2013-11-18, 20:08
Medlem
HAZARD17s avatar
Kommer ihåg en dag då jag o några polare fick för oss att vi skulle ta lite gosaker från köket. Operationen planerades i minsta lilla detalj och genomfördes väl tills jag såg ett glas stå på bordet. Tänkte att tänk om någon skulle ha ner det där. En efter en smyger vi ut tills det va jag o pajasen kvar. Han går ut först men på vägen så touchar han på något sätt till det där glaset så det ramlar ner och går i tusen bitar. I panik står vi och gör nästan någon form utav dans med händerna på huvudet, och skrattfärdiga kollar vi på varandra. Som tur lyckades vi komma ut därifrån oupptäckta. Cyklade sedan förbi matsalen för att ta en lite titt. Ser då att en liten tös på 8 bast går in i det mörka köket utan skor
Citera
2013-11-20, 16:30
Medlem
klocktornet1s avatar
På spanska lektionerna i 9an brukade jag och en kille till mala ner FisherMans Friend till pulver och dra upp det i näsan. Gav inte spc mycket effekt utan mer nysningar.
Citera
2013-11-20, 17:27
Medlem
Torasts avatar
På mellanstadiet snodde jag och några polare hovspik från träslöjden och tejpade ihop till kaststjärnor. Sedan på kvällen drog vi ner till skolan och kastade upp en stjärna i underkanten på ett takutstick. Dagen efter när man kom till skolan stod 200 ungar och glodde på den där djävla stjärnan, då kände man sig nöjd.
Citera
2013-11-20, 17:53
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Too much to mention.. Högstadie tillsammans med dårar (en klass en årskurs över oss slutade som ca 50% missbrukare/kriminella/etc) och gymnasie med en ovanligt rolig natur-klass.

Men i 9an fick vi iaf en lite speciell fjäder i hatten, då en substitute i tyska hade hört talas om att vi var lite livliga (vi var dock inte missbrukare, vi var bara väldigt, väldigt, väldigt busiga). Hon klev in första lektionen och sa "mig kommer ni minsann inte knäcka". Ajajaj. Challenge accepted. Hon grät efter ett fåtal dagar. Sprang därifrån och kom aldrig tillbaka.

Hette hon Claudia? Historian är identisk för vår klass i nian nämligen
Citera
2013-11-21, 11:35
Medlem
Lite olika tillfällen jag kommer att tänka på;
---------------------------------------

När jag gick i mellanstadiet så kom alltid bussen vid skoldagens slut för att hämta de barn som bodde långt bort. (Liten skola på landet.)
Av någon anledning så brukade hela min klass bombardera bussen med snöbollar, på vintern. Minns att jag brukade smita tidigare från sista lektionen för att förbereda ett riktigt lager och sedan bara bomba bussen när den åkte iväg. Konstig grej som spred sig och som de flesta var med på, dagens höjdpunkt typ, helt utan anledning också. Minns att det blev ett möte om det.

---------------------------------------------

En annan gång låste jag fast min cykel i en kompis cykel, så att han var tvungen att vänta på att jag kommit dit för att han skulle få åka hem. Ren djävulskap.

---------------------------------------------

En klasskompis hade hemmagjord napalm (eller liknande) i en hink i sitt skåp. Det stank förjävligt och brandkåren fick komma och konfiskera hinken.

--------------------------------------------

Under högstadiet kallade jag mig kommunist (inte så bra påläst) och hade internationalen som ringsignal på min mobil. Interntelefonin på skolan var också kopplad till en megafon som satt på skolans tak, så om man slog rätt nummer så kunde man komma fram till den och allt man sade i telefonen hördes då i megafonen och det gick väl att höra några kilometer bort, nästan. Det var den de använde när de "ringde in" efter raster och dylikt.
Iallafall, jag ringde en dag upp denna megafon och spelade upp min kassa MIDI-verision av Internationalen från min mobil. Många var ute på rast och andra i byn måste ju hört också, även om jag tror det distade förjävligt.
Minns att min SO-lärare som var aktiv i Moderaterna blev väldigt irriterad. Fick dock aldrig skulden för det. Bytte ringsignal efter händelsen också.
Citera
2013-11-21, 14:50
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Under högstadiet kallade jag mig kommunist (inte så bra påläst) och hade internationalen som ringsignal på min mobil. Interntelefonin på skolan var också kopplad till en megafon som satt på skolans tak, så om man slog rätt nummer så kunde man komma fram till den och allt man sade i telefonen hördes då i megafonen och det gick väl att höra några kilometer bort, nästan. Det var den de använde när de "ringde in" efter raster och dylikt.
Iallafall, jag ringde en dag upp denna megafon och spelade upp min kassa MIDI-verision av Internationalen från min mobil. Många var ute på rast och andra i byn måste ju hört också, även om jag tror det distade förjävligt.
Minns att min SO-lärare som var aktiv i Moderaterna blev väldigt irriterad. Fick dock aldrig skulden för det. Bytte ringsignal efter händelsen också.

Haha, klockrent

Jag var alldeles för skötsam i skolan...
Citera
2013-11-22, 08:59
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
ehe,
under några bildlektioner i högstadiet hittade jag och några vänner på otyg.

Bildläraren ogillade vi ganska mycket och när vi hade våra uppgifter att göra valde vi tre att sätta oss i ett "grupprum" intill.
Väl där inne satt vi mest och snackade skit och klottrade på våra teckningar av olika slag.

Lärarinnan kom såklart in med jämna mellanrum för att se att vi skötte oss och det var mellan dessa besök som en av oss (inte jag) stjärtade på hantaget,
alltså verkligen gned anus mot handtaget, för allt jag vet så kanske min vän fick upp handtaget nån cm i analen. Obekräftat detta.
Men oavsett så stank det skit om handtaget och det var typ "flott" på det och något hårstrå. Nej såklart inga bajskluttar men ja, så nära skit som det kan vara utan att vara faktiskt skit. Enligt uppgift -STANK- det om handtaget inuta helvete.

Jävlar i helvete vad vi garvade när hon kom in för att kolla till oss. Vi satt där och skissade lite oskyldigt på våra bilder och sen när hon gick ut så tog hon i handtaget och jävlar va roligt det var.
När vi väl skulle ut därifårn använde vi såklart ett "verktyg" att öppna dörren med

Detta är utan tvekan det roligaste inlägget i hela tråden. La mig dubbelvikt och kunde knappt andas!
Citera
2013-11-22, 22:37
Medlem
Haha, grymt rolig tråd, läst alla inlägg

När jag gick i 4-5:an i grundskolan tyckte jag det var en bra ide att rista in figurer på skolbänken med hjälp av en medhavd skruvmejsel När läraren tog denna skruvmejsel ifrån mig fick jag ett jävla dampanfall, detta resulterade i en papperskorg i ryggen på fröken och dess innehåll tömt över henne. Ett samtal med rektorn senare så var skruvmejseln åter i min ägo, utan lärarens godkännande Tror inte jag insåg allvaret av det här förrens den här tråden...

Utmanade klassens biff att ställa sig upp på lektionen och låta ungefär som king-kong på steroider inför samma lärare, detta gjorde han såklart. Utmaningar och grupptryck var vanligt under den tiden.

Klass 7: Sista dagen innan jullovet tog jag med en flaska vars innehåll kunde få den manligaste mannen att sätta sig i fosterställning och gråta, innehöll bland annat sur mjölk, bitar av kött och fisk, spott och ägg. Denna tömde jag i ett oanvänt skåp och satte på ett hänglås, stanken när vi började igen var svår att beskriva... Jag gick i en liten skola så vi hade ett rum endast för skåp, alltså var de inte utställda i korridorerna, det gick inte att vara i det rummet på 2-3 veckor, men tyvvär hittades skåpet och slängdes, det var kul sålänge det varade dock

Ursäktar eventuella stav-fel eller konstiga ord, var rätt trött när detta skrevs.
Citera
2013-12-09, 02:57
Medlem
Dimaks avatar
Skolavslutningen vid jul, hade druckit hur mycket sprit som helst och somnade på väg till skolan, polarna väckte mig dock, i skolan drack jag mer whiskey och annat roligt , Vid avslutningen i sporthallen så började jag går och mina kompisar som skulle hålla vakt på mig såg inte att jag gick bakom de som höll i julsångerna och det här och spydde bakom dem, och det blev knäppt tyst Och det värsta är att det finns en video på facebook på detta.
Citera
2013-12-09, 03:01
Medlem
whatyouwantinlifes avatar
I grundskolan ordnade jag och hetsade några andra att bära in ett jävla träd i skolan. Stort fanskap. Det tyckte jag var jävligt festligt barnslig som jag var...
Citera
2013-12-09, 21:01
Medlem
Dum som jag var (och fortfarande är) så körde jag in tummen i bandslipmaskinens putsskiva i skolans slöjdsal för några år sedan för att se om det skulle göra ont. Ont som fan gjorde det ju då jag satte tummen åt "fel håll". Märkte helt plötsligt att synfältet började bli mindre och såklart vaknade jag ju upp på golvet någon minut senare.
Citera
2013-12-09, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesPiraten
Kommer ihåg en dag i trean. Hade varit sjuk en vecka och fick höra av klasskompisen att vi skulle klä ut oss. Det var några dagar innan Helloween. Ok, jag kommer till skolan med värsta svarta rocken, grön ansiktsfärg. Det såg helt kunglikt och spökligt ut. Sen på väg till skolan upptäcker jag att jag är 10 minuter försenad, så jag springer mot klassrummet, och när jag kommer inrusande stirrar alla på mig, och jag stirrar tillbaks. ALLA HADE VANLIGA KLÄDER PÅ SIG. Alla börja skratta, jag också. Sedan gick jag fram och gav en skön bithslap till min kompis. Skämmde ut mig den dan men det var kul ändå

HAHAHAHHAHAHAHAH!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in