2013-06-05, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Undrar om tjejen lägger upp dessa sexiga bilder på sin scandalblogg..

Det hade hon gjort såg jag nu..
Citera
2013-06-05, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Det gick för långt med de gamla institutionerna. En trygghet för många, ja definitivt. Jag erkänner att jag är kluven, och att jag ser att det behövdes på "den tiden", när man inte kunde så mycket som idag ifråga om vård. Men jag ser också risken för den som kom in, ofta(st) syftade inte vården till att man skulle komma ut igen. En "asyl" för den som ville leva sitt liv utan att utsättas för det samhälle man hade svårt att klara av. Mycket bra, en del behövde det! Men det finns så mycket bättre alternativ idag!

Nu är jag inte den som kan bedöma Berny, jag är ingen läkare. Jag säger bara att man släpper omhändertagandet och omvårdnaden om människor alldeles för tidigt alldeles för ofta. Och där kan inga institutioner göra ett förbannat dugg utan att personen uttryckligen begär det. Och inte ens då, eftersom resurserna saknas. Den som vill ha hjälp får verkligen tigga om den, innan den får nån.

Håller med dig i att man dag måste tigga om hjälp. Det är ett tragiskt slut på psykiatrin, tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Artreyara
Fast...i verkligheten förvärrar alkohol och droger psykos...
Medicin dämpar

Precis! Det blir ett moment 22 där man tillfälligt dämpar den ångest en psykisk sjukdom skapar men man går i själva verket ner sig i ett missbruk samtidigt och förvärrar symptomen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
För det första, ingen här pratar om Berny som om hon vore frisk. Tvärtom är hon mycket okapabel att ta hand om både sig själv och sin stackars hund hon håller gisslan.

För det andra, ingen här "ser" att hon har schizofreni, det är enbart du som håller fast vid den diagnosen som du baserar på hennes självbiografi som sannolikt består till stor del av ljug och överdrifter. Nu har hon dessutom fått diagnosen (hon måste ha sugigt någon läkare för att få det på papper) Asperger och enligt DSM kan du inte ha både asperger och schizofreni.

För att få ett slut på den här hobbypskologdiskussionen en gång för alla, låt mig citera kriterier ur DSM som du måste uppfylla för att kunna få en aspergerdiagnos så får du själv fundera över hur många av dem som stämmer in på partyprinsessan Berny:

Jag baserar inte att hon lider av schizofreni inte enbart på hennes självbiografier utan hennes uppförande. Det är det jag menar; många vekar inte förstå vad schizofreni innebär, därför jag rekommenderade boken om Spungen där man får följa en schizofrens vardag från födsel till död med allt vad det innebär. Det är en oerhörd smärta i att lida av denna hemska sjukdom. Ville skapa mer förståelse då jag känner att många härinne saknar den empati och förståelse som man bör ha när man har att göra med psykiskt sjuka människor. Du verkar ju själv hysa någon slags personligt agg gentemot henne, det låter åtminstone så, annars har man inte behov av att uttryck en så intensiv avsky. Har du kanske varit tillsammans med henne eller är en gammal vän som blivit lurad? Man blir lite nyfiken..
Citera
2013-06-05, 13:26
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezka
Håller med dig i att man dag måste tigga om hjälp. Det är ett tragiskt slut på psykiatrin, tyvärr.

Precis! Det blir ett moment 22 där man tillfälligt dämpar den ångest en psykisk sjukdom skapar men man går i själva verket ner sig i ett missbruk samtidigt och förvärrar symptomen.

Jag baserar inte att hon lider av schizofreni inte enbart på hennes självbiografier utan hennes uppförande. Det är det jag menar; många vekar inte förstå vad schizofreni innebär, därför jag rekommenderade boken om Spungen där man får följa en schizofrens vardag från födsel till död med allt vad det innebär. Det är en oerhörd smärta i att lida av denna hemska sjukdom. Ville skapa mer förståelse då jag känner att många härinne saknar den empati och förståelse som man bör ha när man har att göra med psykiskt sjuka människor. Du verkar ju själv hysa någon slags personligt agg gentemot henne, det låter åtminstone så, annars har man inte behov av att uttryck en så intensiv avsky. Har du kanske varit tillsammans med henne eller är en gammal vän som blivit lurad? Man blir lite nyfiken..

Och än en gång kommer någon in med samma tröttafrågor som vanligt och låtsas värna om stackars försvarslösa berny.
Läs tråden. Dina frågor har besvarats av nästan samtliga skribenter här inne både en och två ggr så det finns ingen anledning för dig att vara så undrande som du är.
Citera
2013-06-05, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Och än en gång kommer någon in med samma tröttafrågor som vanligt och låtsas värna om stackars försvarslösa berny.
Läs tråden. Dina frågor har besvarats av nästan samtliga skribenter här inne både en och två ggr så det finns ingen anledning för dig att vara så undrande som du är.

Inte riktigt. Man ser tydligt ett levnadssätt som uttalar psykisk ohälsa. Att ni tvivlar gör mig förbluffad. Jag tror naturligtvis inte att hon lider av både aspergers och adhd på schizofenidagnosen men att schizofrenin ligger till grund för uppförandet? Absolut.
Citera
2013-06-05, 13:56
Medlem
http://cdn1.cdnme.se/3361152/6-3/y1a9925_51aeeed9e087c31b0c77147c.jpg

Ser ju... stabil ut...
Citera
2013-06-05, 14:07
Medlem
När det är "photoshoots" brukar det tas säkerligen över 100 bilder. Om dessa var de bästa... Jisses.
Citera
2013-06-05, 14:15
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Haha stripperella Och ja, munnen, det är fanimej helt fantastiskt. Hur kan hon inte se det löjeväckande i att ha samma min på precis alla bilder? Sedan har hon ju alltid varit en egobilds-producent av rang, det är ju så att fjortisar skäms å hennes vägnar. Faktum är att det enda som avslöjar att hon ens befinner sig på olika ställen är att hon skriver det i bildtexten ibland.

Jag tror de spolades ut med vattnet som pratade med henne: http://www.youtube.com/watch?v=Y1OVTFNdft4

hahaha.
Kaffet i halsen.
Citera
2013-06-05, 14:17
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Det var verkligen i halva ansiktet och lite till. Trodde du överdrev...

Tredje bilden är som tagen ur en dålig skräckfilm. Typ zombiehästen anfaller..

Så jävla bäst, zombiehästen.
Perfekt till den munnen!
Jajävlar vad underhållande denna tråden blev igen!
Citera
2013-06-05, 15:32
Medlem
Citat:
Inte riktigt. Man ser tydligt ett levnadssätt som uttalar psykisk ohälsa. Att ni tvivlar gör mig förbluffad. Jag tror naturligtvis inte att hon lider av både aspergers och adhd på schizofenidagnosen men att schizofrenin ligger till grund för uppförandet? Absolut.

men gud, man kan ju inte skylla på psykisk ohälsa hur mycket som helst. att folk fortfarande ursäktar hennes beteende med att hon är sjuk är rätt ignorant.
Citera
2013-06-05, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
men gud, man kan ju inte skylla på psykisk ohälsa hur mycket som helst. att folk fortfarande ursäktar hennes beteende med att hon är sjuk är rätt ignorant.

Precis. Psykisk ohälsa/sjukdom är ingen fribiljett till att bete sig hur som helst, och speciellt inte om man uppenbarligen vet skillnaden mellan rätt och fel, men väljer aktivt att skita i det.
Citera
2013-06-05, 15:38
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:

Så psykisk ohälsa är ett frikort till att bete sig hur som helst? Lura folk på pengar, utnyttja sina vänner och ljuga så fort munnen rör sig? Bara för att man är psykiskt sjuk betyder inte det att man inte kan skilja "rätt" från "fel", det handlar bara om hur mkt man är beredd att lägga ner sig.
Berny är tyvärr bra beredd att lägga sig på rygg, bildligt och figurativt.
Citera
2013-06-05, 16:14
Medlem
Hydraheads avatar
Jag måste bara fråga er som hänger här, brukar ni också göra "photoshoots" med alla era vänner/flickvänner/pojkvänner osv.
Eller nej förresten, inte med de manliga "bekanta" Det är nog uteslutande kvinnligt på dessa bilder nu när man tänker efter....
Varför dessa ständiga fotograferingar?? Med massa glitter, klackar och fan vet allt. Det finns väl inte en enda som inte har varit med i en i dessa "kretsar", och sen när alla nästan har haft ihop det med varandra(kort och flyktigt på något sätt) så finns det massa versioner , Jhna och Berny, Berny & Amelia, Jhna & Victoria, Berny & Vlona, osvosvosv..
För mig är det bara...för mycket, jag förstår inte grejjen!?

Men vad vet jag, kanske det är vanligt därute?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in