Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-03, 10:06
  #1
Medlem
Dudixxs avatar
Tjenare, Måste bara berätta om en engelska lektion på gymnasiet..

Jag och min polare satt längst bak i klassrummet och snarka till lite smått båda två. Då får min kompis för sig att vi skulle göra något kul, så han drog ner byxorna halft så röven hängde ut bak på stolen, vilket var måttligt kul.

5min senare drar han plötsligt ner gylfen, jag trodde han bara skämtade.
Men sedan kollar jag på honom och märker att han har lagt upp sin dolme på bordet. Han var helt oberörd utan detta, medans jag låg på bordet och hade fått ett riktigt skrattanfall.

Undrar ifall ni har varit med om något sjukt/roligt i ett klassrum?
Citera
2008-10-03, 10:12
  #2
Medlem
Dziobeks avatar
När jag gick i 4:e klass så under en lektion så ville jag se ifall jag lyckades svimma. Så jag började hyperventilera i 45 sekunder för att sen hålla andan och spänna alla muskler i kroppen. Hör en tjej i klassen ropa på läraren att jag håller på och svimmar eller något sådant. Hennes ord snurrar i huvudet. Nästa minne så ligger jag på golvet och lyckades svimma och dra omkull rätt i golvet. Och läraren var helt skräckslagen av vad som hade hänt
Citera
2008-10-03, 10:21
  #3
Avstängd
XoZs avatar
en gång när bamba var full fick alla i klassen ta med sig maten och äta i hemklassrummet, blev matkrig efter fem minuter och lärarinnan började gråta. Tyvärr det enda roliga jag har varit med om
Citera
2008-10-03, 13:44
  #4
Medlem
k0rv3ns avatar
Trasiga soffor. Tänder utslagna. Gammal 60 årig lärare jagar elever och hoppas över bord. Ja lite smått o gott som har hänt.
Citera
2008-10-03, 13:45
  #5
Medlem
gsonjuniors avatar
Har alltid gått i en stökig klass sen 1an tills jag tog studenten. Så nog har den hänt en hel jävla massa grejer!

I 9an drog lärarn från klassrummet så då körde vi på ut av helvete.
Min polare plockade ner ett lysrör från lampan i taket och droppa i golvet (Det smäller när det går sönder).

I våra klassrum fanns det telefoner, fråga mig inte varför, men via dom kunde man tydligen få kontakt med andra klassrum. Jag började knappa utav helvete på telefonen och plötsligt piper det till och någon svarar i andra änden.

- "9 A"
Jag - Hallå?
- "Det här är Alexander i 9a, vem pratar jag med?"
Jag - Tjeeena kungen! (det va min polare i 9a som svarat)

Vi samtalade lite och jag bad han vänta.
Knappade en jävla massa till på telefonen och helt plötsligt hörs ett pip i högtalarna i korridoren.
Jag lyckades alltså få igång högtalarsystemet och stog och snackade i det.

Fort som fan gav jag luren till en klasskamrat och sprang iväg till 9a´s klassrum innan lärarna som kom rusande i korridoren han fram till vårat klassrum!
Citera
2008-10-03, 13:49
  #6
Medlem
Sorgbarns avatar
När jag gick i nian brukade vi spela fotboll i klassrummet. Vi började så smått med lite oskyldig ”trixning” för att sedan övergå till den mer brutala versionen där vi använde whiteboardtavlan som fotbollsmål.

Jag har även bevittnat min klasskamrat blotta sitt anus inför en förundrad lärarkår.
Citera
2008-10-03, 13:51
  #7
Medlem
gsonjuniors avatar
Vi hade även 2 dörrar in till klassrummet och ett fönster som vette ut mot ett tak. Via taket kunde man komma till andra sidan av den ena dörren och in i rummet brevid vårt klassrum.

När vår vikarie, som en klasskompis bland annat kastade en penna in mellan glasögonen på (det är sant, den fastnade i brillorna)... iaf. Hon drog från klassrummet och vi satte bänkar för båda dörrarna och staplade böcker för handtagen så att man inte kunde öppna någon av dörrarna.

HELA klassen, inklusive plugghästarna, smög ut på taket och in i ett annat fönster och ut i skolans korridor.

När vi dyker upp igen utanför vårt klassrum så står vår lärare och bankar på dörren och skriker åt oss att öppna.
Vi står och skrattar lite åt henne innan vi lugnt går fram och frågar vad hon sysslar med?

Lite generat svarar hon att dörren inte går att öppna och undrar vad som kan ha hänt.
En klasspolare får gå ut på taket och ställa alla bord tillrätta igen och öppna dörren
Citera
2008-10-03, 14:05
  #8
Medlem
Simaõs avatar
Svimmat har jag också gjort, när vi höll på att läsa om kvinnlig omskärelse. Tuppade av sittandes vid bordet, sen resta jag mig upp "i sömnen" och föll raklång baklänges och dunka huvudet i golvet. Pinsamt, jag vet.

Annars är väl egentligen det sjukaste jag gjort den gången jag höll en 1 timme lång redovisning om skateboardkulturen som var TOTALT uppdiktad. 100% lögn alltihop som jag skrev ner dagen innan. Läraren kunde ju ändå inget om ämnet, så chansen att jag skulle åka dit var ju inte stor.

Sen diverse slagsmål, "rullstolsrace" (nån sitter på lärarstolen, sen puttar en annan fart så in i helvete) och vattenbalongkastning ner på skolgården. Kommer ihåg en gång jag träffade en tjej rakt i skallen på ett jävla avstånd från ett klassrum riktigt högt upp. Måste ha gjort ont.
Sen tog vi dessutom vattenkastandet till en nya nivåer och fyllde en hel plastpåse som vi dumpade på nån stackars nörd som satt rakt under oss och åt lunch.

Vidare opererade jag och mina kompisar in ett enormt häftstift i tyget på en lärarstol en gång, plus att vi lade fram en bögporrbild på katedern och skrev med guldpenna: "Till *lärarens namn*". Skulle inte själv ha den lektionen så jag vet inte hur det slutade.

Jag blev även utsatt för ett rätt sjuk grej en gång när en polare hade fyllt min ryggsäck med syrsor som hämnd för nåt skit en gång. De kröp ut på lektionen överallt och det resulterade i allmän panik. Fan vad äckligt det var.

Kom på en sak som iofs hände precis utanför klassrummen, men det går väl an.
Jag och en kompis hittade ett skåp som var oanvänt, så vi fick en idé: Gick och köpte ett hänglås, sedan till fiskvagnen på torget och bad om två överblivna fiskhuvuden i en påse. Sen köpte vi lite ägg och mjölk och låste in hela härligheten i det tomma skåpet över helgen. Satan vad det luktade när vi kom tillbaka på måndagen. Det var något helt vansinnigt. Gick knappt att vara där. Vaktmästarna kunde inte heller urskilja var det kom från eftersom stanken var så total, och de kunde inte bara börja bryta upp skåp till höger och vänster.
Vi lät det hållas till fredag, sen blev det bara för mycket. Låste upp skåpet och stack därifrån innan nån såg oss, sen var det till vaktmästaren att rensa.

Allt detta hände under gymnasietiden.
__________________
Senast redigerad av Simaõ 2008-10-03 kl. 14:23.
Citera
2008-10-03, 14:59
  #9
Medlem
Paranoixs avatar
detta är inget som JAG gjort utan som en tjej gjorde ÅT mig i klassrummet första året i gymnasiet

blev avrunkad och la satsen under bänken tro mig eller ej men jävligt kul va det
Citera
2008-10-03, 15:10
  #10
Medlem
CommonKnowledges avatar
Fick vår mattelärare att gråta efter 3 dagar på gymnasiet.
Citera
2008-10-03, 15:14
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Fick vår mattelärare att gråta efter 3 dagar på gymnasiet.


Hur då ?
Citera
2008-10-03, 15:19
  #12
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raritet
Hur då ?

Ignorerade henne totalt när vi blev tillsagda. Alla fortsatte snacka med varandra som att hon inte ens fanns i rummet. Till slut hörde man bara en bok mot marken och "Nä, NU ORKAR JAG INTE MER". Så sprang hon ut med gråten i halsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback