2013-08-30, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Det, i min mening, är att inte kunna skillnaden mellan rät och fel. När fel blir rätt i ens tycke, är det kört. Det är då man börjar skada.

Då säger ni som vill försvara hennes rätt till avvikande beteende att hennes sjukdom gör att hon inte handlar efter förståeliga gängse normer. Bland dessa finns ju moraliska regler. Då kan inte en utomstående tolka hennes beteende som mänskligt på något sätt. Om inte uttolkaren kan göra så, utom måste åberopa sjukdom som orsak, kan inte hon tolka Pålsson som mänsklig. Man får då räkna henne som en anomali, och då man inte kan förutspå hennes beteenden får hon inte räknas som mänsklig längre. Om däremot hennes beteenden styrs av förnuftiga överväganden på någon nivå då kan hon handla moraliskt, även om hon inte vill. Antingen är hon människa och kan handla rätt eller förtjäna klander, eller så är hon inte det och saknar därmed mänskliga rättigheter.
Citera
2013-08-30, 15:00
Medlem
Kardnialvokals avatar
Flamewar i skvallerbloggen nu. Åhåhåhåhå, det är så man sitter och myser. NÅGON (tror inte det är Berny för hon är inte så välartikulerad) som uppenbarligen är pissed off på Elisa har skrivit en hel novell där denne kräker av sig om vilket svin Elisa är. Står att hennes mamma ska ha uppmuntrat hennes självskadebeteende osv. I don't even...
Citera
2013-08-30, 15:21
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Flamewar i skvallerbloggen nu. Åhåhåhåhå, det är så man sitter och myser. NÅGON (tror inte det är Berny för hon är inte så välartikulerad) som uppenbarligen är pissed off på Elisa har skrivit en hel novell där denne kräker av sig om vilket svin Elisa är. Står att hennes mamma ska ha uppmuntrat hennes självskadebeteende osv. I don't even...

Gah, jag hittar inte. Under vilken rubrik?
Citera
2013-08-30, 15:26
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Gah, jag hittar inte. Under vilken rubrik?

Under "Skvaller om Jhna/Amelia/Nicklas/Jonas/m.fl."

http://www.blogger.com/comment.g?blogID=9141895984072414696&postID=473643 0559875279376
Citera
2013-08-30, 16:40
Medlem
Kardnialvokals avatar
Måste säga att jag ändrat uppfattning om Elisa. I början tyckte jag synd om henne eftersom jag ansåg att hon blev orättvist indragen och debatterad på internet mot sin vilja. Nu känner jag att hon häller precis lika mycket vatten på kvarnen som Berny och det är ingen annans fel än hennes eget att hon blir diskuterad och ifrågasatt eftersom hon fortsätter att skriva i skvallerbloggen.
Citera
2013-08-30, 16:58
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Under "Skvaller om Jhna/Amelia/Nicklas/Jonas/m.fl."

http://www.blogger.com/comment.g?blogID=9141895984072414696&postID=473643 0559875279376

Tack! Nu förstår jag var Bernys blogginlägg kommer från, det är ju inte något annat än en sammanfattning av vad personen som försvarar henne där har skrivit. På något sätt är det hela ganska obehagligt. Faktiskt. Det är som om "vi" olika anonyma internetmänniskor lägger orden i munnen på dessa svaga och intriganta personer, som av en eller flera anledningar inte tycks ha en fullt utvecklad frontallob. Det är ju uppenbart att de lusläser allt som skrivs om dem, eldas på åt något håll av rådande åsikter och även böljar modmässigt i takt med dessa. Så jävla sjukt. Om jag vore deras läkare hade jag som första behandling tagit bort internet för dem. Vid minsta blogginlägg, instagrambild eller forumkommentar ryker medicinerna - sådär, varsågoda och hitta er själv utan ständig bekräftelse.
Citera
2013-08-30, 17:26
Medlem
Denosynliges avatar
Jag får en känsla av att dom drar det här offentligt för att få medhållanden osv, det är som att dom vill ha bekräftat av trollen vem av dem som har rätt och det är som att dom tävlar om det. Känns inte som ett sunt beteende...
Citera
2013-08-30, 17:28
Medlem
BlankaAfNamurs avatar
Undrar så över om vårdpersonal/läkare läser hennes sjuka bloggar, bilder. Fast dom har väl annat att göra.
Citera
2013-08-30, 19:41
Medlem
Kardnialvokals avatar
Elisa har svarat i skvallerbloggen. Hon skriver så jävla luddigt att det är jobbigt att läsa även om hon själv tror att hon är sjukt avant garde i sitt internet-lingo. Men kontentan var väl ungefär att NU gör hon minsann sorti och vi kan alla dra åt helvete

Edit:
Nu har hon raderat det inlägget. Orkar inte...
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-08-30 kl. 19:54.
Citera
2013-08-30, 20:33
Medlem
Alltså, det blir bara mer och mer tragiskt.... Dessa brudar kan inte ens vara osams på ett "normalt" sätt. Normala människor ringer väl upp varandra om man har några issues att reda ut, man tar inte allt privat tjafs inför öppen ridå på nätet....

Men jag vet ju att det inte handlar om normala människor och normalt beteende. Utan att det handlar om uppmärksamhet och att "chockera" och söka sympatier, och att Berny gör ju precis ALLT inför öppen ridå. Men det är ju så sjukt....
Citera
2013-08-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Jaja men rättspsyk är för de tungt kriminellt belastade, där hamnar inte small time dealers som tjuvar och bedragare utan då snackar vi mord och samhällsfara.

Där har du väldigt fel.
Läs boken: Slutstation Rättspsyk.
Jag vet själv en ung tjej som suttit på rättpsyk i flera flera år utan att hon gjort något brott. Det enda hon gör är att inte kan låta bli att försöka ta livet av sig. Så då hamnar man tillslut på rättspsyk.
Citera
2013-08-30, 21:12
Medlem
Japp, Elisa har tagit bort alla (tror jag, skummade bara) sina kommentarer på skvallerbloggen. Dessutom skriver Berny i sitt senaste inlägg att vi inte ska döma en människa som vi sett i "dess sköraste tillstånd", vilken var ett uttryck hon använde om Elisa i inlägget igår. Är de sams nu igen eller?

Och, kolla instagram:

http://web.stagram.com/p/533919337354128842_212933354

Dubbletter (antar att hon och Emma beställt samma) på i princip allt. Någon som kan gissa varifrån pengarna kommer? Journaliststipendiet lär ju vara slut vid det här laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in