2014-09-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Snart kan hon nog täcka golvet i hela lägenheten med mattor om hon vill. Men dom planerar väl säkert drömhuset vid det här laget men just nu verkar det som att dom leker en lek som går ut på att se hur mycket möbler dom kan tjåla in i hennes lilla lägenhet.

Rar hon är som har samma intressen som honom numera, typ som "snabba bilar" te.x. Så självklart vill ju Berny vara med i projekt: ny bil, fasten hon varken har körkort eller ens vet hur man kör bil. Hon kanske får en dille sen att hon ska ta körkortet som aldrig blir av.

Det får vi verkligen hoppas att hon aldrig lyckas få, körkort. Tänk dig henne på vägarna.
Citera
2014-09-27, 15:03
Medlem
Citat:
Nu äre såhär va Börnan, att din header i bloggen är förskräckligt ful så nu har jag gjort din alldeles egna Berny tribute header och den är riktigt komisk så jag hoppas att du skrattar åt den och att du använder den! :lol:

https://cdn.anonfiles.com/1411814015345.jpg

Hahaha, den kan hon ha när hon byter bloggportal om två veckor.

Btw, Berny - KAN du inte komma och gästa tråden igen? Det var ju ett tag sen!?
Citera
2014-09-27, 15:40
Medlem
Kardnialvokals avatar
Mer identitetslös kvinna får man leta efter. Hon brukar förvisso anamma sina nya kärlekars intresse men "snabba bilar", really? Hahahahahaha. Måste vara jobbigt att fortfarande inte ha upptäckt sig själv när man passerat 30. Med Jonas var det skabbiga lackkläder och Tech noir. Med Amelia var det kärnfamilj och 200 djur. Med Nicklas var det heroin och gatan. Med Jhna var det rött hår och helt plötsligt hade Berny rent av fötts med rött hår. Med Emma var det limousin och gömda juveler-kläder. Nu är det tydligen snabba bilar som ligger henne varmt om hjärtat. Undrar vilket som är hennes nya blivande intresse.
Citera
2014-09-27, 16:05
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Nu äre såhär va Börnan, att din header i bloggen är förskräckligt ful så nu har jag gjort din alldeles egna Berny tribute header och den är riktigt komisk så jag hoppas att du skrattar åt den och att du använder den!

https://cdn.anonfiles.com/1411814015345.jpg

Men du glömde ångest-älgen.
Citera
2014-09-27, 16:08
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebel
Men du glömde ångest-älgen.

Och dom där skumma rep-i-bilderna!
Citera
2014-09-27, 16:46
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reglementet
Det får vi verkligen hoppas att hon aldrig lyckas få, körkort. Tänk dig henne på vägarna.

Det vore ju förenat med livsfara, särskilt när hon ju gillar snabba bilar. Men hon är över 30 år och har inte lärt sig hur man lagar mat än (och hennes sambo lagar väl all mat åt henne nu so no need to learn for yourself när någon annan gör det åt dig, stackars sate som får komma hem och ställa sig och laga mat direkt efter jobbet varje dag för Berny har bara ätit en burk keso på hela dagen, han hinner ju inte ens dra av sig arbetsbyxorna) och hon pallar inte ens ta sin hund till hundkurs som hon tjatat om i omgångar att hon tänkt göra (där har hon ju konstruktiv och sund sysselsättning men nej hon kokar kaffe, rastar Theus, "skriver" i 3 timmar och lallar runt hemma resten av tiden) så jag drar denna slutsats: Att lära sig saker är inte Bernys starka sida, hon gick ju inte ens klart grundskolan och hon tycks aldrig lära sig från sina misstag heller, rutinerna och engagemanget som det innebär att pallra sig iväg på för all del vilken aktivitet som helst är inte heller hennes starka sida. När har hon någonsin haft en vettig och varaktig sysselsättning? Typ never. Så nä, tror knappast hon har vad som krävs för att lära sig köra bil.

Sen tycker jag synd om Theus som konstant verkar bo i möbel och renoveringskaos i den där trånga ettan. Hon hade ju just målat väggarna och pulat in alla sina nya ikeamöbler innan A flyttade in. In och ut med möbler, möbeldelar överallt som väntar på att monteras ihop, väggar som målas, målarburkar som stinker, sladdar överallt, och nu ska där stuvas in MER möbler och det ska tapetseras och bytas golv och hur i hela friden har dom tänkt få allt det gjort på ett smidigt sätt utan att behöva typ tömma lägenheten? Jag fattar inte varför dom ska lägga ner så mycket pengar och energi på att renovera och möblera en lägenhet som nyss blivit renoverad och möblerad. Väldigt onödigt arbete och slöseri med pengar om dom nu ändå tänkt flytta om inte alltför länge. Det är ju inte som att dom får tillbaka pengarna dom investerat i lägenhet när hon väl flyttar. Och om hon flyttar så är det väl inte direkt som att hon bara kan flytta in igen efter någon månad när det tagit slut, jag menar det är väl folk som står i kö för att få bo på LSS? Dom lär ju knappast lämna det tomt liksom.
Citera
2014-09-27, 18:19
Medlem
genzils avatar
hahahaha...vilken jäkla soppa efter alla år..
Citera
2014-09-27, 20:03
Medlem
Zebels avatar
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=301zdhv&s=6#.VCb7Qvl_uFU

Hittade en gammal goding. Den hunden har väl det bättre liv nuförtiden? Det önskar jag Theus också. Min julönskning om man så vill.
Citera
2014-09-27, 21:03
Avslutad
Citat:

Hittade en gammal goding. Den hunden har väl det bättre liv nuförtiden? Det önskar jag Theus också. Min julönskning om man så vill.
Bättre har han det, men han är inte vid liv. Han avlivades eftersom han var helt förstörd mentalt.

EDIT: Detta enligt mannen som hade honom efter att ett hundpensionat vägrade lämna tillbaka Milo till den hemlösa och heroinberoende Berny. Hon tror dock inte på att han är död.

Se http://finest.se/userBlog/?uid=58061&beid=2712382
Senast redigerad av oboyglas 2014-09-27 kl. 21:06.
Citera
2014-09-27, 21:25
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:

Var det inte någon som kommenterade hennes nattstads blogg för ett tag sen om att Milo blev avlivad? Men sen har ju Berny skrivit om Milo sedan dess och då lät det som att han var vid liv och hon trodde hon visste var han var? Men hon skrev också att han inte finns kvar i SKK registret, om det inte var hon som avreggade honom utan någon annan så undrar jag hur fan det går till att någon annan än ägaren avreggat honom när nu Berny säger sig ha alla papper på Milo och allt. Man brukar väl ändå aldrig avregga en hund såvida den inte dött? Jag är ju typ den självutnämnde hundexperten men jag har inte så mycket till övers för SKK om jag ska vara ärlig. Dom har alldeles för hög tolerans för osund avel om man frågar mig. Men det är en helt annan diskussion.
Citera
2014-09-27, 21:48
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Bättre har han det, men han är inte vid liv. Han avlivades eftersom han var helt förstörd mentalt.

EDIT: Detta enligt mannen som hade honom efter att ett hundpensionat vägrade lämna tillbaka Milo till den hemlösa och heroinberoende Berny. Hon tror dock inte på att han är död.

Se http://finest.se/userBlog/?uid=58061&beid=2712382

Om han är död så kan ju det förklara varför han inte finns med i SKK registret längre sedan typ flera(?) år tillbaka enligt Berny? Måste ju vara ett bra tag sedan han blev avlivad isf? Förstår om hundstackaren var traumatiserad. Berny verkar ju inte begripa själv att hon inte är en lämpad hundägare. Efter att ha ränt runt gatorna efter heroin med Milo så kan jag inte förstå hur hon inte ens kan begripa hur negativt det påverkade hunden.
Citera
2014-09-27, 22:02
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Om han är död så kan ju det förklara varför han inte finns med i SKK registret längre sedan typ flera(?) år tillbaka enligt Berny? Måste ju vara ett bra tag sedan han blev avlivad isf? Förstår om hundstackaren var traumatiserad. Berny verkar ju inte begripa själv att hon inte är en lämpad hundägare. Efter att ha ränt runt gatorna efter heroin med Milo så kan jag inte förstå hur hon inte ens kan begripa hur negativt det påverkade hunden.

Hon verkar ha noll verklighetsuppfattning om hur hennes beteende påverkar djuren kring henne.

Mina föräldrar adopterade en hund som "bara" var misskött när denne var drygt ett år gammal... denne fick rejäla knäpp och kunde inte ens umgås med deras andra hundar och hade våldsamma utspel. Då pratar vi ändå inte om en hund med en matte som bodde på gatan, hamnade i knivslagsmål (lol) och var beroende av heroin. Det får mig att undra lite vad som exakt inte funkade med Nilas - bara allmänt jobbigt att ha en valp som tuggar på allt och kissar lite överallt eller Theus som faktiskt mår såpass dåligt att han inte klarar av att ha andra hundar i närheten?
Senast redigerad av William Haines 2014-09-27 kl. 22:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in