2013-02-06, 14:55
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Floyd vs Devon Alexander i maj.

Vafan...

Vi får se hur det utvecklar sig, alltså Alexander är en så jäkla tråkig fighter och den fighten kommer sälja skit. Så jag väntar tills vi får ett officiellt uttalande.
Citera
2013-02-06, 15:21
Medlem
nickoruts avatar
Jo visst kan man hoppas att det spricker men jag tror inte det.

"The negotiations for my fight are almost done. The front runner is IBF Champion Devon Alexander. It’d be a unification bout at welterweight."

https://twitter.com/FloydMayweather

Ett jävla skämt om fighten blir av och tycker floyd lika gärna kan lägga av om han ska spendera sina sista fighter med sån här skit.
Citera
2013-02-06, 17:12
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Jo visst kan man hoppas att det spricker men jag tror inte det.

"The negotiations for my fight are almost done. The front runner is IBF Champion Devon Alexander. It’d be a unification bout at welterweight."

https://twitter.com/FloydMayweather

Ett jävla skämt om fighten blir av och tycker floyd lika gärna kan lägga av om han ska spendera sina sista fighter med sån här skit.

Håller med att det inte är en bra fight. Jag kan acceptera den om det är en tuneupfight och att han ska möta en tuff motståndare i September typ Canelo, Martinez eller Trout. Devon Alexander har ju ett bälte och har slagit ungefär samma kaliber av motståndare som Guerrero (Matthysse borträknat). 147-divisionen är ganska fattig på utmanare när man tänker efter, Bradley hade varit bra men han är redan bokad i mars och det hade väl ändå inte blivit av då han är med Top Rank.

Edit: IBF säger dock nu att de inte kommer tillåta Mayweather-Alexander så då kommer det inte bli om IBF-bältet så jag tvivlar på att den här fighten kommer ske.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-02-06 kl. 18:03.
Citera
2013-02-06, 20:16
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Wow, vad tror ni om Cunningham vs Fury? Den ser jag verkligen fram emot. Ska bli skoj att se.
Citera
2013-02-07, 15:12
Medlem
LuminorBases avatar
Kanske har skrivits om det men Skoglunds kommande match. Platsar den här?

http://www.facebook.com/erikskoglundpromotion

Jag ser honom som Sveriges största hopp inom fighting tillsammans med "the mauler". Skoglund har dock kapacitet att gå betydligt längre. Det finns dem som säger att han kan bli bäst.

Vad tror ni?
Citera
2013-02-07, 15:59
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Kanske har skrivits om det men Skoglunds kommande match. Platsar den här?

http://www.facebook.com/erikskoglundpromotion

Jag ser honom som Sveriges största hopp inom fighting tillsammans med "the mauler". Skoglund har dock kapacitet att gå betydligt längre. Det finns dem som säger att han kan bli bäst.

Vad tror ni?

Har sett någon eller några fighter med Skoglund, senast såg jag hans fight mot Marosi. Han har såklart potential som vi alla kan konstatera men motståndet han har mött är absolut ingen värdemätare. Gustafsson har åtminstone mött gediget motstånd såsom T. Silva, Davis och Shogun, han har tagit bra smällar mot både Silva och Shogun. Jag vågar inte säga speciellt mycket om en boxare förrän de har haft den där jämna matchningen och framförallt för att se hur de klarar av trycket som är så viktigt i boxning. Hur kommer han reagera om han åker i golvet etc. Han är såklart ung och det är förståeligt att Sauerland sakta vill trappa upp det men jag kommer hålla mig borta lite från hypen tills han kliver upp i motstånd, ser framemot det.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-02-07 kl. 16:09.
Citera
2013-02-07, 22:41
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Wow, vad tror ni om Cunningham vs Fury? Den ser jag verkligen fram emot. Ska bli skoj att se.

Cunningham är den betydligt bättre boxaren men Fury kommer väga runt 25 kilo mer i ringen. Förstår att han hellre fightas i tungvikt han får säkert bättre betalt men jag ser honom hellre i cruiservikt där han är en av de absolut bästa. Intressant fight som jag verkligen ser fram mot. Cunningham kommer dansa och stick and move stick and move hela fighten. Det kan nog frustera en betydligt långsamare Fury...vad tror du själv?

Intervju med Badou Jack
http://www.fighthype.com/news/article13904.html
Senast redigerad av Reggie Hamond 2013-02-07 kl. 22:48.
Citera
2013-02-08, 08:32
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Har sett någon eller några fighter med Skoglund, senast såg jag hans fight mot Marosi. Han har såklart potential som vi alla kan konstatera men motståndet han har mött är absolut ingen värdemätare. Gustafsson har åtminstone mött gediget motstånd såsom T. Silva, Davis och Shogun, han har tagit bra smällar mot både Silva och Shogun. Jag vågar inte säga speciellt mycket om en boxare förrän de har haft den där jämna matchningen och framförallt för att se hur de klarar av trycket som är så viktigt i boxning. Hur kommer han reagera om han åker i golvet etc. Han är såklart ung och det är förståeligt att Sauerland sakta vill trappa upp det men jag kommer hålla mig borta lite från hypen tills han kliver upp i motstånd, ser framemot det.

Intressant.
Många som frågat sig varför inte Skoglund får möta bättre motstånd. Men som du säger kan det vara smart att matcha honom successivt högre tills att han når en super-form.

Gustafsson är magiskt bra, den bäste vi haft inom MMA definitivt och även om du blandar in K1 m.m. ett extremt imponerande facit. Och långt från över.
Men har han kapacitet att bli number one i sin viktklass? Jag vet inte. Jag hoppas det.

De som kan boxning säger att Skoglund är bättre än Kranjc var i samma ålder. Men åh andra sidan var väl tyson dubbel världsmästare vid samma ålder, så ja. Det finns väl grader i helvetet
Citera
2013-02-08, 10:33
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Man kan inte säga mycket om Skoglund ännu. Tror inte han kommer så långt. Men hoppas på det!
Jättebra att de matchar honom långsamt så han får känna på det. Lite som Boytsov.
Citera
2013-02-08, 10:39
Medlem
Är det någon som vet vem Wlademir Klitchko kommer att möta i april? Det hår rykten om Odlanier Solis, stämmer det eller är det Beata spekulationer?

Om det stämmer, hur kommer det sig att klitchko ska möta utmanare som klitchko troligtvis kommer vinna över lätt? Hur kommer det sig att klitchko inte kommer att möta Tyson Fury?
Citera
2013-02-08, 16:25
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dutch201
Är det någon som vet vem Wlademir Klitchko kommer att möta i april? Det hår rykten om Odlanier Solis, stämmer det eller är det Beata spekulationer?

Om det stämmer, hur kommer det sig att klitchko ska möta utmanare som klitchko troligtvis kommer vinna över lätt? Hur kommer det sig att klitchko inte kommer att möta Tyson Fury?

W. Klitschko mot Solis var det snack om men det verkar som att det inte blir av. Det ryktas nu om Francesco Pianeta (28-0), vet nästan ingenting om honom förutom att han är stor (196 cm).

Problemet med Klitschkos är väl framförallt att de inte har så mycket utmaning, Fury behöver lite mer erfarenhet och är nu bokad mot Cunningham men om Fury vinner så lär en Klitschko vara nära. Han behöver nog några fighter till innan han är redo annars blir det som Charr mot Vitali.

Edit: Sen vill jag också tillägga att det kan vara riktigt riskabelt att fortsätta fighta bra motstånd som Cunningham för Fury för om han förlorar är möjligheten att möta Klitschko med största sannolikhet borta och också en stor lönedag förlorad. Erfarenhet är bra men man också ta möjligheten för en titelfight om den finns där. En svår balansgång
Senast redigerad av Godzilla3 2013-02-08 kl. 16:28.
Citera
2013-02-08, 17:00
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
W. Klitschko mot Solis var det snack om men det verkar som att det inte blir av. Det ryktas nu om Francesco Pianeta (28-0), vet nästan ingenting om honom förutom att han är stor (196 cm).

Problemet med Klitschkos är väl framförallt att de inte har så mycket utmaning, Fury behöver lite mer erfarenhet och är nu bokad mot Cunningham men om Fury vinner så lär en Klitschko vara nära. Han behöver nog några fighter till innan han är redo annars blir det som Charr mot Vitali.

Edit: Sen vill jag också tillägga att det kan vara riktigt riskabelt att fortsätta fighta bra motstånd som Cunningham för Fury för om han förlorar är möjligheten att möta Klitschko med största sannolikhet borta och också en stor lönedag förlorad. Erfarenhet är bra men man också ta möjligheten för en titelfight om den finns där. En svår balansgång

Jag har ändå uppfattningen att Fury vill bli så bra som han kan bli snarare än så rik som möjligt. Jag tror han slår ut cunnigham och även om det ärden kanske tuffaste Fury har gått så tycker jag ändå han ska ta fighten på sin storlek om inte annat. Dessutom såg det ut som han tagit stora kliv i sin utveckling den senaste fighten.

Men jag tvivlar på Fury någonsin möter Klitschko. Tror bröderna kommer gå i pension innan fury är redo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in