2014-09-27, 00:48
Medlem
Det är som att när saker händer på riktigt (hon träffar någon hon blir head over heals i) så slutar hon blogga och lever genom sitt riktiga (om än dysfunktionella) liv. Som nu med A.
Men när inget sånt händer, som drar igång relations-Berny, då skapar hon, hittat på och lever drama. Som rapporteras i bloggen.
Och håller den hör tråden på att dö, då ser hon till att få igång aktiviteten här igen.
Citera
2014-09-27, 02:32
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukRocco
Det är som att när saker händer på riktigt (hon träffar någon hon blir head over heals i) så slutar hon blogga och lever genom sitt riktiga (om än dysfunktionella) liv. Som nu med A.
Men när inget sånt händer, som drar igång relations-Berny, då skapar hon, hittat på och lever drama. Som rapporteras i bloggen.
Och håller den hör tråden på att dö, då ser hon till att få igång aktiviteten här igen.

Berny Blue existerar inte utan den här tråden och hennes bloggande. Hade hon viljat leva ett harmoniskt och lugnt liv utan drama så hade hon kunnat det också, det är jävligt enkelt egentligen, sluta dra igång drama och sluta provocera i onödan. Men hon vill inte, för annars hade hon väl lagt ner för längesen. Att hon desperat lyckas hålla sig intressant fasten det är 10 år sedan debuten kan endast förklaras med just tågolycke fenomenet, det bisarra med det hela är att hon verkar vara bekväm med att vara tågolyckan.

För övrigt tycker jag det är fascinerade hur hon finner sig i onaniterapi men att någon på facebook har problem med henne måste konfronteras med knivhot. Hon spelar så tuff och gangsta men innerst inne är hon nog bara en rädd liten flicka som sticker taggarna utåt så fort hon känner sig trängd.
Citera
2014-09-27, 12:23
Medlem
motyls avatar
Nu pladdrar B på om hur hennes *nya liv* ser ut med MANNEN, bland annat är det middag med hans vänner som står härnäst.

Jag hade gett åtminstone en hundralapp för att få vara en liten fluga på den väggen och kunna iaktta detta. Kan ni tänka er B, neuroleptikatjock, karvade armar, amfetaminstinna ögon och för små kläder på sig? Nog för att jag inte tror allt för högt om Andreas vänner och umgänge, det är väl inga raketforskare, men det är ändå "vanliga människor" och där kan inte B passa in. Hur mycket hon än raljerar om vardagen med älsklingen, en kopp kaffe på morgonen (hennes enda bidrag till deras liv), och STORSTÄDNING så är, och förblir hon, psykfallet. Det tar liksom en mening innan hon är borträknad.

"Jag heter Bööörny, är sjukpensionär och bor på ett LSS-boende"

"...."

"Mina intressen är att köpa husdjur, polisanmälningar, kaos, knark och att prata om rituella övergrepp"
Citera
2014-09-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Nu pladdrar B på om hur hennes *nya liv* ser ut med MANNEN, bland annat är det middag med hans vänner som står härnäst.

Jag hade gett åtminstone en hundralapp för att få vara en liten fluga på den väggen och kunna iaktta detta. Kan ni tänka er B, neuroleptikatjock, karvade armar, amfetaminstinna ögon och för små kläder på sig? Nog för att jag inte tror allt för högt om Andreas vänner och umgänge, det är väl inga raketforskare, men det är ändå "vanliga människor" och där kan inte B passa in. Hur mycket hon än raljerar om vardagen med älsklingen, en kopp kaffe på morgonen (hennes enda bidrag till deras liv), och STORSTÄDNING så är, och förblir hon, psykfallet. Det tar liksom en mening innan hon är borträknad.

"Jag heter Bööörny, är sjukpensionär och bor på ett LSS-boende"

"...."

"Mina intressen är att köpa husdjur, polisanmälningar, kaos, knark och att prata om rituella övergrepp"

Asså dethär var nog den bästa beskrivningen på hennes minst sagt tragiska liv. Jag undrar hur fan det kan kännas att vara 30 år med ett liv som man faktiskt kan räkna som helt över? Neuroleptikatjock Karvade armar och tjackstinna ögon. Hur kul kan den vara för denhär killen (även då han antagligen inte har några indianer kvar i kanoten) att ta med sig ett kadaver till kompismiddagen? Typ ; "Jaa dethär är vad jag har att komma med, ett tjackluder med diverse psykiska åkommor, som går ut över oskyldiga djur, uppmärksamhetskåt så till det grövsta att hon skulle kunna sälja sitt eget syskon i princip.. men visst är hon lite charmig ändå?!" Eller undra hur han tänker.. Har jag förstått det rätt är väl detta inte första gången hon är såååå himla lyckligt himlastormande förälskad heller?
Citera
2014-09-27, 12:49
Medlem
Denosynliges avatar
Nu äre såhär va Börnan, att din header i bloggen är förskräckligt ful så nu har jag gjort din alldeles egna Berny tribute header och den är riktigt komisk så jag hoppas att du skrattar åt den och att du använder den!

https://cdn.anonfiles.com/1411814015345.jpg
Citera
2014-09-27, 13:32
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Nu äre såhär va Börnan, att din header i bloggen är förskräckligt ful så nu har jag gjort din alldeles egna Berny tribute header och den är riktigt komisk så jag hoppas att du skrattar åt den och att du använder den!

https://cdn.anonfiles.com/1411814015345.jpg

Jag tror jag dör. Den var långt över mina förväntningar. Du har verkligen fångat hela Bernys essens i den headern.

Edit:
Nu är det visst Hilton kontinentalsäng som är det nya retina. Ser dock att den är relativt billig i förhållande till sitt namn och vad man skulle kunna tro. Sex papp för en komplett 180-säng är långt mindre än vad motsvarigheten kostar på Ikea.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2014-09-27 kl. 13:37.
Citera
2014-09-27, 14:00
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Jag tror jag dör. Den var långt över mina förväntningar. Du har verkligen fångat hela Bernys essens i den headern.

Edit:
Nu är det visst Hilton kontinentalsäng som är det nya retina. Ser dock att den är relativt billig i förhållande till sitt namn och vad man skulle kunna tro. Sex papp för en komplett 180-säng är långt mindre än vad motsvarigheten kostar på Ikea.

Hon har ju hela sin kostcirkel med på bilden dessutom: Keso, Dr Pepper, Ben & Jerry's och sprit! Fan jag glömde ju den glittriga nyponsoppan! Nåväl.

Jodu, ny partner, nytt möblemang, nytt på väggarna, ny mobil, nytt foster till och med.
Citera
2014-09-27, 14:04
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
nytt foster till och med.

Kommer hon ens ihåg att hon ska vara "gravid" eller kommer det bli ett totalt ignorerande till alla frågor och sedan en mystisk abort (som Hyperexium kommer förklara bort med att hon gick till "abortkliniken" full)?
Citera
2014-09-27, 14:07
Medlem
Hon har börjat slänga sig med frasen: "...för första gången" igen. Det är alltså för första gången hon är trygg med någon, första gången hon känner sig riktigt älskad. Åh, människa.
Citera
2014-09-27, 14:16
Medlem
Dags för ny tvbänk, vitrinskåp och fler mattor. Hur mycket grejer får det plats i den där lägenheten på 35..45..55kvm? Den måste ha ökat i storlek igen
Citera
2014-09-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Dags för ny tvbänk, vitrinskåp och fler mattor. Hur mycket grejer får det plats i den där lägenheten på 35..45..55kvm? Den måste ha ökat i storlek igen

Det är ett sådant tält som i Harry Potter. Som ser mindre ut på utsidan och stort på insidan.
Citera
2014-09-27, 14:37
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113

Snart kan hon nog täcka golvet i hela lägenheten med mattor om hon vill. Men dom planerar väl säkert drömhuset vid det här laget men just nu verkar det som att dom leker en lek som går ut på att se hur mycket möbler dom kan tjåla in i hennes lilla lägenhet.

Rar hon är som har samma intressen som honom numera, typ som "snabba bilar" te.x. Så självklart vill ju Berny vara med i projekt: ny bil, fasten hon varken har körkort eller ens vet hur man kör bil. Hon kanske får en dille sen att hon ska ta körkortet som aldrig blir av.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-09-27 kl. 14:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in