Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-20, 16:49
  #6529
Medlem
Strange-Dayss avatar
Jag ser att Berny Pålsson fortfarande är ett narcissistiskt äckel som njuter av att spela på att må dåligt. De enda som är löjligare än henne är hennes små, glittriga läsare.

Det var bättre när hon var hemlös, då kunde hon inte ständigt berätta om sina efterblivna bravader.
Citera
2014-04-20, 18:14
  #6530
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Det är därför de dras till Bernys lilla kult....
Och fem av åtta frågor handlar ändå om Berny själv, hon bara måste få in sig själv i precis allting. Och sen dök det upp ytterligare en fråga om ifall hon skulle vara välkommen på sina läsares soffa, WTF?
Och nån jävla tävling där man kan vinna ett presentkort på sexleksaker om man bara skriver en text om HENNE.
Nån är i EXTREMT stort behov av uppmärksamhet just nu. (alltså ännu större än vanligt....)

Hahahahaaaaaaaa!!!!!!!! Jag läste inte ens tävlingstexten för jag scrollar alltid förbi hennes sponsrade jävla reklamskit. Men nu ser jag. Är väl för att hon och Daniel så uppenbart bråkat (och slagits) så nu har hon inte kvar sin boo längre som köper slafsig pizza för utkörning och rastar hunden åt henne. Undrar om det inte egentligen är en quest hon har där hon försöker hitta det mest trogna fan:et som är villig att låta henne låna saker (som aldrig lämnas tillbaka) och låter henne sova över?!
Citera
2014-04-20, 18:24
  #6531
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Det här som Berny skriver till Emma är bara svineri. Det går helt emot den bild hon på internet försöker måla upp-att hon är en insiktsfull EX- knarkare och svänger sig med psykologiska termer (samt ge sken av att hon sitter och dricker te och skriver på sin bok). Jag har inte längre någon respekt för denna kvinna. Jag skiter i om folk säger att jag inte har något liv, den smutsiga buken ska blottas och jag kommer fan göra det. Hon ljuger ju så mycket att man nästan rodnar.

Jag håller med. Så mycket att du anar inte. Och hämtar du domar och FUP (fast är den senare verkligen offentlig när inget åtal väcktes?) så kan jag bara applådera att de delas här.

Men först: Jag har inte skrivit här på länge, och jag ska förklara varför.

Jag har nämnt någon gång tidigare i tråden att jag förutom Magnus ("kaospojken") haft en till gemensam bekant med Berny. Denne bekant, vi kallar honom I, var även vän med Magnus när det begav sig. Det var dock inte så Berny och I lärde känna varandra, utan det var av en slump genom den där Bengt. Hur som helst så dog I för ett tag sedan (olyckshändelse) och jag tänkte direkt att nu kommer Berny att göra en stor grej av det här. Jag vet att de var vänner även om I inte berättade det för folk, så hon hade givetvis "rätt" att bli ledsen (det var alltså inte Magnus all over again) men jag fasade för hur begravningen skulle bli med henne där. Inte bara för att hon var aktiv heroinist och allmänt sjuk i huvudet, utan för att I hade en normal umgängeskrets, ett litet barn och framförallt flertalet vänner som då skulle plötsligt skulle stöta på Berny för andra gången efter Magnus död. Det var det Berny menade med att "det skulle snackas".

Så när jag såg att hon beslutat sig för att inte gå på begravningen bestämde jag mig för att berömma henne för det, som ni kanske såg att jag gjorde i tråden, men då samtidigt indirekt avslöja för henne att jag också kände I. Jag tror det var detta som fick henne att helt plötsligt skicka två privata meddelanden till mig, där hon erkänner precis allt jag m.fl. har teoretiserat om henne. Det var säkert att hon precis tagit återfall då också, inte har några riktiga vänner egentligen osv. Man jag valde att tolka det som att hon en gång för alla verkligen hade bestämt sig för att sluta ljuga, manipulera och växa upp på riktigt. Berätta för alla som hon påverkat med sin falska verklighet hur det egentligen ligger till, och då för första gången faktiskt förtjäna en gnutta respekt. Så jag skrev till henne att jag inte kommer att göra någonting med hennes bekännelse mer än att dela den med någon som behövde höra den. Jag önskade också henne lycka till med att fortsätta på det här spåret. Jag blev så paff av hennes plötsliga helomvändning att jag faktiskt sympatiserade med henne. Äntligen gör hon det liksom.

Det började bra. Hon skrev flera blogginlägg som kändes ärliga. Hon skickade ännu ett pm till mig där hon skrivit en text i vilken hon bad en person om ursäkt för vad hon gjorde av Magnus död, och undrade ifall jag tyckte hon skulle publicera det på bloggen. Det tyckte jag, och det skulle hon. Det har dock gått tre veckor sedan hon sa det... Uteblivit har också den katarsis jag ändå hoppades hon skulle göra gentemot de vilsna beundrare som fortfarande kopierar henne, mot sina ex och vänner, mot läkare…ja, ni fattar. Istället ägnar hon sig åt elaka uthängningar och löjliga nätbråk med personer som är så trasiga att det tamejfan gör ont att se. Helt uppfylld av sig själv diskuterar hon på allvar vem som egentligen varit mest prostituerad, haft en rättsprocess först, härmar henne mest och vem hon storsint erbjudit att hjälpa med sitt fantastiska författarskap. Trots att hon skrivit ordagrant till mig att hon aldrig har hört några röster (vilket jag redan visste), så svarar hon någon i sin senaste frågestund "Demonerna som jag har hört och berättat om var snarare eko, en slags dissociation. Går man tillbaka i läkarpapper är det vad många läkare tror också." Dags för att "inte ge oss hela sanningen" igen alltså. Tänk att det ska vara så jävla svårt att sluta ljuga. Det känns nästan lite pinsamt att jag på allvar trodde att hon nu skulle ställa sig upp och säga stopp, ni vill verkligen inte vara som jag, lyssna nu på hur hela mitt liv varit en lögn. Börja om och ta ansvar på något sätt.

Och ja, hennes nya bästis Daniel är mycket riktigt Emmas ex. Det förvånar mig att ingen noterade det tidigare, eftersom det inte var så länge sedan hans facebook länkades och vi skrattade åt hans "VIP"-bilder med billig alkoläsk i skål på sunkig förortsbalkong (de skulle till Big Slap har jag för mig). Någon berättade att han var en småkriminell låtsashuligan. Det finns inte en chans att det där är ett sunt umgänge för B. Som vanligt. Allt är ju egentligen PRECIS som vanligt. De senaste blogginläggen med dildoutlottning och fejkat intresse för läsarna orkar jag inte ens gå in på… Jag beklagar, Berny. Jag vill inte vara den bättre personen längre. Det äcklar mig att du kan bete dig hur du vill men ändå lyckas samla ihop nya skaror av idioter som berömmer dig, tycker du verkar vara en ”fin människa” och sååå stark. Om historien har lärt oss någonting så är det att smekandet av ditt ego på det där sättet bara får dig att uppträda ännu sämre. Det vet du också. Du skrev att jag fick göra vad jag ville med informationen du gav mig, och jag tänker dela den här. Om det kan hindra en enda trasig tjej som läst dina ihopljugna böcker eller sett dokumentären där du spelar dina sjukdomar från att beundra dig och försöka efterlikna ditt liv, så är jag nöjd. Nu ska sanningen om dig fram, som kupochan säger.
Citera
2014-04-20, 18:25
  #6532
Medlem
sinfons avatar
Här är Bernys brev till mig. Jag har tagit bort namnen på vissa personer i texten, och även lite (oväsentlig) information som rör dem:

Citera
2014-04-20, 18:47
  #6533
Medlem
Strange-Dayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Trots att hon skrivit ordagrant till mig att hon aldrig har hört några röster

Jag visste det. Alla som kan tänka själva visste det hela tiden.

Jag ska tillägga att det med rösterna är nog ett av hennes värsta bedrägerier, för hela hon och hennes böcker är uppbyggda kring och om "demonerna" och det som följde/följer med dem.
Hela hon är ett luftslott. Och NU passar det att skylla all skit på "psykopati", även om det förstås kan kännas som ett "tillfredsställande" svar för många av de involverade.
__________________
Senast redigerad av Strange-Days 2014-04-20 kl. 19:22.
Citera
2014-04-20, 19:30
  #6534
Medlem
Fan vad tillfredställande det är med ett erkännande, svart på vitt. Hon vet. Och vi vet att hon vet att vi vet.
Citera
2014-04-20, 19:32
  #6535
Medlem
Kardnialvokals avatar
Det ironiska är att hon antagligen aldrig har varit mer verklighetsförankrad och rationell än i just den stunden där hon faktiskt beskriver sin riktiga tillvaro och faktiska sinnestillstånd:

Citat:
Sjuk har jag alltid varit men nu har jag knappt någons stund av verklighetsförankring. Vad som är upp och ner det är från stund och behov och impuls, inget annat.

Btw, tack Sinfon. Känns som att det verkligen var spiken i kistan för myten Berny Pålsson som tillåtits thrive:a i flera år nu.
Citera
2014-04-20, 19:39
  #6536
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strange-Days
Jag visste det. Alla som kan tänka själva visste det hela tiden.

Jag ska tillägga att det med rösterna är nog ett av hennes värsta bedrägerier, för hela hon och hennes böcker är uppbyggda för och om "demonerna" och det som följde/följer med dem.
Hela hon är ett luftslott. Och NU passar det att skylla all skit på "psykopati", även om det känns som ett "tillfredsställande" svar för många av de involverade.

Det jag inte tror hon förstår är hur jävla respektlöst hennes teaterspelande varit mot alla dem som faktiskt ÄR schizofrena, autistiska osv.

Jag rekommenderar faktiskt alla att titta på dokumentären igen: http://youtu.be/X4ITThfHnhQ Fast nu med vetskapen att hon aldrig hört några röster och att personen hon kallar sin pojkvän kände hon knappt. Eller varför inte läsa om böckerna? Jag kan nog garantera att den här gången är det med en olustig pinsamhetskänsla i magen 100% av tiden.

Sedan det här med psykopati. Jag har verkligen svårt att förstå hur någon någonsin skulle vilka gömma sig bakom eller "skylla saker" på en sådan diagnos. Har man lite erfarenhet från psykiatrin så vet man att det är den mest vidriga, fruktansvärda, avskydda av dem alla. Vi snackar mänsklighetens avskum, ärligt talat. Du kan aldrig lita på, och än mindre bota, en psykopat. Jag har iallafall aldrig råkat på en person som frivilligt mottager en sådan diagnos. Det var väl lite därför jag trodde att shit, nu rannsakar hon verkligen sig själv. Sedan blev det väl keso av alltihop igen.
Citera
2014-04-20, 19:43
  #6537
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Btw, tack Sinfon. Känns som att det verkligen var spiken i kistan för myten Berny Pålsson som tillåtits thrive:a i flera år nu.

Jag är verkligen ingen backstabber normalt sett, så vad jag gjorde nu känns inte så kul. Men det behövdes fanimej.
Citera
2014-04-20, 19:56
  #6538
Medlem
Nu erkänner hon ju svart på vitt att hon lyckades lura till sig diagnoserna av Bengt, alt att Bengt haft egna skäl att sätta falska diagnoser på henne, men oavsett vilket är hans diagnoser alltså BLUFF! Och alltså är inte aspbergerdiagnosen giltig och alltså har hon därmed inte heller rätt till sitt jävla LSS-boende!

Sinfon, du borde skicka hennes erkännande till LSS-handläggarna, hon tar upp en lägenhet för nån med riktig sjukdom som borde behöva den bättre.
Hon skriver ju själv att tom personalen där genomskådat hennes bluff och att hon blev helt paff över att bli avslöjad för ingen hade ju genomskådat henne så tidigare. Bluffmakerska!!!!

Men fan Berny sanningen kommer alltid fram, du har avslöjats tidigare med lögn efter lögn och nu erkänner du själv också! Jag kommer ihåg ditt inlägg på bloggen när du lade ut bild på dina "diagnoser", då var du så jäääävla angelägen om att bevisa att du hade RÄTT till all hjälp och RÄTT till ditt boende men du har hela tiden själv vetat att du LURAT till dig "bevisen" som du så fint lade ut! Och alla bernyaner som smörade och sa att du skulle "stå på dig för du behövde inte bevisa nåt för nån"! Men du LJÖG då!!!!
Citera
2014-04-20, 19:57
  #6539
Medlem
Strange-Dayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Det jag inte tror hon förstår är hur jävla respektlöst hennes teaterspelande varit mot alla dem som faktiskt ÄR schizofrena, autistiska osv.

Jag rekommenderar faktiskt alla att titta på dokumentären igen: http://youtu.be/X4ITThfHnhQ Fast nu med vetskapen att hon aldrig hört några röster och att personen hon kallar sin pojkvän kände hon knappt. Eller varför inte läsa om böckerna? Jag kan nog garantera att den här gången är det med en olustig pinsamhetskänsla i magen 100% av tiden.

Sedan det här med psykopati. Jag har verkligen svårt att förstå hur någon någonsin skulle vilka gömma sig bakom eller "skylla saker" på en sådan diagnos. Har man lite erfarenhet från psykiatrin så vet man att det är den mest vidriga, fruktansvärda, avskydda av dem alla. Vi snackar mänsklighetens avskum, ärligt talat. Du kan aldrig lita på, och än mindre bota, en psykopat. Jag har iallafall aldrig råkat på en person som frivilligt mottager en sådan diagnos. Det var väl lite därför jag trodde att shit, nu rannsakar hon verkligen sig själv. Sedan blev det väl keso av alltihop igen.

Ja, men exakt. Fast i Bernys sinnesvärld är det säkert "fint" och "coolt" att vara av psykopatisk börd. Då är det ju aldrig "du" som utför svineriet.

Jag hoppas innerligt att hon skäms inför de verkligen schizofrena. Och jag undrar vad förbundet hon skulle sammarbeta med tänker om de nu läser här. Fast att Pålsson någonsin ska skämmas för något hon gjort, är en utopi.
__________________
Senast redigerad av Strange-Days 2014-04-20 kl. 20:00.
Citera
2014-04-20, 20:28
  #6540
Medlem
habilgerbils avatar
Är hennes senaste inlägg nån sorts självmordsbrev? Hundra spänn på att vi om sisådär fyra dagar läser ett inlägg skrivet från psyk efter ett par dygn på intensiven efter en överdos och en massa "förlåt att jag svek er kära änglaläsare, denna gången ska jag verkligen kämpa" och "jag ska inte låta illasinnade lögner på Flashback dra ner mig i skiten igen" och "när jag blir utskriven ska jag och Theus ut på en långpromenad och fylla bröstet med den rena luften och er renare kärlek".

Tack sinfon för att du delade med dig av hennes PM, även om jag förstår att det bar dig emot och i 99,9 procent av fallen kan klassas som ultrafittigt beteende var vi många som på något sjukt sätt behövde det där. Berny har ingen direkt inverkan på mitt liv men hennes framfart har varit en sanslöst envis nagel i ögat. Jag tror t o m Berny själv kan vara hjälpt av publiceringen, har man snott in sig i så många lögner och fasader måste det vara otroligt svårt att bryta. Nu återstår att se om hon kommer ge någon respons på det som kommit fram här eller om hon kommer köra på i samma spår, eller gå och dö.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback