2014-12-17, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Fast crazyman1989, som hävdar att han är Bernys yngsta bror, verkade inte ge intrycket som "ärkereligiös uppväxt". Möjligtvis så kan de ha lite olika upplevelser pga ålderskillnaden på sex år, men om något så skulle jag misstänka att pappan kanske stödde sig lite för mycket mot religionen när han blev nykter (som många gör) och en uppmärksamhetstörstande ung Berny såg helt plötsligt en stor röd knapp att trycka på.

Men det är bara min teori. Får inte heller några sektvibbar.

Jag tror inte heller att hon växt upp i en sekt, men jag får känslan utav att "något" har hänt. jag tror fortfarande inte att något barn tar till så drastiska åtgärder för att få uppmärksamhet.
Citera
2014-12-17, 19:09
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Fast crazyman1989, som hävdar att han är Bernys yngsta bror, verkade inte ge intrycket som "ärkereligiös uppväxt". Möjligtvis så kan de ha lite olika upplevelser pga ålderskillnaden på sex år, men om något så skulle jag misstänka att pappan kanske stödde sig lite för mycket mot religionen när han blev nykter (som många gör) och en uppmärksamhetstörstande ung Berny såg helt plötsligt en stor röd knapp att trycka på.

Men det är bara min teori. Får inte heller några sektvibbar.
Ja, jag tror att hon var lika mycket rebell mot föräldrarnas tro, som många barn i religiösa familjer. Jag var också provokativ rebell, och på jävelskap ställde mig framför pastorn och tände flinande en fimp när det var absolut rökförbud i kyrkan! Väldigt många rebelliska religiösa barn berättar att just det de ska göra för att göra nåt de inte får är röka supa knulla knarka!

Och jag måste säga att jag får lite av sektvibbar. "Sekt" beror på familjens eller kyrkans struktur snarare än på samfundet i sig. Det var nog ingen som såg sektvibbar där jag var med som liten heller.
Citera
2014-12-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraeksjuk
Jag tror inte heller att hon växt upp i en sekt, men jag får känslan utav att "något" har hänt. jag tror fortfarande inte att något barn tar till så drastiska åtgärder för att få uppmärksamhet.

Psykopater och narcisister föds som de är och de börjar ljuga och skapa problem i tidig ålder
Citera
2014-12-17, 19:52
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Det är misstänkt tyst från Berny.

Hon kanske sitter och äter sushi med Emma på psyk...
Citera
2014-12-17, 19:54
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagarenidiot
Psykopater och narcisister föds som de är och de börjar ljuga och skapa problem i tidig ålder

Exakt.
Citera
2014-12-17, 19:59
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nijichou
Jag är fortfarande vän med henne på fb, hon har skrivit massa poster det senaste dygnet bland annat:

Kan ta print screen om det önskas.
Men död är hon inte. Inte ens nästan.

Nej, ge henne för guds skull inte tillfredsställelsen att kunna säga att vi förföljer henne fast hon försöker vara privat. Det dröjer inte länge innan hon tröttnat på att det bara är hennes tre mongovänner på boendet som kommenterar hennes upptåg, tro mig.
Citera
2014-12-17, 21:18
Medlem
Precis, hon kommer tillbaka, förr el senare. Betänk då att, vad som för oss är 1 år, i den Bernyanska världen motsvaras av ca 1 vecka.

Det är väl bl a det som i alla fall jag inte kan förstå. Man ska liksom bara hänga med i svängarna.
Citera
2014-12-18, 01:13
Medlem
Någon som kan uppdatera mig vad som händer.

Hon verkar ha gjort den privat.ser inte ens när jag är inne på min pojkväns fb
Citera
2014-12-18, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Ja, jag tror att hon var lika mycket rebell mot föräldrarnas tro, som många barn i religiösa familjer. Jag var också provokativ rebell, och på jävelskap ställde mig framför pastorn och tände flinande en fimp när det var absolut rökförbud i kyrkan! Väldigt många rebelliska religiösa barn berättar att just det de ska göra för att göra nåt de inte får är röka supa knulla knarka!

Och jag måste säga att jag får lite av sektvibbar. "Sekt" beror på familjens eller kyrkans struktur snarare än på samfundet i sig. Det var nog ingen som såg sektvibbar där jag var med som liten heller.

Nja sektfamilj har de väl knappast varit av det jag känner till genom gemensamma bekanta i församlingen mm. Bernys pappa var känd långt innan Berny i katolska kretsar och har skrivit flera böcker. Varav en om sankt Bernadette som gavs ut ungefär i samma veva hans dotter Berny föddes.

Nu låter jag väl elak men jag har alltid tyckt att han har en rätt grandios personlighet utåt. Vill gärna ge bilden av en perfekt katolik som sitter inne på massa sanningar och svår kunskap om hur man ska bete sig som en god kristen och det blir man liksom inte av att frottera med kända katolska namn och vara tjenis med biskopen. Uttalanden då och då om att man bara kan vara "riktig" kristen om man är katolik, blandat med fina middagar med mycket vin och andra överklasskatoliker som aldrig skulle drömma om att bjuda hem fotfolket och invandrare i församlingen.

Och jag kan ha helt fel i alla dessa iakttagelser och han är inte den enda som är den typ av katolik som tycker att han är bättre än andra (verkar tycka). Men för vissa ger han det intrycket. Många svenska konvertiter är så. Han är inte ensam. Det i sig kan ge sektkänsla eftersom det finns en slags katolsk svensk överklass i Sverige som jag tycker splittrar kyrkan. Den är nog värst i Stockholmsområdet.
Citera
2014-12-18, 03:10
Medlem
Dras till den här tråden och skäms över det och ska försöka sluta skriva innan jag skriver något jag ångrar. Jag känner inte längre att jag har något hopp om att någonsin få veta ellet förstå sanningen om vad som hänt men hoppas ändå att det hela löser sig för alla i slutändan och att alla håller sig nyktra och blir lyckliga till slut. Men skrev det sista eftersom jag vet att folk här inte har så bra koll på katoliker och katolska kyrkan i Sverige. Och att det uppenbarligen är stor skillnad på katoliker och katoliker i Sverige. Försvarar kyrkan in i det sista men inte alla inom den.

Försök lägga band på er i jagandet efter nytt skvaller om Berny när hon inte serverar er. Även hon har väl rätt att försöka leva normalt. Man får ge henne cred för att hon försöker.

(Glashuset behöver fler fönster)
Citera
2014-12-18, 06:21
Medlem
[quote=LitenGulligPonny|51528958]Dras till den här tråden och skäms över det och ska försöka sluta skriva innan jag skriver något jag ångrar. Jag känner inte längre att jag har något hopp om att någonsin få veta ellet förstå sanningen om vad som hänt men hoppas ändå att det hela löser sig för alla i slutändan och att alla håller sig nyktra och blir lyckliga till slut. Men skrev det sista eftersom jag vet att folk här inte har så bra koll på katoliker och katolska kyrkan i Sverige. Och att det uppenbarligen är stor skillnad på katoliker och katoliker i Sverige. Försvarar kyrkan in i det sista men inte alla inom den.

Försök lägga band på er i jagandet efter nytt skvaller om Berny när hon inte serverar er. Även hon har väl rätt att försöka leva normalt. Man får ge henne cred för att hon försöker.

(Glashuset behöver fler fönster)[/QUOTE

bra skrivet.
Citera
2014-12-18, 11:02
Medlem
Jag är inte intresserad av att "jaga" nytt skvaller om B. Räcker så bra med det som finns. Anledningen till det senaste snacket här är ju "dokumenten" som vi fått att läsa. Och om jag inte missuppfattat allt har det varit Bs egna önskemål att de skulle publiceras här, på hennes hatsite Flashback. Så sent som 9 dec publicerade hon, på sin då helt öppna FB, pappans mail.

Sen, drygt en vecka senare, är vi "sinnessjuka" som rotar i hennes privatliv. Vem, vid sina sinnes fulla bruk, lägger upp ett sådant mail "bara så där". För någon månad sedan lät hon oss veta att hon skulle återuppta anklagelserna ang "R", finns nya bevis osv. Vad jag förstått, rätta mig om jag har fel, är det inte ens pappan hon anklagar för övergrepp. Knäppa/galna/oförstående osv föräldrar har en massa av oss haft men inte fan ältar vi det in absurdum kryddat med lögner som liknar inget.

Nej, SJÄLVbiografierna är avslöjade in till bara skinnet! Det tål att diskuteras!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in