2009-08-11, 15:39
Medlem
6,

Jag vettifan vi gick i en sådan konstiga klass där saker som smällare i bänkarna, cyklar utkastade från fönstret var vardags mat, men en sak jag minns bäst är när en polare tog med sig sin hund in i klassrummet å så skulle vi få den å pissa över allt så jag vart tvungen att pissa lite över allt i klass rummet för att sen skylla på hunden ....
Citera
2009-08-11, 15:52
Medlem
amenvissts avatar
Har så sjukt många minnen ifrån låg/mellan/högstadiet utav grejer med snudd på vansinne. Snödriva inne i centralhallen där folk spinner med mopeder, raketer inomhus, avskruvade dörrar som går i huvudet på lärare, fullständigt kaos.

Helt sanslöst vad sviniga jag och jämngamla var under skolgången faktiskt när jag tänker efter, men kul hade vi.
Citera
2009-08-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dudixx
Särklass?

Nej, faktiskt inte. En helt vanlig (?) klass faktiskt...men visst hade vi vissa särdrag som skiljde sig från de andra klasserna
Men alla utom två gick ut med fullständiga betyg, så SÅ dåliga var vi inte
Citera
2009-08-11, 18:16
Avslutad
I 8:an så jävlades jag med läraren. Då jag kunde en del juridik redan då så... Det började med att jag slängde ut en smällare genom ett öppet fönster, tråkigt nog så träffade den nästan en lärare som gick utanför.

Så kom läraren upp till vårt klassrum o hävdade att jag slängt smällare på henne. Hon frågade om jag hade några smällare på mig. Jag nekade, o då ville hon kroppsvisitera mig, men då sa jag:
Jag: -Det, det får du inte!
Hon: -Jodå, det får jag!
Jag: -Nej, vad har du för lagstöd för det?
Hon: -Öööh... Du kastade smällare på mig!
Jag: -Du har inga bevis för det, antastar du mig, kommer jag att polisanmäla dig!
Hon: -Öööhhmmm... ??? VA???
Jag: -Japp, vill du kroppsvisitera mig, så får du ringa polisen för det. O du har inga rättigheter alls att hålla kvar mig, eller för den delen ransaka mitt skåp!

Sen förklarade jag för henne vad som menades med olaga frihetsberövande...
Citera
2009-08-11, 20:43
Medlem
Erikons avatar
Satt brevid ett gäng som skulle skriva en Svenskanovell på dator, de viste inte vad de skulle skriva om, så de frågade sin Svenska lärare om de fick skriva en Sexnovell. lärarn sa "Ni får skriva vad ni vill" och de blev skitglada, sen började de skrika högt om hur många tjejer huvudpersoner gangbanga på en och samma gång. efter 2 timmar va de klara och de hadde åstakommit en sexnovell på 5 A4 sidor. När läraren såg hur många sidor och hur hämsk deras svenskanovell var började hon gråta och gick hem.
Citera
2009-08-12, 01:39
Bannlyst
Två av mina klasskamrater byggde ett berg av olika grejer man skulle kunna hitta i ett grupprum. Ett bord, 3 stolar och 2 pappkartonger fyllda med A4-ark. Detta berg stod upp till taket där de också placerat en fin liten bok. De satte en linjal modell grövre som skulle utlösa det hela. Fönsterna på dörrarna var täckta med papper av ngn anledning så man kunde inte se hela spektaklet utifrån. Ingen av dem var särskilt lyckade så en av dem skrek att läraren var en jävla hora som tog den i tvåan följt av ett hånskratt, med målet att lärarinnan skulle rusa in. Resultatet blir fullständigt perfekt. Ett jävla liv och papper överallt, fyfan va bra.

En annan grej som de också gjorde mot en annan i klassen, en mytoman som ingen gillade, var att när en av dem hade brytit lårbenet var han tvungen att åka i hissen för att ta sig till våra klassrum. Den här mytomanen vill följa med i hissen med sina två klasskamrater och väl i hissen påstår han att han kan klämma sig fast med händerna och fötterna i schaktet och då ska han bevisa det. Han klarar det men mina två klasskamrater börjar då att trycka på ner knappen, medans mytomanen sitter fast på högsta våningen.
Citera
2009-08-12, 20:46
Medlem
Fireflyprojects avatar
Fan vad man ställde till med jävelskap i skolan

En gång på mellanstadiet så tävlade de olika klasserna om vem som hade finast toalett. Jag och en polare bestämmer oss för att sabba för alla andra klasser. Så en eftermiddag så beger vi oss till skolan med hammarlack, vinäger samt fiskrens. Vi delar på oss i byggnaden och jag sätter av mot den finaste toan.

Jag inleder operation ''onödigt sabotage'' med att smeta hammarlack lite här och var inne på toan, jag kastar fiskrens på väggarna som villigt hänger kvar.
Jag avslutar med att lägga en skit i handfatet och är sedan nöjd med mitt verk. Jag och min vän lämnar skolan lite gladare och lite mindre bajsnödiga.

Sen har man även jävlats med en lärare som vägrade släppa in mig i klassrummet. Då andades jag på fönstret och skrev PMS med en pil åt hennes håll. Klassen fick sig ett gott skratt och läraren siktade mot dörren där jag låtsades springa åt helvete, men egentligen stod jag bakom dörren och när hon sprang ut så sprang jag in.
Jag satte mig lugnt på min plats och in kommer lärarinnan röd i ansiktet med knutna nävar, hon ställer sig framför mig och det enda hon kan få ur sig är ett:
-AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHH HH!
Hela klassen kämpar för att inte skratta och sedan bad hon mig lämna klassrummet vilket jag gjorde.

Sen har man med ett gäng grabbar ringat in rektorns bil med stenbumlingar som har rullats dig av entusiastiska pojkar/män...

Fyfan vad man ställde till i skolan
Citera
2009-08-12, 21:59
Medlem
No_lifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudixx
Tjenare, Måste bara berätta om en engelska lektion på gymnasiet..

Jag och min polare satt längst bak i klassrummet och snarka till lite smått båda två. Då får min kompis för sig att vi skulle göra något kul, så han drog ner byxorna halft så röven hängde ut bak på stolen, vilket var måttligt kul.

5min senare drar han plötsligt ner gylfen, jag trodde han bara skämtade.
Men sedan kollar jag på honom och märker att han har lagt upp sin dolme på bordet. Han var helt oberörd utan detta, medans jag låg på bordet och hade fått ett riktigt skrattanfall.

Undrar ifall ni har varit med om något sjukt/roligt i ett klassrum?

Var vardagsmat för mig då jag delade bord med en helt flippad blatte :P . Drack grogg i mitt gammla hemklassrum som vi hade på högstadiet , men detta hände detta inträffade nångång i första ring när vi hade nån återträff med klassen från 9an , det tyckte man var lite bad-ass när alla drack saft så hade vi sprit i vårat glas . Dock så blev ingen full
Citera
2009-08-12, 22:11
Medlem
surfacings avatar
Haha, mycket underhållande tråd.

Tyvärr var jag var nog bara ett riktigt arsle.
Det mesta man gjort i skolan var inte ens kul när man tänker efter, bara absurt. Men dom lite mer hemskare sakerna jag kommer ihåg sådär på rak arm, bland annat:

Bajsat/kissat/kräkts på andra ställen än toaletten (ja gissa)
Kört moped inomhus
Matkrig
Bombhotat skolan
Stulit dyra saker
Dragit igång brandslangen inomhus (se även brandlarm)
Slagsmål
Inbrott
Grov vandalism och skadegörelse
Supit
Lekt med eld och fyrverkerier (se även skogsbrand)
Knäckt både lärare och rektorer tills dom slutat

Det finns hur mycket sjuka och skumma saker som helst, men många är så pass detaljerade så det är jag för feg att ta upp här på FB. Jag har djävlats på dom flesta sätt man kan tänka sig. T ex en gång skruvade vi loss en toalett och hela skiten så det bara sprutade vatten och blev översvämning. Eller när vi la ägg och fisk överallt i ventilationssystemen innan ett lov så dom fick klappa igen och sanera skolan efteråt.

Men sedan är det ju lite mer lite oskyldiga saker också som jag tror dom flesta grabbarna gjort någon gång i skolan typ som att sno pennor, kriga med böcker och stolar, vara uppkäftig, rista och klottra, skolka, vara allmänt djävlig osv.
Senast redigerad av surfacing 2009-08-12 kl. 22:28.
Citera
2009-08-12, 23:00
Medlem
Fireflyprojects avatar
Sen hade vi också en lärare som inte pratade ren svenska (skånska) och henne brukade jag alltid av en reflex svara på skånska, i början tyckte hon att det var gulligt men efter ett tag så blev det tjatigt och och till slut så blev hon rosenrasande...
Citera
2009-08-13, 00:48
Medlem
moliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molis
Detta har i och för sig inte någonting med klassrum att göra.
Tro det eller ej men detta är nog en av de sjukaste saker jag varit med om.

Dag 1:

Det började som en helt vanlig dag i lågstadiet. Vi hade precis haft gymnastik och efter jag bytt om begav jag mig ut ur gymnastiksalen.

Väl utanför hittar jag en pinne och en trosa bredvid varandra. Jag kunde med simpel matematik räkna ut att jag skulle ta pinnen i handen och trä på trosan på den. Sagt och gjort så begav jag mig mot vårat klassrum som låg ca 300m bort.
Jag sprang och retade de flesta i klassen med den äckliga trosan på pinnen utanför klassrummet. Helt plötsligt fick jag en snilleblixt. Jag kan kasta upp den i luften och sedan försöka fånga den. Jag slängde upp den i luften och såg den rotera neråt. Den landade ca 5m bort från mig, på någons huvud. Jag ser ett flickansikte vända sig mot mig. Det var Camilla, en flicka i klassen. Hon tar tag i trosan och slänger ner den på marken.

-GUD VA ÄCKLIG DU ÄR!!!!!
- Vadåååå? Svarade jag.

Det hela trappades upp och lärare kom. Hon dampade allmänt på och började gråta lite smått. Fick en hemringning vill jag minnas och hon blev jävligt sur på mig.

Dag 2:
Jag begav mig till skolan, vi hade gymnastik. Nu när jag tänker efter så hade vi det rätt ofta. Nåväl, gymnastiklektionen fortskred och innan jag visste ordet av det så var den slut. Jag gick längs korridoren mot omklädningsrummet och ödet visade ännu en gång vägen till ett bar baby-blå kalsonger som antagligen en liten skitunge skitit på sig i. Jag trädde ännu en gång på fillingarna på en pinne. Jag ville vara smart den här gången. Leka med kalsongen ifred. Dagen fortskred och plötsligt var det var lunchrast. Jag gick till min kalsong-gömma och plockade fram dem. Jag åt snabbt så gården var fri, nu har jag chansen!
Jag sprang ner på den öppna gården och slängde upp kalsongen i luften (Splatt), seriöst... Det kan tamejfan inte vara sant! Camilla var där igen.

-INTE NU IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- OJJJ!!!!! (Seriöst, det var inte med flit.)
- Nu kommer jag säga till mamma! Skrek hon ursinnigt

Klassen kom utrusandes ur matsalen och flockades kring Camilla.
Jag fick något dampryck och drog helt enkelt ner brallorna på henne och spankade henne på röven. Det var precis framför lärarrummet och alla såg. Kanske inte det smartaste draget jag gjort.

Det hela slutade med samtal med rektor, föräldrar, och lärare. Det blev till och med ett möte.

Jag blev så jävla förbannad när de inte trodde mig när jag sa att det inte var med flit.
På mötet kom vi fram till att nästa gång jag hittade underkläder så skulle jag lämna dem till gymnastikläraren.

Bumpar den här för den glöms bort i mängden.
Citera
2009-08-13, 01:37
Medlem
Notumlords avatar
Sjuka grejer? Tja att pulla en tjej i klassrummet under pågående lektion är väl ganska sjukt antar jag.

Under en engelska lektion i åttan eller nian så såg vi på nån film så det var ner släckt i rummet, och helt plötsligt for fan i mig och jag började tafsa på min dåvarande flickvän. Tror t.om. läraren förstod vad jag höll på med för hon sa nått i stil med: Nu får ni två turturduvor lägga av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in