Citat:
Ursprungligen postat av
Reglementet
Det får vi verkligen hoppas att hon aldrig lyckas få, körkort. Tänk dig henne på vägarna.
Det vore ju förenat med livsfara, särskilt när hon ju gillar snabba bilar. Men hon är över 30 år och har inte lärt sig hur man lagar mat än (och hennes sambo lagar väl all mat åt henne nu so no need to learn for yourself när någon annan gör det åt dig, stackars sate som får komma hem och ställa sig och laga mat direkt efter jobbet varje dag för Berny har bara ätit en burk keso på hela dagen, han hinner ju inte ens dra av sig arbetsbyxorna) och hon pallar inte ens ta sin hund till hundkurs som hon tjatat om i omgångar att hon tänkt göra (där har hon ju konstruktiv och sund sysselsättning men nej hon kokar kaffe, rastar Theus, "skriver" i 3 timmar och lallar runt hemma resten av tiden) så jag drar denna slutsats: Att lära sig saker är inte Bernys starka sida, hon gick ju inte ens klart grundskolan och hon tycks aldrig lära sig från sina misstag heller, rutinerna och engagemanget som det innebär att pallra sig iväg på för all del vilken aktivitet som helst är inte heller hennes starka sida. När har hon någonsin haft en vettig och varaktig sysselsättning? Typ never. Så nä, tror knappast hon har vad som krävs för att lära sig köra bil.
Sen tycker jag synd om Theus som konstant verkar bo i möbel och renoveringskaos i den där trånga ettan. Hon hade ju just målat väggarna och pulat in alla sina nya ikeamöbler innan A flyttade in. In och ut med möbler, möbeldelar överallt som väntar på att monteras ihop, väggar som målas, målarburkar som stinker, sladdar överallt, och nu ska där stuvas in MER möbler och det ska tapetseras och bytas golv och hur i hela friden har dom tänkt få allt det gjort på ett smidigt sätt utan att behöva typ tömma lägenheten? Jag fattar inte varför dom ska lägga ner så mycket pengar och energi på att renovera och möblera en lägenhet som nyss blivit renoverad och möblerad. Väldigt onödigt arbete och slöseri med pengar om dom nu ändå tänkt flytta om inte alltför länge. Det är ju inte som att dom får tillbaka pengarna dom investerat i lägenhet när hon väl flyttar. Och om hon flyttar så är det väl inte direkt som att hon bara kan flytta in igen efter någon månad när det tagit slut, jag menar det är väl folk som står i kö för att få bo på LSS? Dom lär ju knappast lämna det tomt liksom.