2012-04-02, 03:07
Medlem
Spelat brännboll med lysrör och lampor. Roligt var det tills det blev glas överallt och städningen återstod
Citera
2012-04-02, 09:56
Medlem
Kenpachys avatar
När jag gick i 9an så hade vi en vikarie i matten som verkligen inte fick en syl i vädret, vi hade henne i cirkus en vecka och följade utspelade sig:

Lärarare hette Viktoria men vi började kalla henne för Eva varje gång vi ville något och efter ett par dagar sa hela klassen Eva istället för Viktoria (Även alla tjejer i klassen gjorde detta).

På en mattelektion så envisades 7 av oss att sitta inne i grupprummet (som hade plats för 4 personer) och jobba. Vi drog in stolar och trängde ihop oss ordentligt samt blockade för dörren så att hon inte kunde komma in. I grupprummet så fanns det en dörr ut till brandtrappan och det var en solig och ganska varm vinterdag så någon fick för sig att gå ner för stegen och hämta massa snö som vi sedan skulle kasta ner på folk som gick förbi (Var ingen som kom förbi under lektionstiden).

Nu försökte hon verkligen komma in men vi fortsatte blocka dörren, istället för att jobba matte eller busa hade vi nu dragit av oss tröjorna och satt och solade i dörröppningen och det såg hon när hon till slut kom in, extremt förbannad smällde hon igen dörren och vi skrattade ordentligt.

Efter 5 minuter hör vi att någon är påväg upp för trappen utanför och vi hör "Eva" prata med en manlig lärare som har ganska ordentlig respekt. Alla i grupprummet brister ut i panik och det blir kaos överallt, alla försöker få tag i en stol så det ser ut som man sitter och jobbar och innan läraren kommer in så märker vi att det finns stolar till alla utom en person! I ren panik så sätter han sig planka mot väggen och låtsas sitta snett på stolen och jobba, han sitter mellan 2 bord så läraran ser inte det! xD

Läraren som hon har hämtat säger inte så mycket efter som att vi sitter ju "stilla och jobbar". Det var nog bland det värsta vi har gjort mot en lärare och nu i efterhand tycker jag väldigt synd om henne =/.

Var också en gång i 5an då vi hade en "förslagslåda" i klassrummet som våran lärare läste upp en gång i veckan. En i våran klass hade fått för sig att lägga i runt 50 lappar som det stod "Hanna suger" på. (Hanna var våran lärare). Först tar hon upp en lapp och kollar lite konstigt på den, hon läser aldrig högt! Tar upp en till, en till och en till. Nu är hon knallröd i ansiktet och nästan gråtfärdig. Hon frågar högt i klassrummet vem fan som skrivit lapparna men alla är tysta (Det var inte lika kul skämt längre) sen säger hon åt oss att gå ut på rast allihopa. Känner fortfarande lite små skuldkänslor av vad vi gjorde mot den läraren, även fast jag inte var med i det mesta.
Citera
2012-04-02, 12:06
Medlem
Zedss avatar
Man har gjort mycket galet i klassrummen under mellan och högstadiet så orkar absolut inte lista allting, men kan lista en händelse som gav en avstängning ifrån kemisalen resten av året.

Det var ingen vanlig kemilektion utan vi var ett par stycken (närmare 10-15) som hade kemi som elevensval eller vad det hette. I alla fall så var våran lärare borta sisådär 10 minuter medan vi skulle göra en labb. Våran kemisal var ju bänkarna på rad med typ 4 brännare på varje rad som folk kunde använda sig utav.

Det var ett gäng på främre raden som försökte få en jävla fart på den där lågan på brännaren vilket såg förbannat roligt ut, så vi hängde på. Vi tävlade i sisådär 5 minuter om vem som kunde få högst låga genom att vrida på mer gas osv. Till slut sa min labbpartner att vi minsann inte kunde förlora. Så en snabb sväng in i materialrummet och hämtade 2 små flaskor med T-röd.

Man var ju ungefär runt 14 snåret och man visste ju att man inte skulle leka med T-röd och annat men speciellt klok var man ju inte ändå. Så vi drog på gasen i full fart och sa åt dom på främre raden att här kommer deras förlust. Vi ställde oss sen uppe på bordet, vrider av dom barnsäkra korkarna på flaskorna och häller ner de över den öppna gasen. Det som händer är att de tänder ju i en jävla fart och lågan kommer upp i taket och spränger 2 lysrör i lampan ovanför och de blir helt svart i taket.

Läraren kom in några få sekunder efter smällen och den utskällningen man fick då hette ta mig fan duga. Då tyckte man ju att det var askul men nu en herrans massa år senare inser man ju hur jävla farligt det var. Så våran avstängning från kemisalen var garanterat ett bra beslut.

Hur som helst vann vi tävlingen och vi var coolast i skolan den veckan
Citera
2012-04-02, 13:28
Medlem
Issvanss avatar
Satt och vässade pennor rullade ihop spånet med papper och tände den mitt i fysiktimman och tog sig ett bloss
Citera
2012-04-02, 13:55
Medlem
Pelikan17s avatar
en klasspolare ollade en dumlegodis och gav den till klassens blondin å hon käka upp den.

hade även mycket såkallade böghögar i bamba, testade hur många elever som fick plats på en toalett utan att den gick sönder, fick lärare att gråta dagligen
Citera
2012-04-02, 14:04
Medlem
countdowns avatar
Denna tråd får aldrig dö.
Så mycket lulz.
Citera
2012-04-02, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dudixx
Tjenare, Måste bara berätta om en engelska lektion på gymnasiet..

Jag och min polare satt längst bak i klassrummet och snarka till lite smått båda två. Då får min kompis för sig att vi skulle göra något kul, så han drog ner byxorna halft så röven hängde ut bak på stolen, vilket var måttligt kul.

5min senare drar han plötsligt ner gylfen, jag trodde han bara skämtade.
Men sedan kollar jag på honom och märker att han har lagt upp sin dolme på bordet. Han var helt oberörd utan detta, medans jag låg på bordet och hade fått ett riktigt skrattanfall.

Undrar ifall ni har varit med om något sjukt/roligt i ett klassrum?
Hahah det låter exakt som jag och mina polare.. Så sjukt kul när ingen märker något heller haha
Citera
2012-04-02, 15:48
Medlem
Vi hade nycklar till en del salar i högstadiet. Så innan vissa lektioner så gick vi in i salen, satte på extremt hög musik och kröp ut genom fönstret precis innan vaktmästaren (som för övrigt hade damp, och kunde misshandla elever, typ) kom. Var rätt kul att sitta utanför klassrummet och lyssna på någon tysk knarkar-techno medan lärare och elever stod utanför och knackade.
Citera
2012-04-02, 16:33
Medlem
Så mycket skit har man inte gjort, tyvärr. Men lite grand har man varit med om iaf.

Drog min första fylla i 7an precis innan en 2h Kemilektion, vi drog till en polare på lunchrasten och snodde dennes farsas Whiskey.(7an)
Stinkbomber i ventilationsystemet en Måndagsmorgon, vilket resulterade i en ledig eftermiddag (8an)
Sparkat in diverse skåp och kastade deras grejer i slussen (8an)
Rök lite rullade cigaretter på en SO-lektion, samt fått en bänk kastad i huvudet av ett cpbarn. (8an)

Och sen så hade jag några polare som la laxeringsmedel i köttfärssåsen efter vår klass hade ätit, riktigt kul att se fjortisarna sitta på skithuset hela eftermiddagen. (9an)
Citera
2012-04-02, 16:44
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
La två pruttkuddar på min lågstadielärares stol. Fanskapet märket självklart ingenting, och klassen fick sig ett asgarv, samtidigt som läraren nästan började gråta. Det talades länge om den incidenten, till lärarens stora förtret givetvis.
Citera
2012-04-02, 16:53
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReinfeldtM
Så mycket skit har man inte gjort, tyvärr. Men lite grand har man varit med om iaf.

Drog min första fylla i 7an precis innan en 2h Kemilektion, vi drog till en polare på lunchrasten och snodde dennes farsas Whiskey.(7an)
Stinkbomber i ventilationsystemet en Måndagsmorgon, vilket resulterade i en ledig eftermiddag (8an)
Sparkat in diverse skåp och kastade deras grejer i slussen (8an)
Rök lite rullade cigaretter på en SO-lektion, samt fått en bänk kastad i huvudet av ett cpbarn. (8an)

Och sen så hade jag några polare som la laxeringsmedel i köttfärssåsen efter vår klass hade ätit, riktigt kul att se fjortisarna sitta på skithuset hela eftermiddagen. (9an)

Haha! Så jävla bra,synd att man äter på resturang nu för tiden vid lunch. Annars hade jag aldrig bangat på att trycka ner lite Laxeringsmedel i maten
Citera
2012-04-02, 17:56
Medlem
Kristofer.s avatar
Skrev upp alla glosor på tavlan innan lektionen, läraren märkte inget och alla i klassen fick MVG, idiot till lärare som inte fattade ett skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in