2008-10-03, 15:44
Medlem
Dudixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paranoix
detta är inget som JAG gjort utan som en tjej gjorde ÅT mig i klassrummet första året i gymnasiet

blev avrunkad och la satsen under bänken tro mig eller ej men jävligt kul va det

HAHAHA fan vilket epic moment
Citera
2008-10-03, 15:54
Medlem
Dorothees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudixx
... upp sin dolme på bordet...

älska uttrycket dolme!
min mattelärare var helt underbar. det var sista terminen så alla var lite slappa och bara längtade ut till livet.
Det var någon som hade slumrat till lite, kanske inte riktigt sov. utan bara låg på bordet och vilade med stängda ögon.
våran mattelärare(kille) ber en kille läsa upp sina svar när han går in till lärarrummet som ligger vägg i vägg.
han kommer tillbaka med en varmkorv, och ingen fattar något men fortsätter artigt att bara sitta och itne säga något.
han går fram till den sovande killen och lägger varmkorven i hans mun på något sätt. när den sovande killen hastigt vaknar och undrar vad som händer tar vår mattelärare snabbt undan korven och drar upp gylfen.

gav oss ett gott skratt!
Citera
2008-10-03, 16:30
Medlem
Kommer ihåg en dag i trean. Hade varit sjuk en vecka och fick höra av klasskompisen att vi skulle klä ut oss. Det var några dagar innan Helloween. Ok, jag kommer till skolan med värsta svarta rocken, grön ansiktsfärg. Det såg helt kunglikt och spökligt ut. Sen på väg till skolan upptäcker jag att jag är 10 minuter försenad, så jag springer mot klassrummet, och när jag kommer inrusande stirrar alla på mig, och jag stirrar tillbaks. ALLA HADE VANLIGA KLÄDER PÅ SIG. Alla börja skratta, jag också. Sedan gick jag fram och gav en skön bithslap till min kompis. Skämmde ut mig den dan men det var kul ändå
Citera
2008-10-03, 16:45
Medlem
Sailormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesPiraten
Kommer ihåg en dag i trean. Hade varit sjuk en vecka och fick höra av klasskompisen att vi skulle klä ut oss. Det var några dagar innan Helloween. Ok, jag kommer till skolan med värsta svarta rocken, grön ansiktsfärg. Det såg helt kunglikt och spökligt ut. Sen på väg till skolan upptäcker jag att jag är 10 minuter försenad, så jag springer mot klassrummet, och när jag kommer inrusande stirrar alla på mig, och jag stirrar tillbaks. ALLA HADE VANLIGA KLÄDER PÅ SIG. Alla börja skratta, jag också. Sedan gick jag fram och gav en skön bithslap till min kompis. Skämmde ut mig den dan men det var kul ändå

Haha... Den var riktigt bra.
Citera
2008-10-03, 16:54
Medlem
cpfilts avatar
Fullföljde inte gymnasiet, men hittade på rätt mycket under högstadiet. Ibland hände det att jag var full eller pårökt under lektion. Slagsmål och bråk var inte helt ovanligt heller. Ja, ung och dum!
Citera
2008-10-03, 17:08
Medlem
Ehmyls avatar
Haha, känner rysningarna smyga längs ryggraden... Fyfan vad jag saknar den tiden.
Anyways, i 6:an hade jag sett den där "Rock and roll high school" med ramones, där de tar över skolan och fyller duschrummet med vatten och simmar rundor i det, och jag fick den geniala idén att kopiera det. Så efter gympan säger jag till 3 polare att stanna kvar och hjälpa mig utföra min mästerliga plan. Sagt och gjort börjar vi fylla duschrummet, täppte alla avlopp och eventuella läckor med servetter och dylikt. Går ganska bra, får vatten upp till knäna och vi tänkte 'fy fan, detta är ju hur kul som helst'. Men allting är inte så lätt. Efter ett tag kommer vaktmästaren och öppnar dörren... och vattnet forsar ut. Knut blev verkligen inte glad, och ännu värre var det när de märkt att vattnet nått ut i gympasalens parkettgolv. Som ni nog förstått blev golvet deformerat och började mögla, och allt var mitt fel. De var tvungna att byta golv(har hört att det kostade drygt 300 000)... Jag var såklart beredd på en utskällning utan dess like, men till min stora förvåning får jag en klapp på ryggen, ett leende och 'gör inte om detta'.
Tydligen så hade lärarna tjatat i år om att de behövde nytt golv... och jag blev hjälten... haha. Lite otippat, men ingen kunde vara sur på mig. Jag var alltid den busiga och söta killen som alla lärare gillade... för det mesta.

En annan gång i första året på gymnasiet, höll de på att bygga om våra klassrum, så vi hade de flesta lektionerna i baracker. Efter sista lektionen en kall vinterdag får jag den briljanta idén att stänga av värmen innan jag går hem. Nästa dag kommer jag för sent, och går in i denna barack där alla sitter och skakar tänder, och får en jävla massa arga blickar. Vi fick ledigt den dagen.
Citera
2008-10-03, 17:15
Bannlyst
I klassrum har jag varit med om en hel del, mer eller mindre, skumma saker.

Har under en lektion i åttan suttit gömd i klassrumsfönstret bakom gardinen och gjort en massa ljud. När det var 10 min kvar av lektionen så tyckte lärararen att det varit en ovanligt lugn lektion bortsett från den där "störande luftkonditioneringen" (dvs mina ljud...) Då hoppar jag fram från fönstret och skrämmer ihjäl den stackaren.

Min kamrat valde att hala fram dolmen och olla en massa stolar när vi var ensamma kvar i klassrummet en gång... uhm.
Citera
2008-10-03, 17:28
Medlem
Counterweights avatar
Eldade på mina bänkar i spanskan, skrev recept på vetenkrans istället för svaren på det mest omfattande spanskaprovet man har i högstadiet.

I övrigt har en kille med Autism i min klass sprutat näsblod över två bänkar, runkat på en mattelektion m.m.
Citera
2008-10-03, 21:55
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Ett förvånansvärt stort antal särskolebarn har tydligen hittat hit.

Äh va'fan, jag drar väl en själv. För tio år sedan, i ettan på gymnasiet, hade vi en lärare som var allmänt ogillad. Tänk er en gammal 68:a, feminist, kommunist och med begynnade senilitet.
En lektion så viskades det om att man borde göra något med henne. Snabbt kom någon på att han hade en tom snusdosa, och därifrån var det inte långt till idén att lite diskret sticka ner handen i kallingarna, slita låss lite pubishår och lägga i dosan. När lektionen var slut och det sedvanligt var några tjejer som stannade kvar för att fjäska och hennes uppmärksamhet var riktad åt ett annat håll smög sig en i gänget bakom tanten och tömde dosan i hennes hår utan att någon märkte.
Citera
2008-10-03, 22:18
Medlem
Uberleetens avatar
I mellanstadiet hade vi en riktigt jävla fet rektor som i juletid halkade/snubblade över en liten tjej som bröt benet. slutade med att ambulansen fick komma och hämta henne.

detta hände alltså ute på skolgården samtidigt som jag och några andra vek oss dubbelt av skratt på andra sidan av fönstret
Citera
2008-10-03, 23:35
Medlem
Farbror Funguss avatar
Hehe, jo sånt här ägnade man ju hela skoltiden åt
Förutom det självklara; att råka ha sönder allt bräckligt i klassrummet i form av tavlor, vaser etc. vid kuddkrig och bollspel, så har det blivit lite blandade trevligheter.
-Fick tag på stinkbomber som vi placerade på strategiska platser.
-I grundskolan så paketerade vi mjöl i små fina plastpåsar och "gömde" lite här och där i skolan. Lärarna blev lagom chockade när de hittade dem.
-Vi tyckte att kemin var för tråkig och vi ville leka med syror så vi gick och slog sönder ett gammalt bilbatteri och hällde över batterisyran i en colaflaska och tog med till skolan. Vi tog lite tyg från slöjden som vi skulle testa syran på. Vi var ganska små så vi förväntade oss liksom att det ryka och fräsa och så skulle tyget försvinna. Blev väl inte riktigt som vi tänkt oss... vi la tygbitarna i ett tomt skåp och hällde på syran, och hör och häpna! Inget alls hände. Blev lite besvikna men när vi kollade igen några dagar senare hade allt nylontyg förvandlats till en svart klibbig sörja som påminde om begagnad olja. När jag gick ut skolan x antal år senare fanns fläcken fortfarande kvar och var lika kladdig som alltid
-Självklart lagt porrbilder som skrivbordsunderlägg och startsida på lärarnas konton om de glömt logga ut från nån dator.

Sen kommer jag ihåg en annan kille från någon parallellklass som tydligen gillade välplanerade bus. En dag kom han nämligen till skolan med en insexnyckelsats och skruvmejslar och satte igång att skruva sönder klädhängare/stolar etc. Han var inte alls någon särskilt stökig person utan det verkade bara vara nåt infall han fick.

...Äh jag orkar inte tänka mer nu, men fan va kul grundskolan var

Edit: Det där var ju iofs inte så mycket i själva klassrummen, men men
Senast redigerad av Farbror Fungus 2008-10-03 kl. 23:41.
Citera
2008-10-03, 23:43
Medlem
Dudixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fungus
Hehe, jo sånt här ägnade man ju hela skoltiden åt
Förutom det självklara; att råka ha sönder allt bräckligt i klassrummet i form av tavlor, vaser etc. vid kuddkrig och bollspel, så har det blivit lite blandade trevligheter.
-Fick tag på stinkbomber som vi placerade på strategiska platser.
-I grundskolan så paketerade vi mjöl i små fina plastpåsar och "gömde" lite här och där i skolan. Lärarna blev lagom chockade när de hittade dem.
-Vi tyckte att kemin var för tråkig och vi ville leka med syror så vi gick och slog sönder ett gammalt bilbatteri och hällde över batterisyran i en colaflaska och tog med till skolan. Vi tog lite tyg från slöjden som vi skulle testa syran på. Vi var ganska små så vi förväntade oss liksom att det ryka och fräsa och så skulle tyget försvinna. Blev väl inte riktigt som vi tänkt oss... vi la tygbitarna i ett tomt skåp och hällde på syran, och hör och häpna! Inget alls hände. Blev lite besvikna men när vi kollade igen några dagar senare hade allt nylontyg förvandlats till en svart klibbig sörja som påminde om begagnad olja. När jag gick ut skolan x antal år senare fanns fläcken fortfarande kvar och var lika kladdig som alltid
-Självklart lagt porrbilder som skrivbordsunderlägg och startsida på lärarnas konton om de glömt logga ut från nån dator.

Sen kommer jag ihåg en annan kille från någon parallellklass som tydligen gillade välplanerade bus. En dag kom han nämligen till skolan med en insexnyckelsats och skruvmejslar och satte igång att skruva sönder klädhängare/stolar etc. Han var inte alls någon särskilt stökig person utan det verkade bara vara nåt infall han fick.

...Äh jag orkar inte tänka mer nu, men fan va kul grundskolan var

Edit: Det där var ju iofs inte så mycket i själva klassrummen, men men

Stinkbomer på roliga ställen i skolan som uppe bland takplattorna är ju en klassiker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in