2019-07-25, 21:53
Medlem
Är det verkligen ingen som har kvar "bevisdokumenten" sinfon laddade upp för hundra år sedan (TBT inlägg #9654)?
Citera
2019-07-26, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karmakarmakarma
Tänk att man förr tvångssteriliserade psyksjuka.. L har en hög halvsyskon men har de umgänge med sin far? En enda? Ingen som funderat på varför?
Men rädd känns hon inte. Då behåller man inte sociala medier eller pratar flytt offentligt.. Om det inte finns kontaktförbud? Någon som orkar gräva?

Om det finns kontaktförbud är det desto större anledning att vara försiktig på sociala medier.

Enligt Bernys egna utsagor på facebook och blogg hade de i alla fall under en period regelbundet umgänge med ett av barnen. Två andra äldre barn brukade synas på foton osv tillsammans med Berny och A. Men de kanske inte har umgänge idag?

Ganska osmakligt att tala om tvångssteriliseringar för övrigt.
Citera
2019-07-26, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miseryman
Om det finns kontaktförbud är det desto större anledning att vara försiktig på sociala medier.

Enligt Bernys egna utsagor på facebook och blogg hade de i alla fall under en period regelbundet umgänge med ett av barnen. Två andra äldre barn brukade synas på foton osv tillsammans med Berny och A. Men de kanske inte har umgänge idag?

Ganska osmakligt att tala om tvångssteriliseringar för övrigt.

Instämmer i att det är osmakligt att nämna hur vi behandlade psyksjuka förr. Men när barn far illa och systemet vi har skyddar förövarna som bara kan fara vidare och yngla av sig och fortsätta... Hur kan det vara bättre? Tål att tänkas på.. Stackars stackars barn och styrka till alla de kvinnor som vägrar vara medberoende i dysfunktionella familjer runtom i Sverige.. Med det sagt har jag ingen aning om huruvida denna mamma är lämplig.. Menar bara att vi måste föra barnens talan för de har ingen röst i sammanhanget.. Allt från lärare till socionomer till sköterskor på BVC MÅSTE reagera och vara bättre utbildade på att hantera sånt här.. Blir så upprörd..
Citera
2019-07-27, 11:08
Medlem
Systersot33s avatar
Citat:
Instämmer i att det är osmakligt att nämna hur vi behandlade psyksjuka förr. Men när barn far illa och systemet vi har skyddar förövarna som bara kan fara vidare och yngla av sig och fortsätta... Hur kan det vara bättre? Tål att tänkas på.. Stackars stackars barn och styrka till alla de kvinnor som vägrar vara medberoende i dysfunktionella familjer runtom i Sverige.. Med det sagt har jag ingen aning om huruvida denna mamma är lämplig.. Menar bara att vi måste föra barnens talan för de har ingen röst i sammanhanget.. Allt från lärare till socionomer till sköterskor på BVC MÅSTE reagera och vara bättre utbildade på att hantera sånt här.. Blir så upprörd..
Förstår inte vart du vill komma med det här inlägget; du håller med om att tvångssterilisering inte var en bra metod, MEN samtidigt verkar du tycka att det är ok att använda det som metod på olämpliga föräldrar som "ynglar av sig"😂. På vilket sätt skyddar systemet förövaren? Vi har ett jävligt bra system i Sverige när det gäller att se till barnens bästa. Att Berny är olämplig som mamma låter jag vara osagt, men att komma med märkliga anklagelser mot nära och kära, se till att utnyttja allt som går inom systemet för att få det hon vill... det är del i ett mönster som upprepas om och om igen så fort Berny blir uttråkad. Nu blir hennes dotter indragen i kaoset och det är för jävligt. Om hon ska tvångssteriliseras för det kan jag tycka är en smula överdrivet.
Citera
2019-07-27, 12:30
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systersot33
Att Berny är olämplig som mamma låter jag vara osagt, men att komma med märkliga anklagelser mot nära och kära, se till att utnyttja allt som går inom systemet för att få det hon vill... det är del i ett mönster som upprepas om och om igen så fort Berny blir uttråkad.

Precis.

Att folk ifrågasätter validiteten i Bernys anklagelser (vad de nu kan vara? Gissar på att nya ploppar upp varje dag på hemmet hon är på) har inget med att misogyna föreställningar att kvinnor ljuger eller att A är en sådan hyvens kille, utan snarare om Berny själv och hennes egna massiva historia av överdrifter och rena lögner.

Att hitta på en snyfthistoria om hur A slår henne eller hur han gjort något olämpligt med barnet för att hon vill flytta till Stockholm är PRECIS något som hon skulle få för sig tyvärr.
Citera
2019-07-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systersot33
Förstår inte vart du vill komma med det här inlägget; du håller med om att tvångssterilisering inte var en bra metod, MEN samtidigt verkar du tycka att det är ok att använda det som metod på olämpliga föräldrar som "ynglar av sig"😂. På vilket sätt skyddar systemet förövaren? Vi har ett jävligt bra system i Sverige när det gäller att se till barnens bästa. Att Berny är olämplig som mamma låter jag vara osagt, men att komma med märkliga anklagelser mot nära och kära, se till att utnyttja allt som går inom systemet för att få det hon vill... det är del i ett mönster som upprepas om och om igen så fort Berny blir uttråkad. Nu blir hennes dotter indragen i kaoset och det är för jävligt. Om hon ska tvångssteriliseras för det kan jag tycka är en smula överdrivet.

Det var fadern jag syftade på... Och det finns en lång historia bakom vad som hänt.. Men det kan ju vara bekvämt att måla upp hennes utsaga av vad som hänt som mytomani... Men jag skulle nog säga att hon gjort tvärtom.. Hon har nog snarare tonat ned vad som hänt den lilla.. Men sen vart tvungen o lämna när ”barn i fara”- anmälningar droppat in.. Då måste modern sätta barnet först.. Där är soc helt ok.. Ibland.. Men systemet vi har suger fortfarande..
Citera
2019-07-27, 16:37
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Det var fadern jag syftade på... Och det finns en lång historia bakom vad som hänt.. Men det kan ju vara bekvämt att måla upp hennes utsaga av vad som hänt som mytomani... Men jag skulle nog säga att hon gjort tvärtom.. Hon har nog snarare tonat ned vad som hänt den lilla.. Men sen vart tvungen o lämna när ”barn i fara”- anmälningar droppat in.. Då måste modern sätta barnet först.. Där är soc helt ok.. Ibland.. Men systemet vi har suger fortfarande..

Tror du på Bernys bajsätarhistoria och hur hon simmade med uttrar med?
Finns det något att vinna på en lögn för Berny får man utgå ifrån att det förmodligen är en lögn. Särskilt när det finns en motpart som menar att hon ljuger.
Citera
2019-07-27, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Tror du på Bernys bajsätarhistoria och hur hon simmade med uttrar med?
Finns det något att vinna på en lögn för Berny får man utgå ifrån att det förmodligen är en lögn. Särskilt när det finns en motpart som menar att hon ljuger.

Även om det hänt förut? Detta har hänt honom förut..
Citera
2019-07-27, 17:14
Medlem
Citat:
Även om det hänt förut? Detta har hänt honom förut..

Du verkar ju insatt i det hela. VAD är det som hänt förut?
Citera
2019-07-27, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandit123
Du verkar ju insatt i det hela. VAD är det som hänt förut?

En psykopat blir svartsjuk när kvinnan blir mamma... Med andra ord livsfarligt för bebisen..
Citera
2019-07-27, 18:46
Medlem
Ah, here we go...

(jag tror vi alla kan enas om att varken Berny eller Andreas är guds bästa barn, Andreas ynglar av sig som Berny skaffar djur och Bernys osannolika historier kan nå vilka höjder som helst. Lika goda kålsupare skulle jag säga. om det bara inte vore för det stackars jäkla barnet.... Hoppas det kan få fina relationer till andra vuxna i sitt liv som kan visa på lite normalitet.)
Citera
2019-07-27, 18:51
Medlem
moralhoras avatar
Om man kunnat posta gif:ar på detta forum så hade detta varit ett klockrent exempel för "surejan.gif".

Jag gissar på att bok tre är nu på väg? Om Bjöööörnys flykt från sitt psykopatiska ex. Kanske kan hon även få in att han brukade spetsa hennes flingor med heroin eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in