Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-24, 19:59
  #1441
Medlem
Lärt mig historia vad fanken ska man med det till? Ska jag jobba på dagis behöver jag ej historia. Inte på ica. Inte i klädbutik. Inte som polis. Inte som brandman. Inte som artist. Nej det finns inte ett jobb förutom historiker där man behöver historia!!! Mycket skit lärde jag mig i skolan.
Citera
2024-03-26, 02:42
  #1442
Medlem
NegernsDofts avatar
Pillat upp tjack i röven och raggat på lärare + araber.
Citera
2024-03-27, 21:29
  #1443
Medlem
Hade högläsning fredagar i ÅK4-6 på "roliga/fria"- timmen, där man strax innan kokat ihop banala och fiktiva historier om tre klasskamraters helt galna - och av mig - helt improviserade tillfälliga äventyr.

Allt detta utspelades på 80-talets mitt.

(Skrev i en knåpig och kanske krasslig mix i stil av t ex då gammalt Monthy P, men kanske också framtidens Family Guy...)

Tre klasskamrater med smek/öknamn (som redan var rotade) var huvudpersoner i mitt huvud, och hamnade i galna situationer, det vill jag lova!

Blev efterhand som 11-12 åring korsförhörd av överheten i ämnet "mobbing".

Vad hade man gjort för fel (då) som improvisatorisk underhållare, frågade man sig självt ultra-naivt!
Citera
2024-03-28, 12:28
  #1444
Medlem
Ringhals3s avatar
En kille i klassen spelade in ett kassettband som först var tyst i femton minuter, sedan skrek han hjääääälp jag sitter faaast! Flera gånger, innan lektionen började så lade vi kassettbandspelaren under en av plattorna i innertaket, efter femton minuter började skriket från taket, läraren stirrade mot taket och sa att det sannolikt var någon som satt fast i ventilationssystemet, det fanns en kanal med hål i taket vid kassettbandspelaren.

Han hämtade vaktmästaren men då hade skriken tystnat, vaktmästaren gick då upp på vinden ovanför och kom sedan tillbaka och meddelade att han konstaterat att det varit en person där men att vederbörande inte var kvar.
Citera
2024-04-12, 17:39
  #1445
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Lärt mig historia vad fanken ska man med det till? Ska jag jobba på dagis behöver jag ej historia. Inte på ica. Inte i klädbutik. Inte som polis. Inte som brandman. Inte som artist. Nej det finns inte ett jobb förutom historiker där man behöver historia!!! Mycket skit lärde jag mig i skolan.

Vad gör du när barnunderlaget minskar då som nu.
På grund av att det inte finns butiker inne i innerstan, eller knappt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback