Hehe, jo sånt här ägnade man ju hela skoltiden åt
Förutom det självklara; att råka ha sönder allt bräckligt i klassrummet i form av tavlor, vaser etc. vid kuddkrig och bollspel, så har det blivit lite blandade trevligheter.
-Fick tag på stinkbomber som vi placerade på strategiska platser.
-I grundskolan så paketerade vi mjöl i små fina plastpåsar och "gömde" lite här och där i skolan. Lärarna blev lagom chockade när de hittade dem.
-Vi tyckte att kemin var för tråkig och vi ville leka med syror så vi gick och slog sönder ett gammalt bilbatteri och hällde över batterisyran i en colaflaska och tog med till skolan. Vi tog lite tyg från slöjden som vi skulle testa syran på. Vi var ganska små så vi förväntade oss liksom att det ryka och fräsa och så skulle tyget försvinna. Blev väl inte riktigt som vi tänkt oss... vi la tygbitarna i ett tomt skåp och hällde på syran, och hör och häpna! Inget alls hände. Blev lite besvikna men när vi kollade igen några dagar senare hade allt nylontyg förvandlats till en svart klibbig sörja som påminde om begagnad olja. När jag gick ut skolan x antal år senare fanns fläcken fortfarande kvar och var lika kladdig som alltid

-Självklart lagt porrbilder som skrivbordsunderlägg och startsida på lärarnas konton om de glömt logga ut från nån dator.
Sen kommer jag ihåg en annan kille från någon parallellklass som tydligen gillade välplanerade bus. En dag kom han nämligen till skolan med en insexnyckelsats och skruvmejslar och satte igång att skruva sönder klädhängare/stolar etc. Han var inte alls någon särskilt stökig person utan det verkade bara vara nåt infall han fick.
...Äh jag orkar inte tänka mer nu, men fan va kul grundskolan var
Edit: Det där var ju iofs inte så mycket i själva klassrummen, men men