2011-05-20, 02:41
Medlem
Bellybusterrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomaye
Ortiz är ett bra alternativ.
Bradley är ett bra alternativ.
Martinez är ett bra alternativ.

Det är inte särskilt självklart att man böjer och vrider sin viktklass och catchweights efter hur man får fördel mot sin motståndare.
Viktklasserna är till för att det ska vara på lika villkor.

Men ändå menar du att Pac ska kunna fightas både mot Martinez på 155 och Marquez på 135? Hur var det med lika villkor? Hans viktklass är 147 (enligt Roach), om någon vill utmana så får dom göra det på 147, det är fånigt att kräva nåt annat av Pacquiao.

Ortiz är överskattad efter sin senaste vinst, om han får en fight mot Manny så slutar han som Hatton. Bradley hade varit en bättre utmaning än både Marquez och Ortiz men han är så jävla tråkig och lär inte sälja i närheten av lika bra som Marquez.
Citera
2011-05-20, 03:02
Medlem
bomayes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellybusterr
Men ändå menar du att Pac ska kunna fightas både mot Martinez på 155 och Marquez på 135? Hur var det med lika villkor? Hans viktklass är 147 (enligt Roach), om någon vill utmana så får dom göra det på 147, det är fånigt att kräva nåt annat av Pacquiao.
Ja och nyss var Cotto och Mosley för stor och tvingades till catchweights för Pacquiao var för liten för 147. (dock kastade de sig över chansen att möta Mosley då de såg hur jävla slut människan var)

Sedan erövrar de ett 154 bälte med 150 cw och använder det som promotion och legacy byggande.

Så med andra ord är Pac för liten för 147 när han ska möta stora killar, och för stor för 140 när han ska möta små killar.
Vidare är tydligen Pacquiao för liten för att försvara sin 154lbs titel mot den rättvärdige wbc-champen i samma viktklass, men han är inte för stor för att möta en uppblåst super fjäderviktare? Ok.

Citat:
Ortiz är överskattad efter sin senaste vinst, om han får en fight mot Manny så slutar han som Hatton. Bradley hade varit en bättre utmaning än både Marquez och Ortiz men han är så jävla tråkig och lär inte sälja i närheten av lika bra som Marquez.
Överskattad? Han såg helt jävla fenomenal ut senast och är den näst bäste fightern i catchweight kungen manny Pacquiaos viktklass?
Dock möter ju inte Pacquiao folk som kommer från en bra vinst. Det är extremt länge sedan nu.
Kul att du intresserar dig för Bob Arums ekonomiska framgångar. Själv är jag rätt obrydd, och jag tror nog att Bradley lockar bättre än Joshua Clottey.

Får man lov att ställa en fråga till er rabiata Pacquiao dyrkare? Tycker ni en rematch mot Cotto, eller en fight mot Zab Judah vore okey i nästa fight (efter jmm)? Kommer ni sitta här och säga "jo, men Cotto, han är jävligt populär bland puerto ricaner.. denna går att säja"?

Eller kommer ni kasta er i blint raseri och gasta om att Pacquiao faktiskt fightas till skillnad från den där jävla Floyd?

Själv kommer jag sucka lika mycket som jag suckat och himlat med ögonen åt Pacquiaos fighter sedan Cotto. Sedan kommer jag blicka framåt med förhoppning om att en fantastisk fighter faktiskt ska lyfta boxningen till fornstora dagar genom att ta sig an de bästa matcherna han kan få tag i. Hittils känner jag mig besviken.
Citera
2011-05-20, 04:21
Medlem
Bellybusterrs avatar
Citat:
Ja och nyss var Cotto och Mosley för stor och tvingades till catchweights för Pacquiao var för liten för 147. (dock kastade de sig över chansen att möta Mosley då de såg hur jävla slut människan var)

Sedan erövrar de ett 154 bälte med 150 cw och använder det som promotion och legacy byggande.

Så med andra ord är Pac för liten för 147 när han ska möta stora killar, och för stor för 140 när han ska möta små killar.
Vidare är tydligen Pacquiao för liten för att försvara sin 154lbs titel mot den rättvärdige wbc-champen i samma viktklass, men han är inte för stor för att möta en uppblåst super fjäderviktare? Ok.

Jag håller med om att bältet mot Margarito var trams, har aldrig sagt nåt annat. Manny har aldrig varit och kommer förhoppningsvis aldrig att bli en 154lb fighter, det vore vansinne att gå upp och möta Martinez.

Citat:
Överskattad? Han såg helt jävla fenomenal ut senast och är den näst bäste fightern i catchweight kungen manny Pacquiaos viktklass?
Dock möter ju inte Pacquiao folk som kommer från en bra vinst. Det är extremt länge sedan nu.
Kul att du intresserar dig för Bob Arums ekonomiska framgångar. Själv är jag rätt obrydd, och jag tror nog att Bradley lockar bättre än Joshua Clottey.

Det var mer Berto som såg dålig ut i mina ögon. SOm sagt, kolla på Pacman-Hatton, jag tror inte det skulle bli svårare än så för Manny. Bradley drar säkert bättre än Clottey men Clottey var en skitmatchning, bara för att man gjort en skitmatchning innan så behöver man väl inte göra en till?

Citat:
Får man lov att ställa en fråga till er rabiata Pacquiao dyrkare? Tycker ni en rematch mot Cotto, eller en fight mot Zab Judah vore okey i nästa fight (efter jmm)? Kommer ni sitta här och säga "jo, men Cotto, han är jävligt populär bland puerto ricaner.. denna går att säja"?

Skillnaden mellan Cotto och Marquez är ju givetvis att Cotto blev stoppad medan Marquez-fighterna var jämna och vissa tom hävdar att Marquez vann en eller båda.
Citera
2011-05-20, 04:29
Medlem
bomayes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellybusterr
Jag håller med om att bältet mot Margarito var trams, har aldrig sagt nåt annat. Manny har aldrig varit och kommer förhoppningsvis aldrig att bli en 154lb fighter, det vore vansinne att gå upp och möta Martinez.
Likvärdigt vansinne att möta jmm. En naturlig 130lbs fighter.

Kan garantera att Pac är större favorit mot jmm än Martinez är mot Pac rent oddsmässigt, alltså också en större mismatch.

Citat:
Det var mer Berto som såg dålig ut i mina ögon. SOm sagt, kolla på Pacman-Hatton, jag tror inte det skulle bli svårare än så för Manny. Bradley drar säkert bättre än Clottey men Clottey var en skitmatchning, bara för att man gjort en skitmatchning innan så behöver man väl inte göra en till?
Tycker båda såg bra ut. Hur kan du påstå att ORtiz inte såg grym ut? Vad för fel såg du?

Hatton och Ortiz har inget gemensamt. Varför drar du upp det?

Ja du tycker inte Mosley och Margarito var skitmatchningar då? Bradley står för en unik utmaning och är prime. Det räcker gott och väl det.

Citat:
Skillnaden mellan Cotto och Marquez är ju givetvis att Cotto blev stoppad medan Marquez-fighterna var jämna och vissa tom hävdar att Marquez vann en eller båda.
På 125-130lbs!! Ska vi hoppas på en jones vs Toney 2 för tungviktstiteln eller kanske Castillo vs Floyd 3 på 154lbs?

Det är uppenbart att "ni" antingen ser på boxning annorlunda än jag, eller är helt över öronen förälskad i Pac. Oavsett vilket av dessa som stämmer (eller kanske båda) känns detta som en lönlös diskussion. Ni får helt enkelt se framemot matchen mot JMM och sedan kanske Cotto/Judah på samma sätt som ni sett framemot matcher mot pensionärer, fuskande nollor och mentala dvärgar. Margarito, Mosley, Clottey var skitmatcher enligt mig och jag tvivlar på att jmm blir bättre. Det är en (enligt roach) naturlig 147:a mot en naturlig 130:a som dessutom tappat i skills.

Men skitsamma. Enjoy.
Senast redigerad av bomaye 2011-05-20 kl. 04:32.
Citera
2011-05-20, 10:17
Medlem
AIFares avatar
Jag tror det handlar mer om att jag försöker vara realistisk. När Pac skulle möta Mosley blev jag väldigt besviken, men den gången hade han faktiskt inte så mycket till val. Clottey matchen var skit, men många ansåg att Clottey slog Cotto vilket gjorde att vissa ifrågasatte Pacs seger över Cotto.

Att Pac slog Margarito sönder och samman så hans karriär tog slut hade jag faktiskt inget emot.

Jag skulle också vilja att Pac mötte Martinez, men att bli besviken på att en liten welterviktare inte tar sig ann den odiskutable mellanviktsmästaren är inget som gör mig förvånad eller besviken. När Floyd gick upp i WW o tog titeln där var det ingen som försökte pusha för att han skulle upp i mellanvikt och möta Hopkins. Då ville folk bara se honom mot Margarito för att han ansågs vara största hotet mot Floyd i WW.

Jag tror Pac stoppar JMM inom 2 ronder och att det inte alls blir speciellt spännande, men jag förstår varför matchen blir av. Tror ni verkligen det skulle göra någon skillnad ifall dom möttes 4 ibs lättare på invägningen?

Jag håller med om tramset med 154 ibs bältet osv, men jag förstår det också. Jag tror vi här i Europa/Sverige är lite naiva då vi inte har någon proffsboxningskultur och inte har koll på hur branchen funkar.

Jag tror ni glömmer bort lite att Ortiz ganska nyligen lämnade top rank för goldenboy, detta är självklart ett hinder när det gäller hans chanser att få möta Pac.

Jag tycker inte allt Pacuiao gör är bra, men man måste ändå ge honom att han är konstant aktiv, möter topp boxare och kommer alltid för att fightas. Det kanske inte låter så märkvärdigt med tanke på att han är boxare, men det är bättre än dom flesta andra boxare.

Jag tror den stora skillnaden mellan oss egentligen är att du har större förhoppningar än mig och att du tidigare inte har blivit besviken på matcher som aldrig blivit av lika många gånger som mig. Jag förväntar mig alltid det värsta.
Citera
2011-05-20, 10:19
Medlem
AIFares avatar
Läste just bra nyheter, Paul Williams vs Erislandy Lara signad för den 9e juli.
Citera
2011-05-20, 17:14
Medlem
Någon som vet om Groves-DeGale eller Dirrell-Pascal visas i Sverige i morgon? Har en engelsman som kommer på besök över helgen som gärna hade sett de på krogen.
Citera
2011-05-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomaye

Eller kommer ni kasta er i blint raseri och gasta om att Pacquiao faktiskt fightas till skillnad från den där jävla Floyd?

Själv kommer jag sucka lika mycket som jag suckat och himlat med ögonen åt Pacquiaos fighter sedan Cotto. Sedan kommer jag blicka framåt med förhoppning om att en fantastisk fighter faktiskt ska lyfta boxningen till fornstora dagar genom att ta sig an de bästa matcherna han kan få tag i. Hittils känner jag mig besviken.

Pac-Mosley var 147, Mosley var gammal jag vet.

Pac-Cotto 145, som max hade det varit i full weltervikt dvs 147 pounds. 2 pounds är inget jämfört med 135 vs Marquez och 155 vs Martinez som är 20 pounds emellan.

Så antingen väljer man att Pac ska möta Marqeuz i 135 men då ska man inte yttra sig om Martinez för det är 20 pounds skillnad, eller så väljer man Martinez och då kan man inte kräva att Pac ska gå ner 20 pounds för att Marquez ska ha nån chans.

Ni ser GSP som själv säger att den dagen han gått upp en viktklass kommer han att stanna där, det finns andledningar till varför samt att Pac är 32 år gammal och då leker man inte med vågen.

Ortiz, Bradley även Amir Khan borde Pac möta istället. Möter han Zab Judah så dyker alla Mayweather fans upp och säger att Pac bara möter folk som Mayweather besegrat.

Ortiz mötte förövrigt en ringrostad Berto. Kan man något om boxning så ser man det direkt från rond ett att det inte var densamma explosiva och farliga Berto som tog sig upp bland proffsen. Sen kanske Berto är överskattad med eftersom han aldrig riktigt mött någon farlig kille tills Ortiz.
Berto match innan Ortiz slutade i rond 1 och det räckte nog knappt som en tune up.
Ortiz är bra men inte farlig nog för att skada Pac, den enda som jag kan se idag vinna mot Pac är Mayweather och Khan.
Khan kommer nog att boxa ihjäl Bradley så fort han skriver på kontraktet, så Bradley vs Pac lär inte ske.

De enda catchweighten är vs Margarito @ 150 pounds(I den vikten var Marg fotfarande för stor)
Cotto vs Pac @ 145 pounds.
De La Hoya @ 147 pounds. Alltså hans första match i 140 klassen överhuvudtaget.

Är det några fler? Inte vad jag kan tänka på. Hatton kanske men den borde inte räknas för Hatton är nästan mindre än Pac.

Pacquiao kommer förövrigt att käka upp Zab Judah, Zab ser bra ut just nu för att han slåss mot nonamers och bums. När Zab möter en toppkille igen så kommer folk inte ens nämna Pac-Judah längre.

Jag är ingen Pac dyrkare men rätt ska vara rätt. Vill ni att Pac ska möta Bradley? Jag tycker varför inte men ska han inte skriva på och gå mot Amir Khan först? Duckar han Khan så är nog inte Pac i hans tankar ännu. Om han mötter Cotto igen så ska det vara i 147 för nu har Pac växt in sig ordentligt i viktlassen.
Citera
2011-05-20, 18:18
Medlem
Om Clottey förresten, vem fan ser bra ut mot honom? Kan ni ens boxning eller? Han är ju 90% defensiv, är ju mer action i "Pacquiao vs heavybag" @ youtube:S.

Man lägger skulden på killen som inte kom för att fightas, inte tvärtom-_-.
Citera
2011-05-20, 19:08
Medlem
AIFares avatar
Bara för att klargöra. Pac och Khan tränar båda under Roach, är goda vänner och sparringkamrater. Jag kan satsa allt jag äger på att dom 2 aldrig kommer att mötas.
Citera
2011-05-20, 20:47
Medlem
bomayes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
Pac-Mosley var 147, Mosley var gammal jag vet.
Jo jag vet? Jag skrev ju att Pacquiao och hans team kastade sig ivrigt efter chansen att möta Mosley då han var bevisat "shot".

När Mosley, innan han mötte Mayweather och efter han krossat Margarito bad Roach om matchen svarade Roach att de kan tänka sig det om han väger in på 142lbs. Mosley sa då att han inte kan ta sig så lågt, och frågade varför de skulle möta Cotto på 145. Då svarade Roach..

"Youre too good for 145".

Så var det med det.

Citat:
Pac-Cotto 145, som max hade det varit i full weltervikt dvs 147 pounds. 2 pounds är inget jämfört med 135 vs Marquez och 155 vs Martinez som är 20 pounds emellan.
Förstår verkligen inte vad du vill få sagt här.

Citat:
Så antingen väljer man att Pac ska möta Marqeuz i 135 men då ska man inte yttra sig om Martinez för det är 20 pounds skillnad, eller så väljer man Martinez och då kan man inte kräva att Pac ska gå ner 20 pounds för att Marquez ska ha nån chans.
Pac borde möta Martinez då han vunnit Martinez gamla titel i just den viktklassen.

Jag har inte påstått att Pac ska möta jmm på 135. Dock vore 135 den högsta vikten varvid denna match är acceptabel och inte ett skämt. Därför tycker jag Pac ska möta någon annan.

Marquez har visat att han inte bara har en chans, utan även boxar ut Pacquiao totalt i perioder.
Vi såg dock också hur långsam och kass han såg ut mot Mayweather. jmm har passerat sin prime för ett bra tag sedan, och har inte varit riktigt effektiv ovanför 130. Karln är snart 38 år gammal.

Citat:
Ni ser GSP som själv säger att den dagen han gått upp en viktklass kommer han att stanna där, det finns andledningar till varför samt att Pac är 32 år gammal och då leker man inte med vågen.
Precis, så möt inte en lättviktare då? Det är ju precis det som är problemet.

Citat:
Ortiz, Bradley även Amir Khan borde Pac möta istället. Möter han Zab Judah så dyker alla Mayweather fans upp och säger att Pac bara möter folk som Mayweather besegrat.
Ja eller så dyker vi boxningsfans upp och säger att en match mot Judah är ett jävla skämt för att han, precis som Pacs andra nyliga motståndare är en skugga av sitt forna jag. Ett "jag" som inte ens var särskilt spektakulärt till att börja med. Zab hade sin speed men inte så mycket mer.

Att Arum ens nämner en match mot Judah är skrattretande. Håller du inte med?

Citat:
Ortiz mötte förövrigt en ringrostad Berto. Kan man något om boxning så ser man det direkt från rond ett att det inte var densamma explosiva och farliga Berto som tog sig upp bland proffsen. Sen kanske Berto är överskattad med eftersom han aldrig riktigt mött någon farlig kille tills Ortiz.
Berto match innan Ortiz slutade i rond 1 och det räckte nog knappt som en tune up.
Ortiz är bra men inte farlig nog för att skada Pac, den enda som jag kan se idag vinna mot Pac är Mayweather och Khan.
Så nu ska vi spekulera bort Ortiz kvaliteer så Pac ska slippa möta honom? Löjligt.

"äh fan Manny har problem med counterpunchers, ingen ide att Floyd ens möter honom".

Citat:
Khan kommer nog att boxa ihjäl Bradley så fort han skriver på kontraktet, så Bradley vs Pac lär inte ske.
Ja, det ska bli intressant att se Bambi besegra bradley som kommer ligga på hela matchen. Vi får väl se. Själv tvivlar jag.

Citat:
De enda catchweighten är vs Margarito @ 150 pounds(I den vikten var Marg fotfarande för stor)
Cotto vs Pac @ 145 pounds.
De La Hoya @ 147 pounds. Alltså hans första match i 140 klassen överhuvudtaget.
Ja de två titlar han vunnit senast har varit på catchweight. 150lbs för 154 titeln och 145 för 147 titeln.Trams.

Citat:
Är det några fler? Inte vad jag kan tänka på. Hatton kanske men den borde inte räknas för Hatton är nästan mindre än Pac.
huh?

Citat:
Pacquiao kommer förövrigt att käka upp Zab Judah, Zab ser bra ut just nu för att han slåss mot nonamers och bums. När Zab möter en toppkille igen så kommer folk inte ens nämna Pac-Judah längre.
Den enda människan som nämner Judah är ju Bob Arum.

Sen har judah inte sett imponerande ut. Han låg risigt till senast, och matchen innan tyckte jag faktiskt han förlorade. Senaste nämnvärda vinsten är 2005 mot en överskattad spinks.

Att möta Judah vore ett nytt bottenrekord för denna sjuka cirkus.

Citat:
Jag är ingen Pac dyrkare men rätt ska vara rätt. Vill ni att Pac ska möta Bradley? Jag tycker varför inte men ska han inte skriva på och gå mot Amir Khan först? Duckar han Khan så är nog inte Pac i hans tankar ännu. Om han mötter Cotto igen så ska det vara i 147 för nu har Pac växt in sig ordentligt i viktlassen.
Varför ska han möta Cotto igen? Vad finns där att bevisa?
Han ska möta Ortiz, Bradley, Martinez eller gå ut och säga om han går med på testerna eller ej så matchen mot Floyd kan genomföras/läggas ned för gott.

Näe somsagt. Ge mig Floyd vs castillo för tungviktstiteln härnäst. Inget förvånar mig längre.

Ska bli rent utsagt skönt när Pac och floyd går i pension för gott. Fantastiska fighters visst, men fyfan vilka jävla besvikelser de bjuder på.
Bättre att lägga fokus på nästkommande stjärnor istället. Donaire exempelvis.

Längtar tillbaka till en tid då vår vackra sport handlade om vem som var den bäste mannen. Vem som visade upp mest mod och skicklighet. Att söka utmaningar.
Nu handlar allt om pengar och riskminimering.
Senast redigerad av bomaye 2011-05-20 kl. 20:52.
Citera
2011-05-20, 20:58
Medlem
bomayes avatar
Tv10 sänder förresten Roy Jones jr vs lebedev imorrn kl 17 (tror jag). För de som vill se den tragedin live.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in