2011-12-04, 01:04
Medlem
ManilaCowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Am Omega
helenius förstod snabbt att detta inte går vägen. han stängde in sig bakom garden och gömde sig där till 12 ronden.. han vann en rond, resten gick till chisora.

totalt ägd av chisora som boxade väldigt snyggt, hans kroppslag var det som avgjorde matchen inte lögnen om brutna händer och armar

Helenius har pajat handen i en tidigare fight också. Jag såg matchen ihop med en gammal boxare som sett mkt av Helenius tidigare och han snackade redan innan de sista ronderna att Helenius måste pajat högern.
Citera
2011-12-04, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManilaCowboy
Helenius har pajat handen i en tidigare fight också. Jag såg matchen ihop med en gammal boxare som sett mkt av Helenius tidigare och han snackade redan innan de sista ronderna att Helenius måste pajat högern.
du tycker att Helenius vann alltså? skit i domarna, vill veta vad du tycker
Citera
2011-12-04, 01:11
Medlem
Det är alltid intressant hur alla vänder kappan efter vinden
Robert Helenius vinner på knockout:
Sverige: Härligt, en svenskfödd!!
Finland: Hyvä!! Suomen poika!
Tyskland: Deutsch Training liefert Ergebnisse!!

Robert Helenius förlorar i åskådarens ögon
Sverige: Finnjävel!
Finland: Homo Swedu!
Tyskland: Verdammt Verlierer!

Även om Chisora var betydligt mer aktiv och påträngande än Helenius så fick Robert marginalt mera klara träffar och med klara utesluter jag träffar på motsåndarens armar, sidor o handskar. Dessutom tog Chisora flera gånger i fatt på Robert och slog honom då, vilket ska vara förbjudet vad jag vet.
Så, en klart svag fight av Homo Svensken Finnjävel Förloraren Helenius men jag anser att den enarmade banditen visade hjärta och att han verkligen inte har någon glaskäke och kan bara betraktas som en äkta (nordisk) krigare.
Oavsett hur det går för han i framtiden så har den Nordiska Mardrömmen min respekt för det han har åstadkommit inom boxningen. Punkt.
Citera
2011-12-04, 01:11
Medlem
bravehs avatar
Bröt handen? Varför hördes inget av det mellan ronderna? Ni som kan tyska hörde väl Helenius tränare säga "nu måste du göra något" och visa vänster-höger innan rond 11?

Bruten hand låter som en lögn. Helenius var ju utmattad, tog emot många kroppsslag, hade ingen kraft i slagen efter rond 4 typ.....
Citera
2011-12-04, 01:18
Medlem
ManilaCowboys avatar
Citat:
du tycker att Helenius vann alltså? skit i domarna, vill veta vad du tycker

Jag tyckte Chisora vann och den åsikten delade även boxaren jag såg matchen ihop med. Dock tror jag inte att det var någon lögn att Helenius hade pajat handen.
Citera
2011-12-04, 01:19
Medlem
Glajjans avatar
Stream För Fan!
Citera
2011-12-04, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rautasaari

Även om Chisora var betydligt mer aktiv och påträngande än Helenius så fick Robert marginalt mera klara träffar och med klara utesluter jag träffar på motsåndarens armar, sidor o handskar. Dessutom tog Chisora flera gånger i fatt på Robert och slog honom då, vilket ska vara förbjudet vad jag vet.
Så, en klart svag fight av Homo Svensken Finnjävel Förloraren Helenius men jag anser att den enarmade banditen visade hjärta och att han verkligen inte har någon glaskäke och kan bara betraktas som en äkta (nordisk) krigare.
Oavsett hur det går för han i framtiden så har den Nordiska Mardrömmen min respekt för det han har åstadkommit inom boxningen. Punkt.
jag hade verkligen stora förhoppningar om att han var REAL DEAL.. fy fan så besviken jag var efter rond 3 när han blev feg och drog sig undan bakom sin garde..

chisora var på anfall hela matchen rörde mycket på överkroppen, tog bort jabben från helenius och matade in slag efter slag på "mardrömmens" kropp och dominerade honom totalt, helenius var helt förvirrad, hade slut på ideer och såg ut som en statist från Walking Dead serien

helenius fegade sig ur, han behövde bara stå på benen för att vinna det visste han om och det var precis vad som hände..
Chisora är svart och lätt att behandla som man gjorde.. fy fan vad illa
Citera
2011-12-04, 01:41
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stronglikealion
http://www.youtube.com/watch?v=g1d6AQ-ECo8

Döm ej en titel-utmanare på en sketen match med bruten hand.

waddap

Det spelar ingen roll om han hade en bruten hand. Helenius förlorade matchen stort. Pinsamt att Helenius hade mage att påstå att han vann matchen rättvist. Chisora må vara dryg och allmänt kaxig men rätt ska vara rätt. Chisora vann matchen klart på poäng.

Snacka om uppgjord match. Om Chisora hade knockat honom hade det förmodligen blivit oavgjort. Pinsamt var ordet.
Citera
2011-12-04, 01:43
Medlem
T.B.s avatar
Citat:

Tycker att du fått det hela om bakfoten, det är väl ingen som har skrivit att Helenius är en nolla bara för att han borde förlorat. Alla stora boxare förlorar förr eller senare om dom inte är extremt taktiska i matchval eller duckar.

Det jag, precis som du fick bekräftat i den här matchen är att Helenius inte har någon glaskäke och har ett stort hjärta. Har han dessutom boxats med bruten hand så är ju insatsen närmast heroisk.

Redan tidigare har man vetat om hans knockout-förmåga även om man inte såg till den i just den här matchen. Tror han kan bli en riktig utmanare till Klitschko-bröderna om han fortsätter utvecklas och jobbar med sina svaga sidor.
Citera
2011-12-04, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.B.
Tycker att du fått det hela om bakfoten, det är väl ingen som har skrivit att Helenius är en nolla bara för att han borde förlorat. Alla stora boxare förlorar förr eller senare om dom inte är extremt taktiska i matchval eller duckar.

Det jag, precis som du fick bekräftat i den här matchen är att Helenius inte har någon glaskäke och har ett stort hjärta. Har han dessutom boxats med bruten hand så är ju insatsen närmast heroisk.

Redan tidigare har man vetat om hans knockout-förmåga även om man inte såg till den i just den här matchen. Tror han kan bli en riktig utmanare till Klitschko-bröderna om han fortsätter utvecklas och jobbar med sina svaga sidor.
nej du det blir nog ingen ATG av helenius det kan vi slå fast här och nu.. killen förlorade ju vartenda rond och du tror fortfarande det blir nåt av han? pfff glöm det
Citera
2011-12-04, 02:05
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:

Hahaha....Lägg ner för Guds skull. Hur fan kan du försöka göra Chisoras klara vinst till att Helenius fick in de bästa träffarna? Helenius hade inte en suck i denna match. Att han kan ta en smäll har han redan bevisat i tidigare matcher mot hårdslående boxare så det var ingen nyhet direkt.
Citera
2011-12-04, 03:21
Medlem
T.B.s avatar
Citat:
nej du det blir nog ingen ATG av helenius det kan vi slå fast här och nu.. killen förlorade ju vartenda rond och du tror fortfarande det blir nåt av han? pfff glöm det

Varför inte?

- Han har storleken
- Han har hjärta (om hans hand var bruten, än mer)
- Han har käken
- Han har knockout-slaget

Ja, han förlorade dom flesta ronderna. Var hans hand bruten? Det vet inte jag ännu, i så fall är det fullt förståeligt.

Om han kan utvecklas lite på alla plan, främst rörligheten och fotarbetet blir Helenius farlig.

Dessutom vann han idag, om än orättvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in