2013-12-06, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Tror inte det kommer ta ett år, det skulle kännas långt.
Snarare att hon fortsätter blogga om någon vecka upp till ett par månader, hon verkar alltid ha energi till att blogga hur dåligt hon en mår..
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Tror inte det kommer ta ett år, det skulle kännas långt.
Snarare att hon fortsätter blogga om någon vecka upp till ett par månader, hon verkar alltid ha energi till att blogga hur dåligt hon en mår..

Självklart. Trots att hon varit på psykakuten och var i så dåligt skick så orkade hon ändå blogga om det. Hon var visserligen helt slut och låg i sängen och bloggade från mobilen men blogga skulle hon minsann ändå till varje pris.
Citera
2013-12-06, 15:22
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Självklart. Trots att hon varit på psykakuten och var i så dåligt skick så orkade hon ändå blogga om det. Hon var visserligen helt slut och låg i sängen och bloggade från mobilen men blogga skulle hon minsann ändå till varje pris.

Just det fetmarkerade gör mig så jävla irriterad!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mår man så förbannat dåligt att man behöver sluten dygnet runt-vård ligger man inte och bloggar. PUNKT.
Men just det ja, psykiatrin är ju bara ett stort pillerserverande vilohem för Pålsson. KRÄKS.
Citera
2013-12-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Just det fetmarkerade gör mig så jävla irriterad!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mår man så förbannat dåligt att man behöver sluten dygnet runt-vård ligger man inte och bloggar. PUNKT.
Men just det ja, psykiatrin är ju bara ett stort pillerserverande vilohem för Pålsson. KRÄKS.

Jag kan förstå om man bloggar som i att skriva bort ångest, distrahera självskadetankar och dylikt. Men det stadiet tror jag inte att fröken B befinner sig i.

Har hon tagit bort blogginlägget förresten? Hittar det inte.
Citera
2013-12-06, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Jag kan förstå om man bloggar som i att skriva bort ångest, distrahera självskadetankar och dylikt. Men det stadiet tror jag inte att fröken B befinner sig i.

Har hon tagit bort blogginlägget förresten? Hittar det inte.

Det ligger kvar, jag kan se det i alla fall. Det heter Psykakut Igen.
Citera
2013-12-06, 16:02
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlankaAfNamur
Varför ska någon som tagit så mycket droger i alla dess former ha en massa diagnoser?

Hade hon bara haft en diagnos, t ex schizoaffektivt syndrom, skulle hon inte ha lika lätt att få det hon pekar på. Någon som vet bättre får gärna rätta mig om jag har fel, men den slags diagnosen gör väl inte pat berättigad till LSSboende och tandvårdskort?
Citera
2013-12-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer

Hon är även duktig på att orka fotografera sitt dåligt mående utséende.
Bilderna på henne och Amelia får mig nästan att kräkas. Speciellt då hon och "den blivande frun" har varit och hälsat på en OD:ad vän på sjukhuset och sitter utan för och väntar på taxin, hehe, så fotograferar hon hur ledsna de båda är.
Hur orkar man?!

Sedan är hennes symboliserade drömmar och ganska fascinerande.
Citera
2013-12-06, 17:17
Medlem
Denosynliges avatar
Håller med Pajnis för en gångs skull om god man. Hon kan bevisligen inte hantera sin ekonomi. Och en rörig ekonomi är enormt stress och ångest framkallande. Hon bränner ju för fan upp stipendie pengar och hon var nog väl medveten om att hon inte borde ha gjort det men hon gjorde det ändå. Hon borde inte ha tagit emot stipendiet från första början, då hade hon inte strulat till det ytterligare för sig själv. Jag ser inga tecken på att hon vill göra rätt för sig och betala av sina skulder, vilket är det man får göra om man kört ihop det för sig på det där sättet, man får stå sitt kast liksom. Med en god man skulle hon kanske få hjälp att en gång för alla få ordning på sin ekonomi och sina skulder. Gång på gång sjabblar hon till det och skulderna växer, fattar inte att hon inte redan har en god man vid det här laget.

Inser ju att det förmodligen skulle ta lång lång tid för henne att betala tillbaka alla sina skulder men å andra sidan måste man ju börja någonstans, lösningen är då inte att köra ner huvudet i sanden och dra på sig ännu mer skulder. Fattar inte varför hon gör sådär mot sig själv.

Jag är lite nyfiken på om det kommit på tal tidigare för hennes del, hon har då inte nämnt något om det men den personal som har med henne att göra borde ju vara medvetna om hennes skulder etc, tycker dom borde ha föreslagit god man. Kan säkert vara så att dom gjort det, kanske flera gånger till och med, men att Berny nekat den hjälpen?

Jag tycker då att det vore KONSTIGT om inget föreslagit god man tidigare. Men jag har för mig att man inte kan bli påtvingad en om man inte vill, någon som kan dementera eller bekräfta?
Citera
2013-12-06, 17:21
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Hade hon bara haft en diagnos, t ex schizoaffektivt syndrom, skulle hon inte ha lika lätt att få det hon pekar på. Någon som vet bättre får gärna rätta mig om jag har fel, men den slags diagnosen gör väl inte pat berättigad till LSSboende och tandvårdskort?

Man blir inte berättigad dessa insatser per automatik om man har t.ex schizoaffektivt syndrom (till skillnad från om man har en autismspektrumstörning).
Citera
2013-12-06, 17:33
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkeldiagram
Bilderna på henne och Amelia får mig nästan att kräkas. Speciellt då hon och "den blivande frun" har varit och hälsat på en OD:ad vän på sjukhuset och sitter utan för och väntar på taxin, hehe, så fotograferar hon hur ledsna de båda är.
Hur orkar man?!

Du menar den här dagen?

http://dayviews.com/berny/285343696
Citera
2013-12-06, 17:50
Medlem
BlotGoths avatar
tror nog att förvaltare är att föredra i Börnys fall, med en god man kan hon fortfarande fucka upp och dra på sig än mer skulder (eftersom hon har kontroll över sin egen ekonomi) med förvaltare så måste den personen godkänna allt (hon kommer ju inte ens får ingå avtal utan att förvaltaren OKat det först) samt att denne då kommer ge henne typ veckopeng
Citera
2013-12-06, 17:57
Medlem
Artreyaras avatar
Att ha god man får man betala själv, och det är inte så lite heller.
Kanske därför hon inte har det, för hon har ju iaf haft inkomst av böckerna och då dras procent osv
Citera
2013-12-06, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cirkeldiagram
Hur orkar man?!

Sedan är hennes symboliserade drömmar och ganska fascinerande.

Man orkar inte, om man mår skit på riktigt. Att hela tiden behöva berätta för världen hur man mår, då handlar det om något annat, i alla fall inte om psykiskt lidande. Vem fan pallar ta bilder konstant på sitt ångestface? Hon har ett behov av att hela tiden få det bekräftat från andra (läsare) hur dåligt hon mår och hur mycket hon har varit med om. För Berny är ju STARK!
Senast redigerad av GenesisP 2013-12-06 kl. 18:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in