt att ge matchen till Bradley. Är verkligen inte ett enormt boxningsfan, ser bara Pacmans och Mayweathers Matcher, men till och med en amatör som jag kan ju se att Pacquiao vann.
Citera
2012-06-11, 20:23
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Jag stängde av när sista ronden var klart eftersom jag utgick att Pacman vunnit, så jag tålde inte se hans tacktal till gud...
Även fast jag höll på Bradley så tyckte jag inte han vann. Jag får se om matchen och se med nya ögon.
Citera
2012-06-11, 21:51
Bannlyst
Ni är alla i totalt förnekelse precis som resten av världen. Bradley hade sjuk defensiv. Han fick den fula asiaten att se ut som skit! Såg ni inte hur Pacman missade under hela matchen? Han blev totalt utklassad.

Shit hatar världen mer och mer. Idioter är ni alla. Hela världen är butthurt. Pacman sög som fan och han sög mot Marquez ochså. Fuck Pacquaio Mayweather jag vill fan se Mayweather vs Bradley eller ginger mexikanen.
Citera
2012-06-12, 07:23
Medlem
Libérées avatar
Dags att prata om något annat ett litet tag?
Det ryktas att Victor Ortiz är en potentiell motståndare för Saúl Álvarez den 15:e september, förutsatt att Ortiz inte sliter ut sig i fighten mot Josesito Lopez nästkommande helg. Skulle vara en grymt kul matchup! Redan nu en FOTY-kandidat.
Citera
2012-06-12, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Dags att prata om något annat ett litet tag?
Det ryktas att Victor Ortiz är en potentiell motståndare för Saúl Álvarez den 15:e september, förutsatt att Ortiz inte sliter ut sig i fighten mot Josesito Lopez nästkommande helg. Skulle vara en grymt kul matchup! Redan nu en FOTY-kandidat.
ALDRIG! http://25.media.tumblr.com/tumblr_m5hnunBsdW1qdsw5co1_500.png

Citera
2012-06-12, 10:46
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinao
ALDRIG! http://25.media.tumblr.com/tumblr_m5...sw5co1_500.png

Bah, vad är det där för falskt skräp?
Citera
2012-06-12, 20:26
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chad1
Hela världen är butthurt.
Vad menar du med detta?
Citera
2012-06-13, 19:43
Medlem
Illmatics avatar
På ESPN.

Pacquiao's loss last straw for boxing?

After one of the worst decisions in sports history, Stephen A. Smith suggests an outright boycott of PPV Boxng events.

http://www.youtube.com/watch?v=8si5_iS5PQg
Citera
2012-06-16, 16:09
Medlem
Libérées avatar
Kommer Andy Lee bli mannen som tar ned Chávez Jr ifrån den tron av plast han nu sitter på? Han innehar onekligen många kvalitéer som kan bli ett problem för mexikanen (south paw, lång med bra räckvidd, knockout-kraft i bägge nävar). Men för Lees del krävs det nog en knockout för att få oavgjort i Texas mot ett namn som Chávez.

Vad tror ni?
Citera
2012-06-16, 17:54
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Kommer Andy Lee bli mannen som tar ned Chávez Jr ifrån den tron av plast han nu sitter på? Han innehar onekligen många kvalitéer som kan bli ett problem för mexikanen (south paw, lång med bra räckvidd, knockout-kraft i bägge nävar). Men för Lees del krävs det nog en knockout för att få oavgjort i Texas mot ett namn som Chávez.

Vad tror ni?

Intressant och inte alltför lätt fight, tror dock på Chavez. Kollar över TV10:s tablå och ser ingen boxning Lite synd men för att vara ärliga så har vi blivit lite bortskämda med hur mycket de har visat.

Om Chavez vinner kommer han säkerligen fortsätta ducka Martinez precis som Mayweather och Pacquiao, ingen vill fighta argentinaren och man kan förstå varför efter man sett hans senaste matcher mot Williams och Macklin. Alltså Martinez är en riktig fighter måste jag säga, jag tror killen har gått med på att gå ner till 150 pounds catchweight, något galet som en 70-30/80-20 split bara för att fighta Mayweather eller Pacman men ingen vågar gå nära honom. Han är utan tvekan en av de bästa pound-for-pound (kanske till och med den bästa) just nu men så synd att han inte får den där riktiga superfighten.
Senast redigerad av Godzilla3 2012-06-16 kl. 18:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in