Citat:
Ursprungligen postat av
oboyglas
Jag sätter hundra spänn på att Theus också är helt sjukt mentalt förstörd. Berny skriver lite misstänkt mycket om hans fantastiska temprament blablabla, men hon har också skrivit att han gömmer sig under sängen och gnyr när hon får raseriutbrott. Det tolkar jag som att han förknippar en arg Berny med något mycket negativt. Det är inte helt långsökt att hon tar ut sin raseri på Theus då och då.
Hon har även postat en video på när Theus sitter vid fönstret och ylar där hon menar att han "sitter och sjunger till månen" eller något liknande. En mentalt stabil hund ylar bara när något är extremt fel. Dessutom ger hon honom egenskaper som hundar inte har och menar att han är så speciell och blablabla.
Fyfan.
Enda skillnaden nu från då är att Berny är inte hemlös längre. Pillertrillare kommer hon ju alltid att vara.
Men om man tänker på vad Berny brukar hamna i för miljöer och situationer, dom situationerna och miljöerna är inte ens bra för henne liksom, och jag antar att Theus är med Berny jämt så även han hamnar ju ofrivilligt i dessa situationer och miljöer. Var det inte i somras hon riskerade att få ett järnrör i skallen? Antar att hon hade med sig Theus då. Dessutom hade hon ju hand om honom medans hon hade återfall var påverkad och prostituerade sig igen, hon såg inte särskilt kry ut. Att hon inte själv fattar hur dålig och osund miljö hon skapar kring sig och att det påverkar Theus negativt är verkligen bortom mitt förstånd och hur hon inte kan ens ta folks oro på allvar istället för att bara spotta folk i ansiktet med sitt beteende.
Det enda vi försöker göra är att få henne att vakna till och fatta, liksom jag sitter inte här och ifrågasätter hennes förmågor som hundägare bara för att jävlas, jag gör det av genuin oro för Theus och hoppet om att hon kanske tänker till för en gångs skull.
Och sen det många inte verkar fatta är att en hund kan vara gravt misskött och fara illa även om den ser frisk ut. Den kan se ut att vara en välvårdad, välborstad och välmatad hund men om den inte får tillräckligt med stimulans och motion så är den fortfarande misskött hur man än vrider och vänder på det.
Jag tror knappast att Berny aktiverar Theus mer än vanliga promenader och någon utflykt ibland. Hon skriver ju liksom typ aldrig om att hon gör något alls förutom typ vanliga promenader med honom. Skulle inte kalla det tillräcklig motion för Collie. Och alla hundar behöver få springa och sprätta av sig emellanåt.
Också var det ju det här med dessa hundkurser och allt det där som aldrig blir av, hade ju varit jättebra för både henne och hunden. Men jag vill påpeka att jag inte anser att man måste gå hundkurser eller ställa ut hunden eller tävla med den om man har en. Men liksom kom igen, hon går ju ändå bara hemma, tycker hon borde kunna avsätta typ 1 eftermiddag i veckan för att göra något speciellt med sin hund när hon förutom att skriva boken inte har så mycket bättre för sig. Det är ju bara hon ansöker om stipendium eller så kan hon bara utpressa sin familj på pengar om det nu skulle vara knapert med det. Pengar verkar dock inte vara några problem just nu, rik som ett............