2013-12-05, 23:06
Medlem
En läkare tar ingen hänsyn till om man har husdjur eller inte. Deras jobb är att vårda en person som inte kan ta vara på sig själv och inte att invänta en hundvakt. Finns inte en chans i världen att man blir hemskickad om man måste bli akut inlagd. Då är det ju inte särskilt akut, eller hur? Blir så trött på Berny och hennes påståenden.

Denna cirkusen hon dragit igång med att flytta behandlingshem med alla möten osv. Det ska bra mycket till för att bli beviljad behandling, särskilt när man behandlats förut med mindre lyckad framgång. Jag fick en tanke om att Berny kanske hoppas att handläggaren/annan vårdpersonal osv läser hennes blogg och att den blir som ett slags "bevis" för hon dåååligt hon verkligen mår. Det luktar desperation om hennes besatthet. "Jag klarar inte att borsta håret ens och tror du inte mig kan du läsa det på min blogg!" Hon mår naturligtvis dåligt, det märker man ju tydligt och klart, men jag tror hon överdriver för ett syfte.
Citera
2013-12-06, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
I en av kommentarerna i inlägget http://bernyblue.se/2013/december/raddaren-som-slet-dig-i-stycken.html så är det någon som kommenterar om Schizoaffektivt syndrom och bad Berny kolla upp detta.

Tillåt mig skratta. "det är inte min sak att sätta diagnoser på mig själv"
Nej Berny, det är bara vad du har gjort gång på gång i ditt miserabla liv... Du nämner det dessutom i slutet av texten en gång till, som att du verkligen tror på dina egna ord och vill att vi som läser ska göra det också.

Ett till citat: "och det här med att inte kunna genomföra projekt är väl många med alla möjliga sjukdomar/störningar ofta inte så bra på?" och senare i texten skriver hon "läkare är inte gud och jag är inte mina diagnoser."
Så vänta lite här, du är inte dina diagnoser, men du skyller allt negativt i ditt liv (ofta självförvållat) på just dina diagnoser och hur sjuk du är?

Ja, en semester i slutenvården är nog fan vad du behöver.
ja, det här reagerade jag också på eftersom den som skrivit in verkade försöka hjälpa henne. Håller med i att det är bättre att ha EN diagnos som täcker allt än en massa som bara rör till det men kanske tog hon illa upp rent allmänt, kan man kanske förstå men jag håller med den som skrev det, det känns logiskt med schizoaffektivt.

För övrigt tror jag att en god man hade kunnat vara på sin plats eftersom hon slösar istället för att betala skulderna. Med tanke på att hon köpt droger och att hon försörjt både Jonas och Emma borde hon (för sin egen skull om inte annat) ha någon som höll i pengarna åt henne och gav henne enbart en veckopeng till mat. Då tvingas hon lära sig hushålla eftersom hon svälter om hon knarkar upp veckopengen.
Senast redigerad av Pajnispung 2013-12-06 kl. 04:11.
Citera
2013-12-06, 04:55
Avslutad
På något sätt kan jag ändå tycka att hon verkar mer "harmonisk" nu när allt har skitit sig igen. Nästan som om det var detta hon väntade på. Mer tillfreds med hela situationen för nu får andra ta över, igen. Även om hon inte alls försökte själv, hon gav ju inte Malmö en ärlig chans.
Senast redigerad av GenesisP 2013-12-06 kl. 05:12.
Citera
2013-12-06, 06:44
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
På något sätt kan jag ändå tycka att hon verkar mer "harmonisk" nu när allt har skitit sig igen. Nästan som om det var detta hon väntade på. Mer tillfreds med hela situationen för nu får andra ta över, igen. Även om hon inte alls försökte själv, hon gav ju inte Malmö en ärlig chans.

Sanningen är att det var nog det hon väntade på. Hon har ju hållit på att tjatat om akutpsyk i perioder sedan i slutet av augusti. Det var antagligen då verkligheten att hon slösat bort alla sina stipendiepengar som skulle gå till en kurs som snart skulle börja kom ikapp henne. Därefter så har väl all annan skit som hon har sysslat med sedan hon fick sin lägenhet börjat krypa ikapp, därför så ska hon nu fly till ett behandlingshem och akutpsyk för att slippa konsekvenserna av sitt eget handlande.

Det är synd att det sket sig egentligen, men det är verkligen hennes eget fel. Hon hade allt till hands den här gången för att faktiskt bygga upp ett någorlunda strukturerat liv.
Citera
2013-12-06, 07:44
Medlem
Proximals avatar
Jag blir så oerhört provocerad av att fröken B har hur mycket stöd och hjälp som helst, men hon har inte vett nog att ta vara på det. Jag (och många andra) med en historia med svår psykisk sjukdom har inte ens fått en hundradel så mycket hjälp och stöd som B har fått. Man får piller i mängder och får sedan klara sig bäst man vill. Detta gör mig sur. Men fröken B är ju så speciell att hon förtjänar det bästa av det bästa. Alltid.

Får en känsla av att B är så van vid kaos och dåligt mående och inlåsningar på psyk att hon inte kan/vill handskas med frihet, icke-dramatik och vardaglighet (som helt naturligt kan vara rätt så tråkigt). Då är det ju bättre att flytta till Stockholm och hoppas på att det är mer spännande där När det blir vardag i Stockholm och projekt: HEM version 2.0 inte känns så roligt längre så drar hon väl vidare till Göteborg, eller nåt. Eller varför inte satsa på stort och flytta till New York med en gång?

B skulle behöva en sån där intervention som de har i Uppdrag: Missbruk på TV4Fakta. Psykiatrin ställer ett ultimatum och sumpar hon det så blir det inga fler chanser.
Citera
2013-12-06, 08:46
Medlem
Du har en hel del intressanta poänger, Prox.

Hon har själv uttryckt vid flera tillfällen att vardagen är tråkig och att hon vill leva "det snabba livet" så ptja... Inte omöjligt det är planerat att dra vidare för att Malmö var för "tråkigt". Önskar jag hade hälften av hennes energi, hur orkar hon flytta runt och ändra sin levnadssituation så ofta? Varifrån kommer energin?
Citera
2013-12-06, 09:38
Medlem
Proximals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung

Hon har själv uttryckt vid flera tillfällen att vardagen är tråkig och att hon vill leva "det snabba livet" så ptja... Inte omöjligt det är planerat att dra vidare för att Malmö var för "tråkigt". Önskar jag hade hälften av hennes energi, hur orkar hon flytta runt och ändra sin levnadssituation så ofta? Varifrån kommer energin?

Uppåttjack
Citera
2013-12-06, 10:21
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung

Droger och en verklighet som kommer ikapp.
Citera
2013-12-06, 13:12
Medlem
sinfons avatar
Jag tippar att det kommer att bli tyst från henne en längre tid snart. För att sedan....ja, ni vet.
Citera
2013-12-06, 13:22
Medlem
BlankaAfNamurs avatar
Varför ska någon som tagit så mycket droger i alla dess former ha en massa diagnoser?
Droger skadar hjärnan, människors personligheter kan ju förstöras totalt av nästan ingenting alls eller bara någon gång.

Känner också som någon skrev att B legat i senaste tiden, för att få fram hur dåligt hon mår.
Varför inte lägga den energin på att tvätta håret och hålla på med hunden istället, sånt kan ju göra att man mår lite lite bättre.
Kan heller inte riktigt förstå att man tillåter någon som mår så dåligt, att sitta hemma och faktiskt älta och älta sånt som varit, så tycker inte jag att vården fungerar idag!?

I någon av böckerna skrev hon att man från något håll (kommer ej ihåg) erbjöd henne att komma ut och göra (var det korgar)? eller något annat, men det dög naturligtvis inte åt henne Nej då!

Naturligtvis förstår jag att B mår dåligt självklart!
Citera
2013-12-06, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Jag tippar att det kommer att bli tyst från henne en längre tid snart. För att sedan....ja, ni vet.
Cirkeln är återigen sluten. Hennes utåtagerande och internetaktiva period kommer snart klinga av och övergå i tystnad på behandlingshemmet. För hennes skull hhoppas jag att det för en gångs skull slutar så, men förmodligen kommer hon om något år öppna en blogg i syfte att "svara på frågor" men utan att "släppa på integriteten". Ett halvår senare lever hon helt genom internetuppmärksammande och har ny pillertrillande flickvän som också är helt unik och den enda hon någonsin känt sig helt och hållet trygg med. Watch this space.
Citera
2013-12-06, 13:45
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Cirkeln är återigen sluten. Hennes utåtagerande och internetaktiva period kommer snart klinga av och övergå i tystnad på behandlingshemmet. För hennes skull hhoppas jag att det för en gångs skull slutar så, men förmodligen kommer hon om något år öppna en blogg i syfte att "svara på frågor" men utan att "släppa på integriteten". Ett halvår senare lever hon helt genom internetuppmärksammande och har ny pillertrillande flickvän som också är helt unik och den enda hon någonsin känt sig helt och hållet trygg med. Watch this space.

Tror inte det kommer ta ett år, det skulle kännas långt.
Snarare att hon fortsätter blogga om någon vecka upp till ett par månader, hon verkar alltid ha energi till att blogga hur dåligt hon en mår..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in