Citat:
Ursprungligen postat av Meneros
Du stavade fel på son.
Jag, och nästan hela klassen, har skrattat åt handikappade i klassrummet. Våran ultra-PK svenskalärare tyckte inte det var skoj.
Detta hände varje fredag i några månader när jag gick i nian.
Vadå kom det handikappade personer till erat klassrum varje fredag eller pratade ni bara om dom?
Citat:
Ursprungligen postat av luxum
Har ett "roligt" minne ifrån högstadiet. Jag å mina polare hittade vikariens nycklar i låset till klassrummet, självklart kom vi fram till att dessa var det lika bra att lägga beslag på med tanke på att det var en universiell nyckel.
Någon dag senare bönar å ber vikarien om att om någon vet något om nycken så SNÄLLA berätta, hon var riktigt desperat å mådde uppenbart dåligt men inte fan ville vi sätta dit oss själv så vi sa inget. lite dåligt samvete hade man.
P.S
Morsan till han som hadde hand om nyckeln var sjuksyrra på skolan å hittade nyckeln i någon låda. Hon förklarade för honom att den här tar jag hand om!
Dock vart det inget efterspel, förmodligen ville hon inte sätta dit sin sån som tur var.
I lågstadiet hittade jag och polarn också våran lärares borttappade nyckelknippa, men det var hennes husnyckel där också, hon var helt förtvivlad.
Vi fick bara ha den några timmar innan min polares lillasyster (som är största smöraren) gick och skvallrade, och jäklar vad vi blev utskällda. Hon kom till och med förbi vid busshållsplatsen när hon skulle hem och skällde ut oss en extra gång, polarens lillesyrra sa förlåt sen.
En annan sak, inte sjuk , mest rolig.
En polare höll på och retade och kastade saker på mig en hel jäkla lektion, till slut tröttnar jag tar mitt suddegum och laddar mot polarn som börjar springa ut mot dörren, tar i så jävla mycket att jag kastar lite snett och träffar rätt på min lärare i ryggen så suddet flyger iväg åt helvete.
Hon vänder sig om och skriker "nääe nu får det vara nog" åt mig och mina polare, hon såg inte att det var jag och jag slapp skäll, men började garva för det såg så jäkla roligt ut och tanken av att jag just sulat ett suddegum på min lärare allt vad jag palla.