Citat:
Ursprungligen postat av
Zezka
Rekommenderar starkt boken "Inte som andra döttrar" av Deborah Spungen. Nancy Spungen (Sex Pistols Sid Vicious, flickvän) lider också av schizofreni och missbrukar i ett försök att medicinera sig själv. Detta är vanligt bland schizofrena; att man självmedcinerar med hjälp av narkotika för att få en stunds inre lugn. Minns att schizofreni är en av de allvarligaste mentala sjukdomar som finns.
"Likheterna" mellan Berny och Nancy har redan konstaterats långt bak i tråden. Och du skriver om Nancy som om hon fortfarande lever, hon dog 78 ;-P.
En av skillnaderna mellan Berny och Nancy däremot är att Nancy föddes 58 och Berny 83. På Nancy's "tid" var det inte så många som visste vad schizofreni var för något och mycket troligt därför de inte kunnat, mer eller mindre, fastställa att det var det som Nancy förmodligen led av fören efter hennes död.
Att det är vanligt att Schizofrena personer tenderar att självmedicinera med droger är väl näst intill allmän vetskap om Schizofreni i dagens samhälle.
Allt ovan har redan konstaterats längre bak i tråden, så inget av det var väl någon newsflash direkt.
Från FB: Berny Pålsson, ditt lilla l*der, om du läser det här: Din hund står just nu ensam hemma och skäller och ylar så att det hörs ut på hela gatan. Jag hoppas dina grannar klagar. Jag hoppas du bli av med allt du inte ens jobbat för att få. Jag hoppas de tar Theus ifrån dig.
-----------------
Du borde fn inte få ha djur...
Svar: Jag har varit hemma hela kvällen. Med emma, chanel och theus. Om theus har skällt så har det varit under lek. Vi har städat, gått på promenader, lyssnat på musik och ätit pizza. Ha ett bra liv Vänliga hälsningar berny
Berny Pålsson
2013-06-02 | 22:42:25