2013-02-23, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RozenRot
Hände massa skit i stort sett hela grundskolan.

I lågstadiet mobbad vi skiten ur en kille, t.ex. fällde vi honom alltid när vi spelade fotboll, gömde hans skor och jacka osv.

I mellanstadiet mobbade vi fortfarande den här snubben. Över våra klädhängare i korridoren fick vi alla sätta upp "namndikter", som vår lärare kallade det, över hängarna för att visa vilken som var vems plats. Och det där med namndikt var att man skriver sitt namn vertikalt, och sedan skriver något positivt om sig själv med första bokstaven på den raden. Såhär ungefär:

Plockar potatis bra
En lurifax
Riktigt stollig

I vilket fall hade den här killen hängt upp den här skylten över hängarna som han fick dela med lärarna, eftersom alla andra hade tagit de vanliga hängarna (haha). Jag och en kompis tog en titt på denna skylt, och vi ansåg att ingenting stämde om honom, så vi strök över allt positivt han hade skrivit om sig själv, och sedan skrev med stora bokstäver "MAN FÅR INTE LJUGA!"
Killen kom inte till skolan de närmaste dagarna, och vi fick en jävla massa skit från både lärare och föräldrar, men tyckte ändå att det hela var roligt.

I högstadiet gjorde vi all möjligt jävla skit, på träslöjden hällde vi ut flytande metaller på golvet och lät det torka fast, smet tidigare osv. Hemkunskapslektionerna var de roligaste lektionerna vi hade, där jobbade vi knappt någonting med det vi skulle göra, maträtterna såg ut som spyor, vi snodde glass från frysen och gick hem, och när vi skulle städa iordning hela köket efter terminen så fick jag och en kompis städa ur förrådet. Det borde de inte ha låtit oss göra.
Vi la feta snorlobbor i stekpannorna och kastrullerna, rövade besticken, drog pungen mot tallrikarna osv. Avundas verkligen inte åttorna som skulle få använda allt detta nästa år när vi drog till gymnasiet.

Det var iaf en liten del av all den skit man hittat på under åren. Kan inte säga mer än att man saknar det lite.

Du skriver texten ungefär som att du är stolt över att du mobbade grabben. Jag ser inget roligt alls i det. Antar att du inte är så gammal, eller så är du bara jävligt omogen.
Citera
2013-02-24, 09:15
Medlem
RozenRots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaiGOon
Du skriver texten ungefär som att du är stolt över att du mobbade grabben. Jag ser inget roligt alls i det. Antar att du inte är så gammal, eller så är du bara jävligt omogen.

Du har rätt i båda, är 19, och är väldigt omogen för min ålder
Citera
2013-04-20, 13:35
Medlem
notna157s avatar
Inte något sjukt, men vi hade roligt iaf.
Hade en lärare får något år sedan som var väldigt hård med regeln "Ingen mat eller dryck i lektionssalarna". Min klass bestämde sig för att jävlas lite med honom en dag. Halvvägs in i lektionen, skulle vara exakt 13.00, skulle alla samtidigt ta upp en colaburk, öpnna den och börja dricka.
Läraren som satt vid sin dator vid tillfället tittade upp och sa till den första han såg att vänta med att dricka tills lektionen var slut. Sedan såg han alla andra sitta med varsin cola på bordet. Och han blev sur!! Nästa dag kom rektorn på besök på en lektion vi hade och pratade med oss om regeln, och att den gällde på alla lektoner etc etc.
Det var helt klart den roligaste lektionen den veckan!
Citera
2013-04-22, 07:54
Medlem
Trillskes avatar
Too much to mention.. Högstadie tillsammans med dårar (en klass en årskurs över oss slutade som ca 50% missbrukare/kriminella/etc) och gymnasie med en ovanligt rolig natur-klass.

Men i 9an fick vi iaf en lite speciell fjäder i hatten, då en substitute i tyska hade hört talas om att vi var lite livliga (vi var dock inte missbrukare, vi var bara väldigt, väldigt, väldigt busiga). Hon klev in första lektionen och sa "mig kommer ni minsann inte knäcka". Ajajaj. Challenge accepted. Hon grät efter ett fåtal dagar. Sprang därifrån och kom aldrig tillbaka.
Citera
2013-04-23, 01:14
Medlem
MonsieurLaMorts avatar
1. På det stora hela gjorde vi inget "fel" men vi hade fått i uppgift av vår svensklärare, en yngre kvinna, att spela upp ett litet drama inför klassen. En skulle vara programledare och de övriga av oss var gäster, ungefär samma stuk som Skavlan. Problemet var bara att jag och killen som var programledare också var de i särklass värsta skojarna i klassen, ett epitet vi inte försatte ett tillfälle att försvara och utvidga. Följden av detta blev förstås att vi kom överens om att jag skulle spela Josef Fritzl. Hela teatern börjar oskyldigt med att polaren bjuder in de övriga i gruppen som spelade någorlunda politiskt korrekta gäster tills...sista gästen (jag) kommer in och det hela, till lärarens synbara förskräckelse, helt urartar till en ren orgie i grova och sexistiska Fritzl-skämt.

2. Vi hade ett litet individuellt projekt i franska under sista året på gymnasiet vilket gick ut på att vi skulle redovisa en artist och spela upp en av dennes låtar för klassen. Artisten jag valde var Serge Gainsbourg och låten hette "Lemon incest" (Incestsången på svenska). Givetvis är jag oteknisk och ser inte att volymen är inställd på max och låten dundrar igång så det måste ha hörts i halva skolan. Allt till en trevlig liten musikvideo eftersom det var ett youtubeklipp i vilket den gode Gainsbourg med bar överkropp antastar sin lättklädda dotter medan de sjunger låten i duett.

Här är förresten musikvideon jag spelade upp: http://www.youtube.com/watch?v=FnKt84AdUHA
Senast redigerad av MonsieurLaMort 2013-04-23 kl. 01:19.
Citera
2013-04-23, 06:26
Bannlyst
Salpeter och socker , tända eld på det i Skolans lokaler är kul. Tycker inte rektorn..
Citera
2013-04-24, 16:31
Medlem
ojns avatar
Ändrade "klassrummet" till "skolan" i trådens titel.
/Moderator
Citera
2013-04-24, 21:01
Bannlyst
När jag var 13 år så onanerade jag under skolbänken alltså jag drog inte fram det men jag klämde på den under jeansen tills jag kom. Sen har man onanerat inne på skoltoan några gånger
Citera
2013-11-04, 02:02
Bannlyst
En gång hade läraren glömt att låsa bildsalen så vi gick in och förstörde folks grejer som dom hade jobbat med.
Citera
2013-11-18, 16:35
Medlem
Skrev till en tysk mattelärare att hon var nazist på ett anonymt feedback papper. Hon började sedan gråta i klassrummet av denna "rasistiska kommentar". Bad dock att om ursäkt efter lektionen. Lite vätt får man väl ändå ha.
Citera
2013-11-18, 16:41
Medlem
körde in med crossen genom korridoren i 9an in i stora väntrummet vid skolskåpen och vände och böna på. Lärarna bara stod och glodde.
Citera
2013-11-18, 18:39
Medlem
I grundskolan när jag höll på att tappa alla mina mjöktänder hände en lustig sak. Jag satt längst bak och pillade på min framtand som var väldigt lös. I början tryckte jag bara på den lite men med tidens gång blev jag mer och mer hårdhänt, och tillslut råkade jag skjuta iväg den på en tjej som satt några rader framför. Hon reagerade på att hon fick något på sig men ingen han se tanden. Den tog jag upp snabbt som tusan för jag ville ha min guldpeng för den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in