2012-06-10, 14:27
Medlem
Godzilla3s avatar
Höll inte med beslutet trots att jag på förhand tippade Bradley, men Pacman blev klart slagen mot Marquez (egentligen varenda match i den trilogin men framförallt den senaste) så det var lite rättvisa. Jag är väldigt glad för Bradleys skull, snubben tränar som ett monster och han backade upp allt det han sa innan.

Vi kommer aldrig få se Mayweather-Pacquiao nu, det är säkert. Mayweather kommer att kommas ihåg som den här erans bästa boxare, inget snack och det är han också. För trots att Pacman kanske borde ha fått beslutet så var jag inte imponerad av hans insats, Mayweather skulle fullkomligt förstöra honom. Det är jag alldeles säker på.
Citera
2012-06-10, 15:22
Medlem
Illmatics avatar
Vad fan är detta?!

Jag fattar ingenting. Jag har inte sett så mycket boxing men detta var fan de sjukaste jag sett. Bradley kämpade tappert men han gjorde fan ingenting av värde under hela fighten.

Har fått sån jävla huvudvärk för jag fattar ingenting.

Sista gången jag kollar på boxning.
Citera
2012-06-10, 15:35
Medlem
Illmatics avatar
Juden Arum måste ha tänkt igenom detta noggrant. Pacquiao var redan på dekis. Bradley är Arums nya kassako och har flera år kvar. Bättre att han får fortsätta vara obesegrad så att han kan fylla ut Arums kassavalv.

Bradley var också väldigt snabb på att påpeka om en re-match. Pacquiao var också alldeles för lugn efter beslutet.

Nej fy fan vad dåligt humör jag är på.

Om man är väldigt snäll kan man ge Bradley max 3 ronder.
Citera
2012-06-10, 15:39
Medlem
AkutHjalps avatar
Domsluten kanske var felaktiga, men hur vad dom mot Marquez då? Där blev ju han rånad!
Rätt åt Pacquiao, Steroidmuncher.
Citera
2012-06-10, 15:43
Medlem
Illmatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkutHjalp
Domsluten kanske var felaktiga, men hur vad dom mot Marquez då? Där blev ju han rånad!
Rätt åt Pacquiao, Steroidmuncher.

Jag tycker definitivt att man kan argumentera för att Marquez vann. Men den fighten var liiiite jämnare?
Citera
2012-06-10, 16:12
Medlem
Manny Pacquiao vs Bradley

Är det någon annan som jag som kommer sluta titta på boxning efter gårdagens stora fiasko!
Hur kan en boxare som fått stryk i 11 av 12 ronder, 1 rond oavgjord eller möjligtvis positiv för Bradley vinna? - Karl jäveln lyckades inte ens sätta en endaste smäll på PacMan.

Jag såg matchen live och alla i sällskapet tappa hakan när domslutet kom, jag hoppas att ni som jag för alltid kommer bojkotta alla dyra jävla sändningar av sport när det är uppenbart att det enda dom vill är at sälja mer för "re-matchen".

UUUUUUUSSSCCCHHHH! VIlken jävla parodi på sport!
Citera
2012-06-10, 16:37
Medlem
Niders avatar
Missade matchen, men håller på nu, förhoppningsvis kan jag se den så fort som möjligt, för detta kan jag fan i mig inte gå miste om.

Hörde också att det kommer bli en re-match den 10'de november.
Citera
2012-06-10, 17:36
Medlem
Godzilla3s avatar
Efter ha tänkt på saken lite så tycker jag att det var en jämn fight där Pacman vann med några ronders marginal. Däremot så tycker jag Ledermans scorecard på HBO-sändningen där han hade Pacquiao som vinnare i 11 av 12 ronderna var löjlig, så dominant var han inte.

Pacman fick in de renare träffarna tycker jag, men det var ju inget som verkligen skakade Bradley svårt och jag tycker Bradley kontrollerade ringen väldigt bra. Bradley imponerade stort på mig, framförallt hans självförtroende och attityd. Pacman tyckte jag gjorde en ganska svag insats om man jämför med hans tidigare fighter (men som vi såg mot Marquez III så var ju hans nergång ganska tydlig). Jag tror inte Pacman kommer kunna komma tillbaka från det här, iaf inte på samma nivå som förut. Det är inte bara domarbeslutet jag baserar det på men jag tror han är ganska slut som fighter helt ärligt, jag tror inte han har motivationen att fortsätta mycket längre och det finns så himla många unga hungriga fighters där ute, t.ex. Bradley. Vi talade om Pacmans krigarattityd innan fighten, den fanns inte och utan den är Pacman en medioker fighter.

Det är bara så jävla bittert att vi troligtvis inte kommer få se Mayweather-Pacman, det är lite av en skandal i sig tycker jag att de två boxningskungarna i samma viktklass inte möts för att officiellt bevisa vem som är bäst. Det var bättre i de gamla dagarna.
Citera
2012-06-10, 17:39
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illmatic
Juden Arum måste ha tänkt igenom detta noggrant. Pacquiao var redan på dekis. Bradley är Arums nya kassako och har flera år kvar. Bättre att han får fortsätta vara obesegrad så att han kan fylla ut Arums kassavalv.

Bradley var också väldigt snabb på att påpeka om en re-match. Pacquiao var också alldeles för lugn efter beslutet.

Nej fy fan vad dåligt humör jag är på.

Om man är väldigt snäll kan man ge Bradley max 3 ronder.

Visst, Pacquiao på dekis, ett (sista?) upphausat framträdande innan pensionen eftersom PBF-matchen aldrig kommer hända, och några sista shekel att mölka sin kassako på. Såg ni Arums vidriga chutzpah-flin efter fighten!?; helt enligt planerna.

Bradley påpekade rematchen redan på presskonferensen. Jag har inte hållit med om alla domsluten i JMM-trilogin, men de matcherna var åtminstone jämna; kolla på compuboxsiffrorna här: 253-159 landade slag till Pacs fördel, landade mer i 10 ronder en(1!) rond till Bradley en oavgjord.
Ingen poängdomare kan vara så inkompetent: http://compuboxonline.com/compubox-stats-bradley-w-12-pacquaio/

Varför släppte Pac på gasen sista tre, cruise-controll eller fick han lugna sig för att inte slå ut honom? Dyra spelskulder att betala Pac? Vad fan gjorde Bradley som inte JMM gjorde i tre figher förrutom att hålla sig på fötterna? Hoppas Arum dör snart.

*Andas, räkna till tio, avlägsna foliehatt*
Citera
2012-06-10, 17:46
Bannlyst
Haha....ja detta skådespel!!! Nu måste även ni mest inbitna boxningsfans fråga er själva vart denna sport är på väg? Visserligen ser vi även märkliga beslut inom mma, men inte i jämförelse med vad vi såg i natt. Det här späder bara på fördomarna om att boxningen är korrupt.

Jag håller mig till mma, men så fort jag sneglar mot boxningen några gånger per år så tycker jag det alltid är märkliga beslut.
Citera
2012-06-10, 17:53
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illmatic
Jag tycker definitivt att man kan argumentera för att Marquez vann. Men den fighten var liiiite jämnare?

Jag tycker nästan de är i samma nivå. Pac-Marquez III var enligt mig en av de värsta besluten jag sett, ju oftare jag ser den fighten desto mer upprörd blir jag. Jag vill inte överdriva men jag tyckte verkligen Marquez gjorde ett mästerverk i den fighten där han tog de andra två fighterna (som många anser att han vann också) och gjorde allt till perfektion. Det är ett av de bästa exempel jag har sett på effektiv counterpunching och han läste av Pacman briljant. I Pacmans hörna gav Roach råd efter råd men Pacman lyssnade inte och de kunde inte göra någonting åt Marquez - i slutet gick Pacman med hängande axlar, en besegrad man, medan Marquez hade händerna i luften. Det talar sitt tydliga språk.

Sanningen är den att Marquez inte har samma fanbase som Pacman så folk blev inte lika upprörda som med det här beslutet. Jag tycker inte att det här beslutet var lika illa som den mot Marquez.

En grej till jag måste nämna är att kolla på skillnaden i energi hos Pacquiao mot Marquez där han var väldigt aktiv med fötterna och jämför med hans fight mot Bradley. Jag tror inte han har mycket kvar i sig tyvärr.
Citera
2012-06-10, 17:57
Medlem
Illmatics avatar
Aldrig att jag kommer se en boxningsmatch igen.

Compubox, Sports networks unanimously give win to Pacquiao

http://www.rappler.com/sports/6730-compubox,-sports-networks-unanimously-give-win-to-pacquiao
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in