Fan vilken lyx alla har haft som lyckats få med sig hela klassen på upptåg, vi brukade bara vara något gäng..
Högstadiet var riktigt roligt, det brukade vara jag, en pakistanier och en bosnier som hittade på saker. Den sistnämnde var "liten" och samtliga här vet väl att de som är små förtjänar extra mycket skit för att de "tigger om det"

T.ex kunde vi öppna en dörr till något klassrum där 30 sexor eller så hade lektion, sparka/knuffa/kasta in honom, smälla igen dörren och springa därifrån, något han fick otroligt mycket skäll av aktuelle läraren för! Detta gjorde vi flera gånger om.
I matsalen kunde vi göra liknande, det var egentligen en restaurang så det var väldigt fint där, med riktiga kunder som kunde äta lunch osv. Hursom satt vi vid ett bord, och när vår polare var på muggen så grisade vi totalt, byggde skulpturer av tallrikar, hällde mat i blomkrukor och annat vid hans plats, även det något han fick rejäla tillsägelser för.
I klassrum var det väldigt kul som tidigare nämnts i tråden att vända upp och ner på saker. Bänkar, bord, hyllor, you name it! Alla detaljer var viktiga. Att bygga berg av saker var också kul, som precis alla cyklar som stod vid skolans cykelställ - kan inte ha varit lätt att reda ut den härvan senare, hahaha...
Vi skruvade även ur precis alla glödlampor vi kunde hitta i skolan (fick ihop över 100st) som vi sen gick runt och sålde för 5kr st. Helt otroligt att folk köpte!
Mellan oss och en parallellklass var det riktigt gängkrig. På rasterna var kalsongryck, slagsmål, inlåsningar i skåp osv vardagsmat. Skåpen var även uppradade så att det bildades "hörn" på lite mindre än en kvadratmeter emellan dem, ibland när några bråkade kunde de hamna där inne, och hörnet fylldes snabbt på med 3-5 pers som alla tog spjärn mot skåpen allt vad de kunde och mosade personen längst in. Sjukt elakt, men sjukt roligt! Ibland såg jag att en stor kille i den klassen (jag är rätt stor själv, så vi hade väl nån sorts rivalitet mellan oss) stod vid sitt öppna skåp och höll på, varvid jag kunde ta sats säkert tio meter, springa mot honom och släng-tackla honom i ryggen så han föll/flög in i sitt eget skåp. Livsfarligt, roligt som fan, och resulterade ofta i en hel del hämndstryk
Åkte ut i korridoren med jämna mellanrum, men det enda vi någonsin hamnade hos rektor för var när vi gick och köpte baguetter och käkade i korridorerna när vi hade franska elever på studiebesök. Av alla grejer, liksom
I gymnasiet hade det lugnat ner sig lite, man blev ju äldre och klokare, men samtidigt mer hård. Att stjäla saker från skolan har väl alla gjort i alla år, så även jag, men inget jag nånsin lärt mig sluta med.
I gymnasiet kunde vi jävlas med vad som helst. Tricket var ju att göra det så läraren inte märkte något, till skillnad från alla andra i den här tråden respekterade vi nämligen dem
Brukade kasta ut folks pennor/böcker genom fönstret i klassrummet på sjunde (!!!) våningen, sånt kunde ge en hel del sura blickar. En gång i datasalen tog jag en tändare och smög mig fram mot en polare och tände eld på hans överhåriga arm, "wooooooosh!" sade det, blev en rätt cool låga som bara varade i några sec, men sedan var huden bar och det luktade satan! Han hämnades rätt omgående med glida fram till min dator och radera min historieuppsats på x antal sidor, det kostade mig en betygsskala i det ämnet
På spanskan var vi ett roligt gäng, vi tröttnade ganska snabbt på lektionerna (vara bara en nörd i klassen som hängde med mer än första-andra lektionen) och där gjorde vi vad som helst. Fyllde folks kläder (fickor, öppna byxbakar, huvor) med vad som helst, och väldigt överdrivet. Bråkade, krigade, minns att jag fick en blyerts körd i ryggen såpass att den satt kvar, hahaha...saknar fan plugget ibland! Allt utan att läraren märker något.