2019-09-17, 23:29
Medlem
Jaa allt jag läst här skulle aldrig hända i en skola i Finland där jag bor
Citera
2019-09-18, 10:26
Medlem
Bret-Harts avatar
I mellanstadiet sa min lärarinna till min morsa att jag tror att din son har en hjärnskada? Jasså sa morsan förvånat varför tror du det? Nej jag menar inte så sa hon då men han är ju inte så bra i skolan....
Citera
2019-10-09, 07:59
Medlem
1. Jag krossade ett glas framför hela min klass när vi åt lunch, och jag kan säga att min lärare inte alls blev så glad😂

2. Sparkat boll i korridoren (man får inte göra det inomhus enligt våra skolregler)

3. Jag har massor av mer sjuka saker, men det är för mycket så kan inte berätta allt men aa! Jag e typ klassens roliga clown!

/dedu
Citera
2019-10-09, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
I mellanstadiet sa min lärarinna till min morsa att jag tror att din son har en hjärnskada? Jasså sa morsan förvånat varför tror du det? Nej jag menar inte så sa hon då men han är ju inte så bra i skolan....

Näe! Så elakt ändå!!!
Citera
2019-10-09, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussi94
Jaa allt jag läst här skulle aldrig hända i en skola i Finland där jag bor

Men det är roligt när sånna här saker händer!
Testa själv! Du kommer göra sånna saker hela tiden..och det är bara roligt!!! Jag gjorde bara en sak och nu börjar jag hela tiden, som typ mär jag kasta mitt glas i klassrummet och min lärare inte blev så glad men det blev glas över allt i klassrummet, men om man gör sånna grejer så e de också bra för en för man lär sig av sina misstag! Trevlig dag på dig! Och hoppas du testar att göra något kul!
Citera
2019-10-09, 08:59
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dedu1973638
Näe! Så elakt ändå!!!

Hon var en av de lärare som gillade de duktiga tjejerna i klassen, nu jobbar hon med nyanlända ungdomar i skolan hahaha
Citera
2019-10-11, 03:14
Medlem
Inte jag personligen som gjorde detta men var med under hela händelseförloppet. Syslöjdslektion i 5:an. Vid borden vi sitter vid hänger det ner 220V uttag för att använda till symaskiner och diverse annat.

På något sätt börjar vi prata vad som händer om man stoppar in fingrarna i uttagen. Någon ska vara ball och visa att det inte händer något. I detta fallet händer det just inget men det resulterar i att en ännu smartare person får idén att stoppa in en sax. Ni kan ju själva räkna ut vad som händer. Killen får världens stöt och musklerna krampar, vilket får honom att inte röra sig en millimeter. Vi skriker som galningar men lärarinnan förstår allvaret efter ett tag och knuffar undan min klasskamrat. Killen överlevde men fick rätt grova brännskador. Kan ju säga att vi inte lekte med elektriska föremål efter detta..
Citera
2019-10-11, 03:16
Medlem
BewilderedHulders avatar
Vickat på stolen och tuggat på pennan.
Citera
2019-10-11, 23:14
Medlem
Gjorde en massa skit från att skita ner mig till matkrig och allt möjligt. Dock inget superallvarligt.
Men den roligaste grejen var nog när jag gick på högstadiet på 90-talet och vi hade något som hette elevens val.
Kommer inte ihåg vad ämnet hette men tror det var nånting med samhälle och geografi.
I alla fall var det ganska slappt och läraren gick lite in och ut ur klassrummet.
Hon var religiös och väldigt pryd och undervisade även i andra ämnen bland annat religion. Hon hade en massa vhsfilmer som hon gärna visade på sina lektioner.
En dag när vi var själva i klassrummet hade en kille med sig en porrfilm. Vi fick den briljanta idén att byta ut etiketterna och förse lärarinnan med porrisen.
Jag kan riktigt se hennes min när hon skulle sätta på den filmen...
Citera
2019-10-24, 07:29
Medlem
Jag hade en lärare i högstadiet som vi kallade för snéhuvet. Han var tekniklärare. När vi hade lektion tog han alltid på sig en mörkgrön arbetsrock. Varje lektion jag hade med honom klippte jag ett långt jack (typ 40cm) på baksidan av rocken när han hade på sig den och hjälpte någon annan elev. I slutet av terminen fanns det bara fransar kvar av rocken.
Citera
2019-10-24, 07:57
Medlem
En som gick i nian när jag gick i åttan hade tydligen, när han började sjuan, tagit med sig en matlåda till skolan med ägg, macka, och något mer. Matlådan åts inte upp, utan öppnades närmare tre år senare och slängdes ut i Trapphuset. Det var inget vanligt trapphus, utan ett sådant här överflådigt med ett massivt tomrum i mitten, som ett slott, eller herrgård. Stanken spred sig, så rektorn stängde ned hela skolan. åk 7-9 Örjansskolan Halmstad. Nuvarande Internationella Engelska Skolan.
Citera
2019-10-25, 00:43
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag och polarna rev ner takplattor, bombade skolan med ägg och vattentussar, pangade rutor och klottrade på väggarna. En polare till mig snodde hem tangentbordet från datarummet hem till sig.
Finns säkert mer men minns inte allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in