Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
Pac-Mosley var 147, Mosley var gammal jag vet.
Jo jag vet? Jag skrev ju att Pacquiao och hans team kastade sig ivrigt efter chansen att möta Mosley då han var bevisat "shot".
När Mosley, innan han mötte Mayweather och efter han krossat Margarito bad Roach om matchen svarade Roach att de kan tänka sig det om han väger in på 142lbs. Mosley sa då att han inte kan ta sig så lågt, och frågade varför de skulle möta Cotto på 145. Då svarade Roach..
"Youre too good for 145".
Så var det med det.
Citat:
Pac-Cotto 145, som max hade det varit i full weltervikt dvs 147 pounds. 2 pounds är inget jämfört med 135 vs Marquez och 155 vs Martinez som är 20 pounds emellan.
Förstår verkligen inte vad du vill få sagt här.
Citat:
Så antingen väljer man att Pac ska möta Marqeuz i 135 men då ska man inte yttra sig om Martinez för det är 20 pounds skillnad, eller så väljer man Martinez och då kan man inte kräva att Pac ska gå ner 20 pounds för att Marquez ska ha nån chans.
Pac borde möta Martinez då han vunnit Martinez gamla titel i just den viktklassen.
Jag har inte påstått att Pac ska möta jmm på 135. Dock vore 135 den högsta vikten varvid denna match är acceptabel och inte ett skämt. Därför tycker jag Pac ska möta någon annan.
Marquez har visat att han inte bara har en chans, utan även boxar ut Pacquiao totalt i perioder.
Vi såg dock också hur långsam och kass han såg ut mot Mayweather. jmm har passerat sin prime för ett bra tag sedan, och har inte varit riktigt effektiv ovanför 130. Karln är snart 38 år gammal.
Citat:
Ni ser GSP som själv säger att den dagen han gått upp en viktklass kommer han att stanna där, det finns andledningar till varför samt att Pac är 32 år gammal och då leker man inte med vågen.
Precis, så möt inte en lättviktare då? Det är ju precis det som är problemet.
Citat:
Ortiz, Bradley även Amir Khan borde Pac möta istället. Möter han Zab Judah så dyker alla Mayweather fans upp och säger att Pac bara möter folk som Mayweather besegrat.
Ja eller så dyker vi boxningsfans upp och säger att en match mot Judah är ett jävla skämt för att han, precis som Pacs andra nyliga motståndare är en skugga av sitt forna jag. Ett "jag" som inte ens var särskilt spektakulärt till att börja med. Zab hade sin speed men inte så mycket mer.
Att Arum ens nämner en match mot Judah är skrattretande. Håller du inte med?
Citat:
Ortiz mötte förövrigt en ringrostad Berto. Kan man något om boxning så ser man det direkt från rond ett att det inte var densamma explosiva och farliga Berto som tog sig upp bland proffsen. Sen kanske Berto är överskattad med eftersom han aldrig riktigt mött någon farlig kille tills Ortiz.
Berto match innan Ortiz slutade i rond 1 och det räckte nog knappt som en tune up.
Ortiz är bra men inte farlig nog för att skada Pac, den enda som jag kan se idag vinna mot Pac är Mayweather och Khan.
Så nu ska vi spekulera bort Ortiz kvaliteer så Pac ska slippa möta honom? Löjligt.
"äh fan Manny har problem med counterpunchers, ingen ide att Floyd ens möter honom".
Citat:
Khan kommer nog att boxa ihjäl Bradley så fort han skriver på kontraktet, så Bradley vs Pac lär inte ske.
Ja, det ska bli intressant att se Bambi besegra bradley som kommer ligga på hela matchen. Vi får väl se. Själv tvivlar jag.
Citat:
De enda catchweighten är vs Margarito @ 150 pounds(I den vikten var Marg fotfarande för stor)
Cotto vs Pac @ 145 pounds.
De La Hoya @ 147 pounds. Alltså hans första match i 140 klassen överhuvudtaget.
Ja de två titlar han vunnit senast har varit på catchweight. 150lbs för 154 titeln och 145 för 147 titeln.Trams.
Citat:
Är det några fler? Inte vad jag kan tänka på. Hatton kanske men den borde inte räknas för Hatton är nästan mindre än Pac.
huh?
Citat:
Pacquiao kommer förövrigt att käka upp Zab Judah, Zab ser bra ut just nu för att han slåss mot nonamers och bums. När Zab möter en toppkille igen så kommer folk inte ens nämna Pac-Judah längre.
Den enda människan som nämner Judah är ju Bob Arum.
Sen har judah inte sett imponerande ut. Han låg risigt till senast, och matchen innan tyckte jag faktiskt han förlorade. Senaste nämnvärda vinsten är 2005 mot en överskattad spinks.
Att möta Judah vore ett nytt bottenrekord för denna sjuka cirkus.
Citat:
Jag är ingen Pac dyrkare men rätt ska vara rätt. Vill ni att Pac ska möta Bradley? Jag tycker varför inte men ska han inte skriva på och gå mot Amir Khan först? Duckar han Khan så är nog inte Pac i hans tankar ännu. Om han mötter Cotto igen så ska det vara i 147 för nu har Pac växt in sig ordentligt i viktlassen.
Varför ska han möta Cotto igen? Vad finns där att bevisa?
Han ska möta Ortiz, Bradley, Martinez eller gå ut och säga om han går med på testerna eller ej så matchen mot Floyd kan genomföras/läggas ned för gott.
Näe somsagt. Ge mig Floyd vs castillo för tungviktstiteln härnäst. Inget förvånar mig längre.
Ska bli rent utsagt skönt när Pac och floyd går i pension för gott. Fantastiska fighters visst, men fyfan vilka jävla besvikelser de bjuder på.
Bättre att lägga fokus på nästkommande stjärnor istället. Donaire exempelvis.
Längtar tillbaka till en tid då vår vackra sport handlade om vem som var den bäste mannen. Vem som visade upp mest mod och skicklighet. Att söka utmaningar.
Nu handlar allt om pengar och riskminimering.