2010-04-15, 01:48
Medlem
Neelizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squadrista
I 9an? Gick du och din polare möjligtvis på särskola? Vem som går i 9an beter sig som en mongoloid 3åring?

Nä, faktum är att lärarna vänligt bad oss att inte våldgästa säravdelningen, de ville inte att sären skulle få några idéer... annars var lärarna förvånansvärt toleranta mot oss, vi va de "snälla och busiga" gossarna. har btw en filmsnutt på youtube från den tiden då jag faktiskt sitter i ett av skåpen för den som är nyfiken. Den andra gossen är min följeslagare, lägg gärna märke till hans stalinteckning i skåpdörren.

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=iTxNuXb5wos
Citera
2010-04-15, 09:16
Medlem
Hahaha kul tråd hitills väcker gamla minnen om den sköna tiden på högstadiet/gymnasiet. Högstadiet var vi no värst på iallafall kommer ihåg att vi en gång hängde upp en död fågel på en krok i korridoren slutade med att rektorn kom och drog ut mig från lektionen och skrek på mig i 45 min.

Och alla härliga vattenkrig, vi brukade fylla stora soptunnor och gå ut på balkongen och hälla på dom
lägre klasserna inklusive våra egna klasskamrater ibland. Reaktionerna var väl oftast total hysterik

Vi hade dessutom en riktigt goding till lärare i 6-7 som va tjock rödhårig och som alltid var sur och alltid lyckades få fruktansvärda lökringar under armarna, hon fick stå ut med mycket jävelskap med allt från halva klassen sitter och klagar på att varför i hela helvete det luktar så jävla mycket svett i lokalen till suddkrig. Tror inte ens jag skulle kunna räkna alla gånger som hon började gråta eller fick fruktansvärda raseri utbrott och gick iväg eller skickade ut oss.

Roligt hade vi iallafall
Citera
2010-04-15, 17:03
Medlem
noidea2k8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZupiCo
Gick ett industrigymnasium, så det finns risk att detta är lite halvinternt.

I vilket fall så hade ena halvan av klassen CNC-svarvning hela dagen, vad vi i andra halvan gjorde minns jag inte. Under CNC-svarven som de övade på sitter en stor tank med mjölkvit skärvätska som sprutar ut i stora mängder under bearbetning. Jag och en polare fick den lysande idéen att skoja till det lite och färga skärvätskan röd så det skulle se ut som blod. Sagt och gjort, vi köpte ett helt gäng flaskor karamellfärg och hällde i. Visst blev skärvätskan färgad, problemet var bara att den blev lila snarare än röd.

Läraren uppmärksammade snart detta och drog slutsatsen att någon vandal hade hällt blåbärssoppa i tanken och innan vi visste ordet av hade han beordrat att skärvätskan skulle bytas ut. Dagen slutade alltså med att 16 griniga elever gick korståg halva dagen genom hela skolan med stora hinkar fyllda med skärvätska medan den normalt så fromme kristna läraren stod högröd i ansiktet, mer eller mindre tuggade fradga och förklarade att om han fick tag på den skyldige skulle han släpa ut honom på skroten och göra upp.

Resultatet blev inte riktigt som vi hade tänkt oss, men det blev helt klart lyckat.

Haha, mja man känner igen sig varenda jävla gång man själv har gått och släpat på 10liters dunkar med kylvatten
Citera
2010-04-15, 18:29
Medlem
noidea2k8s avatar
Kom på en sak som min bror och hans två vänner fick för helgen innan skolan började efter jullovet. Helt enkelt så begav dom sig ut med varsin snöskyffel klockan 8 på morgonen. Och där var dom fram till klockan 5, antar att dom gick till macken och käkade. Och så gjorde dom fredag-söndag. Och när jag sedan går förbi där på måndags morgonen när jag ska till gymnasiet. Tammefan det var nog fan den största snöhögen i kommunen precis framför entrén. Och det lustigaste var att den satt stolpar på sidorna så någon traktor var de inte frågan om. Vakmästaren måste ha hållt på i evigheter me den jävla högen
Citera
2010-04-16, 22:06
Medlem
Pendulums avatar
En idag mindre utvecklad man, men han gick i min klass på mellanstadiet fick en lärarinna att börja tjuta genom att sitta och säga:
- Bajs, bajs, BAJS,bajs,BaJs,BAJS!!,bajs,Bajs.
I olika tonarter i sisådär 20min.

Läraren brottade ner en stökig klasskompis i 8an. Han förtjänade det, gick med på det och vi fick vittna en 50årig gubbe versus 14-årig grabb välta inte mindre än 3 bänkar och ett litet rullgos på golvet.

I gymnasiet kastade jag en snöboll ingåendes i klassrummet på en tjej. Den träffade rakt i nyllet, men hon skrappade ihop snön på bänken och kastade tillbaka den lilla klump hon fick. Tjejer kan som alla vet inte kasta föremål så den tog i väggen. Alla skrattade medans läraren gick fram, tog henne i armen och slängde ut henne ur klassrummet medans hon bönade om att det var jag som började. Haha fyfan så roligt.
Citera
2010-04-16, 22:10
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendulum
En idag mindre utvecklad man, men han gick i min klass på mellanstadiet fick en lärarinna att börja tjuta genom att sitta och säga:
- Bajs, bajs, BAJS,bajs,BaJs,BAJS!!,bajs,Bajs.
I olika tonarter i sisådär 20min.

Läraren brottade ner en stökig klasskompis i 8an. Han förtjänade det, gick med på det och vi fick vittna en 50årig gubbe versus 14-årig grabb välta inte mindre än 3 bänkar och ett litet rullgos på golvet.

I gymnasiet kastade jag en snöboll ingåendes i klassrummet på en tjej. Den träffade rakt i nyllet, men hon skrappade ihop snön på bänken och kastade tillbaka den lilla klump hon fick. Tjejer kan som alla vet inte kasta föremål så den tog i väggen. Alla skrattade medans läraren gick fram, tog henne i armen och slängde ut henne ur klassrummet medans hon bönade om att det var jag som började. Haha fyfan så roligt.
Du är ond.
Citera
2010-04-17, 00:57
Medlem
BRs avatar
Tror det var på högstadietiden.
Hemkunskapsläraren blev rabiat när nånting stod framme på diskbänken efter avslutad lektion.

Ställde in en stekpanna i ugnen och vred på 250 grader i början av lektionen.

Tog ut den lagom till att lektionen slutade och traska därifrån, och hela historian slutade med att läraren fick en jävligt bränd hand....
Citera
2010-04-17, 14:48
Medlem
ZätaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XoZ
en gång när bamba var full fick alla i klassen ta med sig maten och äta i hemklassrummet, blev matkrig efter fem minuter och lärarinnan började gråta. Tyvärr det enda roliga jag har varit med om

(jävla göteborgare :P)

En gång satt jag och lyssnade mp3-spelare (64 mb!) på MaA hösten 2001. Jag hade hög volym och fick senare höra att jag hade suttit och stönat under lektionen.
Citera
2010-04-17, 15:13
Medlem
R4xx0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZätaH
(jävla göteborgare :P)

En gång satt jag och lyssnade mp3-spelare (64 mb!) på MaA hösten 2001. Jag hade hög volym och fick senare höra att jag hade suttit och stönat under lektionen.
Citera
2010-04-17, 17:24
Medlem
gottmospahedens avatar
Åh herregud vad mycket skit man ställt till med utanför och i klassrummet.

Jag tänker inte rada upp t.ex. Stink/smällbomber, skolk, kukritningar på tavlan eller liknande, då det är någonting som ALLA gjort.
Citera
2010-04-17, 23:04
Medlem
Idiotidiits avatar
De flesta grejerna jag lyckades åstadkomma i skolan var oftast inte med mening, utan jag gjorde bara något som sedan blev mer eller mindre katastrof

Kan ta ett exempel:

Det var en varm sommardag i slutet av åttan och vi hade hemkunskap (köken som vi var i va i en egen liten byggnad brevid vår skola, det var 2st kök brevid varandra och det fanns en dörr man kunde gå igenom dom två, och sedan en dörr i vardera kök som ledde ut till korridoren) när jag och två kompisar skulle hämta ägg eller något i det andra tomma köket.
Vi går in dit och söker igenom alla kylar/frysar efter något gott vi skulle kunna ta, när vi hittar ett 24pack pigelin i frysen som vi tyckte att vi kunde ta, för det va ju så bra glassväder ute
Jag fick jobbet att smuggla ut det, så medan de andra 2 håller vakt smyger jag ut för att gömma paketet någonstans tills vi slutat, så jag går ut i korridoren och märker ganska snart att det inte finns något bra ställe att gömma det på.
Jag gömmer det utanför, tänker jag och öppnar dörren ut till gården och ser att en hemkunskaps lärare är på väg mot mig, jag får panik och började hysteriskt leta efter ett bra gömställe för våran pigelin när jag ser att jag faktiskt skulle kunna ställa paketet lite fint på elskåpets tak, så ja puttar upp paketet där så försvinner paketet ner direkt och jag hör en massa dunsar inuti elskåpet.
Ja ja, inget mer med det tänker jag och går tillbaks till köket och låtsas som ingenting.
När det var ca. 5 minuter kvar av lektionen får helt plötsligt hela hemkunskaps byggnaden strömavbrott, ingen förstår varför, inte ens jag (dum som man var ) men nu hade vi ju lunch så vem bryr sig? tänkte jag och gick och åt.
När jag kommer tillbaka från rasten till vårat klassrum står båda hemkunskaps lärarna där och ska ha ett snack med oss. De berättade att strömavbrottet hade berott på att någon hade kastat ner ett paket pigelin i elskåpet och att det smält och gjort så det blev kortslutning och förstört 2st kretskort eller liknande och att de skulle kosta flera tusen att fixa, och att den skyldige var någon i våran klass, för vi var dom enda som hade hemkunskap vid den tidpunkten.
Snacka om att man sjönk långt ner i stolen då, men tagen vart jag aldrig
Citera
2010-04-17, 23:18
Medlem
Idiotidiits avatar
Jag lyckades också en gång komma över någon väldigt illaluktande vätska på fysiken/kemin som jag hällde i en klasskompis skåp (var skåpet längst ut som hade 2st små runda hål på sidan) på en fredag innan jag gick hem.
När jag kom till skolan på måndagen luktade hela byggnaden rutten fisk och ingen förstod vart det kom ifrån, tills min klasskompis öppnade sitt skåp och såg ut så här , sedan kom han till mig och viskade "Jag.. Jag tror att lukten kommer från mitt.. skåp" Kan tillägga att alla hans skolböcker han hade i skåpet luktade rutten fisk resten av terminen också

En annan grej som inte är speciellt sjuk på något sätt men väldigt klockren (tycker jag) var när jag i 9an lyckades, från hörnet längst bak i ett klassrum, kasta mitt använda tuggummi tvärs över hela klassrummet rätt ner mellan tuttarna på en fjortis blatte brud som såg ut som en alien och aldrig höll käften och var riktigt jobbig.
Jag kunde knappt tro det själv så jag såg ut såhär , medan hon fick frispel och började skrika
-VEM VARE?! VEM VARE SOM KASTA!??!
Detta var dock innan skogsturken ens fanns till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in